Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettersjälvkänslainspiration-motivation
Läst 195 ggr
[Roses2]
2

Målsättning

Någon på den här sajten som är van att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål? Går det bra, ger det resultat? hur vet man vilka mål man ens vill sätta? :)

[Roses2]
0

Men… en like men ingen kommentar… tråkigt.

Pyttelite
1

Man får klura ut vad det är man vill klara av och som kan vara rimligt.

Sen bryter man ner i småmål.

Det skulle kunna vara ett mål att köra en längre sträcka om man är en ovan bilförare eller att hälsa på någon.

Här ett exempel:

Ta busen till stationen - hitta rätt tåg - gå av på rätt ställe - ta tunnelbana - gå av på rätt station - promenera till adressen osv.

Sen kan det vara slutmål som tar flera år att klara av eller korta som går snabbt.

Målet ät ett sätt att klara av utmaningar och en sak kan vara en utmaning för någon men vardagssaker för någon annan.

Jag tror också att det är viktigt att också fira misslyckande - jag försökte men nådde inte ända fram - vad kan jag göra bättre nästa gång? Osv …

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

[Roses2]
0

Ja. Jag tror anledningen varför jag har svårt att sätta mål är för att jag hatar att leva. :(

Pyttelite
0

#3: Ibland blir det så - beroende på olika saker. Det kan vara yttre orsaker men även inre orsaker.

Det kanske kan vara din första målsättning som du kan bryta ner i små, små bitar.

Ibland få man ta myrsteg.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Mirjah
1

Är för känslostyrd för att använda mål..
På arbetsplatsen går det bättre 🤔

[Roses2]
1

#5: Det är väl det som är min curse. Jag är otroooooligt känslosam. o.O