Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Läst 160 ggr
Buala
2

Tungt att bära.

Jag skulle behöva tips och råd.
Jag är en person många tur sig till med problem och känslor och upplevelser. De mesta är väldigt privata och hemska.
De kan vara främlingar jag bara bytta några ord med innan. Plötsligt berättar de någonting som tex hemligheter eller mörka hemska upplevelser.
Jag är glad att kunna hjälpa och lyssna.

Men problemet är att de läggs på mina axlar och suga in i själen. De blir tungt att bära andras känslor.
Va jag gjort tidigare är att stänga in mig själv och försvinna. Pausa och sortera.
Men de funkar inte i längden har jag märkt.

Har ni tips och råd för detta?
Ni som känner igen er , hur hantera ni de?

Dianabuala

_Fisken
0

Ställer till med fest. Omger sig med kuliga människor. Det ger en kick!!

Buala
0

#1: de är där de oftast tar mig 😑

Dianabuala

[ghostdoggy]
2

fest är nog det mest vansinniga som finns om man e mottaglig för energier.kommer in så mycket skit som finns bakom fasaden,hjälper inte ens att bubbla sig..tom en stol kan ge ångest om nån suttit på den som mår dåligt..för mig tar det oftast 3-4 dagar att få bort det..så undviker fester i allra högsta drag..ser till att jag får så mycket egentid jag kan få för att utvecklas..är svårare att hantera mänskliga energier än spökliga energier..det du kan göra att försöka läsa av innan du kliver in nånstans..känns d inte bra så gå där ifrån för att skydda dig själv..ditt mående är trots allt det viktigaste och inte andras mående, är inte meningen att du ska vara en avtjälpningsplats för andra energier där d kan dränera dig..klipp banden direkt efter,alltså trådarna som sitter kvar i dig efter samtalet,d sitter fast som hullingar å dränerar även om ni aldrig setts förut..påminner om ett kletigt tugg gummi när man drar i det och klibbar sig fast i auran

Buala
0

#3: Ja du har så rätt i de du skriver.
Jag har försökt och hålla mig borta. Men när de sker där man inte kan rymma .
Har brutit med flera, vissa är svårare när de blir beroende av att dumpa deras problem och känslor. Ärligt så har de kört över mig helt.
Jag som tillåtit de. Men trodde de var mina vänner jag hjälpt.
De har inte frågat mig en enda gång hur jag mår.
För att man är stark, har svårt att öppna mig o prata om mina problem.
De bearbetar jag själv. För de är bara jag som kan ändra på det.
Har blivit mer och mer introvert istället och träffar bara de få riktiga vänner jag har. :)

Dianabuala

_Fisken
0

Jag skrev "kuliga". Det betyder att man bjuder in folk som är rena från tunga saker. Kanske inte finns så många kuliga längre men EN räcker.

Buala
0

#5: ett gott sällskap med mycket skratt boostar själen .

Dianabuala

Stjärnskott
0

Hej Buala!
Vill börja med att skriva: Ja, det är tungt att bära andras bördor. När det sugs in i själ och hjärta.

Framförallt när vi tror att vi måste eller behöver komma med lösningar.
Maktlösheten har en tendens att hälsa på då.
Det kan också vara som så att det andra dumpar på dig. Påminner dig om din egen inre smärta, som inte tagits omhand(?)

Empater har ofta en överutvecklad ansvarskänsla och har svårt att sätta gränser gentemot andra och att säga ifrån.

Jag hävdar att det är livsnödvändigt att lära sig göra det. För att inte själv drunkna i sina känslor och till slut bränna ut sig.

Lycka till!

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