Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 9120 ggr
maxkomhem7
1

Drömmar

Glad

Är det någon som kan hjälpa mig med drömtydning????

Drömmer oftast om skor på senaste tiden.

I natt drömde jag att någon delade ut nya svarta skor till alla i en grupp. Vissa hade fel storlek. Allas skor var lika.

För några dagar sen drömde jag att jag hade tillverkat inneskor och satt på ett flygplan och kastade ut en massa tåflor, så det regnade  skor på folk där på marken.

Tusen tack på förhand

Sherie

ikna
0

Går du i någon annans skor? Vilka fotspår lämnar du efter dig?

maxkomhem7
0

Jag drömmer aldrig att jag använder skor själv, eller ta de på. Jag drömmer om att ger bort en massa skor till andra, eller att jag är med när skor delas ut till en grupp människor. I första drömma var det jag själv som hade tillverkat inneskor, blåa skor av ull (jag tovar med ull det är min hobby).

I den andra drömmen svarta skor delades till oss i en grupp, vi satt  i en cirkel . Några skor passade inte andra men jag provade inte mina själv.

ikna
0

När jag frågade om du går i någon annans skor, menar jag symboliskt sett = lever du ditt liv efter andras idéer? Vilka fotspår lämnar du efter dig? = vad ger du ut av din personlighet till andra?

maxkomhem7
0

Nej, absolut inte snarare tvärtom att jag går alltid egen väg.

Jag är rebellisk och mycket kritisk oavsett vem det är köper jag inte vad det sägs utan att djupt reflektera. Jag har en orubblig intelektuellt självförtroende,

men kan vara osäker på andra plan. Har för stor integritet för att gå i andras skor.

Men jag är intresserad att veta varför du tänker i de här banorna.

Går du i egna skor? 'symboliskt', har du drömt om skor någonsin?

maxkomhem7
0

Jag är väldigt hjälpsam och ibland känns det som att jag inte har något annat att ge förutom min hjälp. Jag vet inte.

ikna
0

Kan det vara så att du vill att andra ska gå i dina skor? Att du vill lämna fotspår till andra att följa? Du drömmer om att du ger bort dina skor till andra…

Eftersom jag inte känner dig alls, så måste jag försöka tolka rent symboliskt. När jag känner en person lite mer, blir det något lättare att tolka drömmar.

maxkomhem7
0

Ja, det var intressant. Jag vill vara med att ändra världen. Tillexempel att jag

inte badar ofta, eftersom jag vet att det är dricksvatten jag badar i. 1 1/2 miljoner har inte rent vatten att drick. Duschar sparsamt. Jag är tigerfadder.

Handlar bara second hand och är rädd om de svaga. Så mina vänner uppfattar mig som idealist. Men jag har också ångest för att leva i en så orättviss och grym värld.

Jag tovar, jag drömde att jag gav bort massor av eget handarbete, tovade tåflor men de var inte mina skor, de var gjorda för andra.

Aldrig egna skor jag drömmer om. Jag kanske saknar fotfäste???

Eller inte vågar riktigt leva, livet????

Vad tror du?

ikna
0

Du lever ett sparsamt liv och tänker osjälviskt på andra. Du verkar göra mycket för andra. Du har även ångest för att du lever i en orättvis och grym värld. Alla gör ju inte som du. Flört

Kan det vara så att du vill att andra ska göra som du och därför ger bort dina tovade tofflor i drömmen?

Att du aldrig drömmer om egna skor, skulle kunna stå för att du inte lever livet. Du kanske är så mycket idealist, att du glömmer bort att leva för egen del?Oskyldig

maxkomhem7
0

I grunden är jag så rädd för livet, rädd för människor. Jag känner mig vilsekommen i denna värld. Jag får depressioner i bland och då försvinner 'vännerna' när man behöver de mest

ikna
0

#9 Där tror jag du har svaret: I grunden är jag så rädd för livet, rädd för människor.

Försök att nästa gång du drömmer om skor eller tofflor, sätt på dig ett par och se vad som händer. Flört

maxkomhem7
0

Tusen tack! Du fick mig att röra vis en smärtpunkt, vilket är jätte viktigt.Flört

Att dela ut massa skor, i drömmen är nog samma som att muta människor att tycka om mig älska mig. Jag är ett grymt övergivet barn.Skrikandes

Jag ser kanske mig själv som en som alla alltid kommer att överge.

