Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 2613 ggr
SuzanneV
2/13/15, 9:35 PM

ALLA hjärtans dag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En viktig tanke på "Alla hjärtans dag" är ordet ALLA! Denna dag bör vi tänka lite extra på alla som kanske har fått sina hjärtan brustna, och på alla som ännu inte har hittat sitt matchande hjärta. För dem kan denna dag bli en plågsam påminnelse om den de har mist, saknar eller längtar efter. Så ge alla dem mycket kärlek och omtanke. De behöver det. "Alla hjärtans dag" innebär ju inte heller att bara ge kärlek till en kärlekspartner, utan även till familj, vänner, kollegor, eller bara att ge från sitt hjärta för att man vill. Att vara hjälpsam, omtänksam och ge någon ett leende eller en varm kram. Det är visserligen fint och trevligt med "Alla hjärtans dag". Men det viktigaste är att vi behåller kärlekens känsla till oss själva och andra i våra hjärtan under resten av året också. Så lyssna till DITT hjärta, och glöm inte att ge kärlek till ALLA hjärtan i din närhet. Massor med kärlek till er ALLA från mitt hjärta! Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
Nikushimi
2/17/15, 8:51 AM
#1

Värst va seriöst du tar Alla Hjärtans Dag då. För mig är det bara en fånig dag som finns för att affärerna ska få sälja lite mer. Löjligt.

SuzanneV
2/18/15, 11:24 PM
#2

Hej Nikushimi! Varmt välkommen hit! Ja, det har väl blivit så egentligen. Men mitt budskap här var att ge omtanke och kärlek till Alla och att ge inte behöver vara att köpa något. Kan man göra om man vill förstås för att man vill ge från hjärtat. Jag vet också vänner som blir påminda negativt denna dag, och dem ville jag ge lite extra omtanke och kärlek. Så tycker jag. Du tycker något annat. Och allt är okej.

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Aleya
2/22/15, 9:08 AM
#3

#1 du verkar så otroligt negativ till så mycket. Detta är verkligen en sida som du borde sitta på mer och kanske lära dig att allt är inte så svart och tråkigt. Lite utveckling i sitt liv har ingen dött av.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: