Vad är sorg för dig?
Sorg kan vara många olika saker. Det behöver inte alltid vara att sörja någon som har gått bort. Sorg kan också gömma sig bakom andra känslor, som ilska, frustration och irritation. Förluster kan vara av olika slag. Så vad är sorg för dig? Läs gärna denna artikel: http://laserowcoach.se/ilska-kan-vara-en-forkladd-sorg/ Varm kram! Love!
Suzanne - medarbetare för personligutveckling
Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet
Puff!
Puff!
Sorg för mig är separation…när någon går över till andra sidan. Djur som människa man älskar och inte får krama eller ha i sin närhet mer, rent fysiskt.💔
Sorg för mig är orättvisor, krig, sjukdom och alla former av övergrepp såväl som mot vår jord och mot allt annat liv. Det gör min själ mer fylld av sorg än att mista de man älskar. För jag tror på liv efter detta och att vi då återser nära och kära.❤️
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Hej Marr! Tack för ditt inlägg och varmt välkommen hit! Vad fint du beskriver vad sorg är för dig. Jag känner också en enorm sorg över alla slags övergrepp och över allt hat som tyvärr visar sig mer och mer i vårt samhälle. Det är en slags sorg. En annan slags sorg är obearbetade trauman som man kan sörja först när man kommit i kontakt med sin ilska och tillåter sig själv att "rensa ut skiten". Det är som att öppna en kran. Så himla skönt och befriande. Det är att ge kärlek till sig själv. Tacksam! Läs gärna detta om sorgebearbetning, http://laserowcoach.se/sorgebearbetning-det-inre-sarade-barnet/ Någon mer som vill dela med sig eller diskutera detta?
Ja Sorg kan innebära många anledningar.. Att någon går bort, att man blir sårad, förlust av något (kan vara materiella saker ex.) Obearbetade känslor, situationer, obalans i relationer osv..
Sorg för mig är en del av en bearbetningsprocess, ett nödvändigt ont för att hitta tillbaka till glädjen.
Allt dåligt som händer i ens vardag antagligen?
Sorg är en känsla man känner när man mister något som är viktigt för en.
Sorg är en stor svaghet som kan bli din död.
Men den är bra på samma gång, ibland behöver man lätta sitt hjärta.
M.V.H Snuttefia
Sorg kan även ge dig styrka, beroende på vem du är.
M.V.H Snuttefia
Puff!
Vad är sorg för mig?
Jag vet inte riktigt. Den har varit dold under så många andra lager. Ilska, frustration negativt tänkande.
När jag hamnat i sorg, så inser jag att jag gjort motstånd mot allt som varit och att jag har varit avsaknad utav acceptans.
Framför allt så har jag inte haft acceptans för mig själv, eller mina känslor. För världen har inte sett ut så som jag VILLE se den.
Så för mig är sorg en oas av lättnad som leder mig Hem. Hem till mitt eget Vara.❤️
Det får bli när inte är äkta vinter då blir jag mycket ledsen.. så orättvist med sommar halv året. . Sen blir ynkligt lite med vinter ( Det stör mig blir besviken. .
I dag är det över ett år sedan jag skrev om sorg…känner ungefär likadant idag. Jag saknar hemskt mycket 2 personer som stod mig oerhört nära. Känner sorg ännu att jag ej kan ringa dom då jag vill prata om inget eller viktigt.
Pappa hade gick över till andra sidan i början av maj. Inte visste jag att min älskade systersjäl & många av oss andra iFokusvänners älskade vän, Christine skulle så snabbt gå ifrån oss samma år i september.
Det är det som är så svårt…att inte ta telefonen & ringa bara så där till en kär. Då känns sorgen påtaglig för min egen känsla att inte kunna prata som vi gjorde…
Annars så är den största sorgen den att vi ej respekterar varandra & vår natur! Men jag tror vi har makt att ändra & vi får aldrig tappa orken inför förändring, ty då blir de sorgerna till ändring med glädje inför förändringar till allas väl!
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
#13 bortgång är jobbigt för många.. Förmåga var det värsta i 3 månader . Jag var glad att inte hade folk som inte begriper annorlunda. Som ensam blir man starkare av det . ) För jag är speciell. Men nu gott bra jag kompenserar det med min gåva.. Jag tror det gör att just min far gick bra trotts allt.. ända var väll att inte var av slutat . Men tänkte ta det med nån som kan den biten.. I övrigt funkar det.. Tack vare min tro min gåva så tror folk att a det där var väll inget för jag tar det på mitt eget sett . Sen lärt mig att folk får tro vad dom vill . Ändå bara jag som vet min sanning ) Ja det vore lycka att folk kunde respektera mer empati för saker ting. Men är min sago dröm . Men tack lov har jag min speciella bit som ger osynligt stöd. Men när blir o drägligt varmt då får jag panik givet vis jätte jobbigt. . Men har udda idéer som kan funka när är som mörkast värst.. Men blir svårt handla sånt . Så har gott ner i vikt för inte får rätt hjälp. Värmen tas ej på alvar.. Vilket det sårar mig oerhört. .
Sorg för mig är förlust och saknad och jag vet att det här låter löjligt, men ftersom jag är både Sajtvärd och medarbetaretankar min Insider på hela tiden. Det betyder att jag inte behöver köpa egna eller få Insider popupsen längre och det saknar jag. Sedan saknar jag alla olika diskussionsorum i layouterna phpBB, myBB och vB.
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
sorg för mig är att känna mig övergiven .. lämnad bakom så att säga
#16 Håller med!
** Energy Pethead
#17 det finns inget värre enligt mig det är äkta sorg att vara övergiven
Sorg för mig är när ens bästa vän inte mår bra eller att bli retad så retad så att man för mer styrka och lusten att slå den som retar en, men gör aldrig det går bara därifrån med sorgen inom sig, den som tröstar där hemma som är tyst det är ens bästa vän som är ett djur, en kanin, en Mira.
Sorgen har många skepnader , det gäller att veta hur du ska hantera den ……….
#20 Exakt!
** Energy Pethead
Sorg för mig är att berövas någon eller något som betyder mycket för mig och gör mitt liv värt att leva. Sorg är också när människor gör varandra eller djur eller natur illa. Hänsynslöshet. Egoism.
För mig är nog sorg när man känner sig som den ensammaste i hela världen, oavsett hur mycket fysiskt stöd man har runt omkring sig.
Michelle
"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"