Inte värd att bli älskad. tyvärr så är det, riktigt djupt i hjärtat-Oskyldig

Kan man styra sina drömmar?

ikna
0

Ja, man kan ibland styra sina drömmar. Bestäm dig för att göra på ett annant sätt nästa gång du drömmer om skor, så kanske det går. Glad

Visst känns det tråkigt och ledsamt när andra överger en, men det allra värsta är när man överger sig själv! Kom ihåg att även om du är ett 'grymt övergivet barn', så kan du själv stå på ditt inre barns sida! Kyss

maxkomhem7
0

Så sant så.

Jag har ingen självömkan längre, bara glad över min själv-insikt, har behov av att veta sanningen, lära känna mig själv

Förstått ett mönster från barndomen: muta för att inte bli övergiven'. Nu räcker med det. Inga 100 par skor till alla!!!!Skäms

Men jag bedrar inte mig själv genom all putsa fasaden, som många gör. Jag går den smärtsamma inre vägen, och plockar många många blommor på vägen till målet, men också taggar och ris river mig på vägen. Det får jag köpa, det är priset.

Men! I nuläget vill jag inte längre muta människor för att tycka om mig, eller inte överge. Jag ska se till att inte överge mig själv. Så som du skrev.

Tusen tack kära vän, för din hjälp. Jag KyssKommer aldrig att glömma din vänlighet

maxkomhem7
0

Så sant så.

Jag har ingen självömkan längre, bara glad över min själv-insikt, har behov av att veta sanningen, lära känna mig själv

Förstått ett mönster från barndomen: muta för att inte bli övergiven'. Nu räcker med det. Inga 100 par skor till alla!!!!Skäms

Men jag bedrar inte mig själv genom all putsa fasaden, som många gör. Jag går den smärtsamma inre vägen, och plockar många många blommor på vägen till målet, men också taggar och ris river mig på vägen. Det får jag köpa, det är priset.

Men! I nuläget vill jag inte längre muta människor för att tycka om mig, eller inte överge. Jag ska se till att inte överge mig själv. Så som du skrev.

Tusen tack kära vän, för din hjälp. Jag KyssKommer aldrig att glömma din vänlighet

maxkomhem7
0

Så sant så.

ikna
0
szirius
0

Åh, så härligt att läsa. INSIKT! GladOch Ikna - du ÄR en sån talang på detta!Kyss

maxkomhem7
0

Kan någon  till exempel Ikna, tyda min fantastiska dröm????

Drömde att jag födde ett barn och det var en pojke. Pojken grät inte (eftersom barn gråter när de föds, bra för att få igång andningen…). Jag frågade varför barnet inte gråter, barnmorskan sa: han har för mycket grått inom sig, så det stockar sig i halsen.

Sen såg jag min son växa jätte fort plötsligt var han några år på bara några minuter. Han ville springa och leka och försvann nedför backen någonstans. Jag gick efter honom eftersom jag var orolig, vid vägens slut var ett samhälle där konstnärer bodde, många textilkonstnärer. De hade hängt upp sina värk utomhus i det fria. Pojken var så nyfiken på allt som händer där.

ikna
0

FÖRSÖKER MIG PÅ EN TOLKNING:

Drömde att jag födde ett barn och det var en pojke = DU FICK EN NY MANLIG SIDA/EGENSKAP. Pojken grät inte (eftersom barn gråter när de föds, bra för att få igång andningen…). Jag frågade varför barnet inte gråter, barnmorskan sa: han har för mycket grått inom sig, så det stockar sig i halsen = DU HAR SVÅRT ATT UTTRYCKA DET DU VILL/DIN KREATIVITET.

Sen såg jag min son växa jätte fort plötsligt var han några år på bara några minuter. Han ville springa och leka och försvann nedför backen någonstans. Jag gick efter honom eftersom jag var orolig = DU ÄR OROLIG ÖVER DENNA SIDA(KREATIVITETEN), vid vägens slut var ett samhälle där konstnärer = KREATIVA SIDOR bodde, många textilkonstnärer. De hade hängt upp sina värk utomhus i det fria. Pojken var så nyfiken på allt som händer där = DENNA MANLIGA SIDA ÄR KREATIV OCH NYFIKEN.

maxkomhem7
0

Att pojken växte upp så snabbt och hade brottom till konstnärerna?

ikna
0

Det är sånt som händer i drömmar. Det kanske ska illustrera att du utvecklar denna sidan snabbt?

