Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: personlig-hjälp-coaching
Läst 2401 ggr
[Pappsing]
4

Är du en av alla, som....?

Något av det viktigaste i livet, är egentligen att lära känna sig själv.
Det är inte alla som tänker på detta.
Man lägger hellre tid och energi på att försöka fly från sig själv, på olika sätt.
T ex, man försöker ständigt ha något att göra, träffa kompisar, en del jobbar som bara den, med mer…

Hur många av er känner lite deppiga när ni sitter ensamma i soffan och börjar grubbla?
Händer det att ni kanske inte helt kan sätta ord på den känsla ni får, men ni känner att det är en jobbig känsla som kommer?

Det kan vara att du inte är vän med dig själv.
Just för att du kanske inte ens kännar dig själv.

Hör du till en av dem, som kanske även söker efter kärleken, är lite deppig för att du är singel?
Har det slagit dig, att det kan bero på att du söker någon som älskar dig, för att du inte älskar dig själv?

Nu låter detta lite som en reklamslogan, för något…..
Men jag vill bara väcka tankar hos er.

Jag vet hur det är att inte känna sig själv, hur det är att inte älska sig själv…
Har själv varit där.

stillness
0

Know thy self

helt klart inget är mer passionerat lite så Glad

lära,växa och förstå livets storhet

[Pappsing]
0

Japp

stillness
0

kanske är det så många människor är så inne i kugghjulet av jobb,stress etc att de är som robotar.

Programmerade att inte hinna känna efter/tänka

man sitter framför en brainwashing maskin kallad TV och matas?

[Pappsing]
0

Jag tror inte att det är TV:n som är problemet, utan…jag vet inte.
Jag har ingen aning om hur andra personer fungerar, tänker…
Men jag vet om att det är många saker som folk gör utan att tänka på att de gör dem.

stillness
0

Ja precis, det får mig att tänka på detta citat av Carl Jung.

“People will do anything, no matter how absurd, to avoid facing their own souls.”

― C.G. Jung

[Pappsing]
0

Smart man, den där Carl Jung.
För det är just så jag ser på det med.