Stämmer tolkningen för övrigt?

maxkomhem7
0

Jag var förvånad att barnet växte så fort. Att han var snabb och nyfiken, var jag stolt över. Men han skyndade utan mig, var så självständig, oroade mig.

Det känns som om drömmen vill säga att jag inte ska ha bråttom för att lyckas . Att ha TÅLAMOD. Eller att det kommer att nå målet fortare än väntad.

Att min kreativitet blommar märks redan, men vad är den manliga sidan hos en kvinna?

ikna
0

Vad är manlighet för dig? För många står manlighet för att ta tag i saker, att vara självständig.

I drömmar är allt möjligt, då kan barn växa snabbt. Du oroar dig för din självständighet. Kan det bero på att du är orolig över din kreativitet? Eller är det kanske något som oroar dig när du är kreativ?

maxkomhem7
0

Kan det vara att det vill säga att min kvinnliga sida hinner inte i kapp den manliga, som är snabb av sig?

Att jag kan vara väldigt tuff och målmedveten, har en orubblig självförtroende, med självkänslan lever eget liv.

Har den manliga/kvinnliga med det att göra?

Att balansera kvinnligt och manligt inom sig , att min kvinnliga hinner inte i kapp den manliga, eftersom pojken har så bråttom???????

Det är så fantastiskt att chatta med dig, det blir insikt som resultat!Flört

förlåt att jag tar så mycket av din tid bara.Skäms

ikna
0

Jag tror helt enkelt att drömmen vill visa dig att du ska låta din kreativitet blomstra och inte vara orolig över det.

Det är helt okej, jag delar gärna med mig av min tid. Flört

Kul att kunna hjälpa till i dina insikter! Glad

maxkomhem7
0

Tusen tack, du är en tillgång, otroligt häftigtFörvånad

Jag har en sista fråga

Min chef är en kvinna som jag beundrar. Drömde att min chef kammade håret och satt upp det. Kom på att jag glömmer att kamma håret, då kammade jag håret precis på samma sätt som hon.

Vad tror du???

ikna
0

Jag tror att denna drömmen betyder att du har en kvinnlig sida som du gillar. Hår brukar symbolisera någon förändring. Det är ju dessutom kreativt att förändra.

maxkomhem7
0

Kära Inka!

Jag har nu fått livet förändrad precis så som du tolkade mina drömmer så fantastiskt träffande. Vill tacka dig ännu en gån. Jag har gått tillbaka till det kreativa livet jag haft en gång. Börjat med barnteater teater igen. Du anar inte vad lycklig jag är att vågat ta steget. 

Tusen tack igen

maxkomhem7
0

Kära Ikna!

Jag har haft en dröm för en vecka sen som känns väldigt viktig. Nu kommer jag tillbaka till dig efter två år igen och ber om en tolkning.

Nu kommer jag inte ihåg alla detaljer, tyvärr men, ändå det viktigaste, var att jag tillsammans med en väninna gick ut till en trädgård och jag visade henne en sten i rosaröd färg som var som ett block, typ 40 cm och sa till henne att vi måste gömma den, eftersom denna sten är 'livet' sa jag, och sen gömde jag den under något.

Jag hade innan dess gett min väninna min favorit perfym och hon hade varit och köpt mat till oss.

Hela stämningen kring trädgården och stenen var mycket poetiskt, vi sjöng också men det minns jag inte vad. Men drömmen slutade med att jag gömde stenen: livetssten.

Tack på förhand igen och varm kram

ikna
0

#29 Tänk vad det påverkar allt i livet om man bara vågar lita på sin kreativitet och sig själv! Grattis!

#30 Vilken härlig dröm med en livssten!

Trädgård brukar symbolisera inre utveckling. Väninnan symboliserar en kvinnlig sida. Rosaröd kan stå för ditt dagliga liv, och även kvinnlighet. Stenen, som är livet, kan symbolisera att ditt liv är lite hårt och kallt. Du gömmer den och det kan stå för att du "gömmer" ditt inre liv. Trots allt känns stämningen poetisk och det symboliserar förstås harmoni.

Att du ger väninnan din favoritparfym betyder att du gillar denna kvinnliga sida. Att hon köpt mat åt er, symboliserar att du får mental näring av henne.

Fortsätt att ta vara på det kreativa och sträva efter harmonin du funnit!

Kram

maxkomhem7
0

Jag säger en sak bara, du är ett geni. stort tack för tolkningen.

Jag släpper inte dig vännen!

Kram