Tillit
Jag har mött en man och han har haft en svår förflutna med andra kvinnor. Han har blivit mycket sårad och besviken.
Han säger att han har mycket svårt att lita på en kvinna igen.
Jag har sagt åt han att han kan lita på mig.
Hur ska jag visa/bevisa för honom att han kan lita på mig till 100%???
Först behöver du veta att det inte är dig han först skall ha tillit till!
Det är egen självtillit och medvetenhet han behöver bygga upp och återfå!
Där kan du säkert vara ett stort stöd, då inte så mycket genom att säga att han kan lita på dig. Utan mer i hur du visar dig kärleksfull och trovärdig i allt du är och gör.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
#1 Du kan absolut ha självtillit och medvetenhet utan att lita på andra. Jag är sådan just nu.
Till TS; Det enda du kan göra är att med handling visa att du är där. Ord säger inte så väldigt mycket, men handling gör det.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Tack för era svar.
Ska visa i handling att jag är där för han.
Som ovanstående säger, ord är vatten värt, det är handlingar du blir dömd för på gott och ont. Personligen har jag samma problem att lita på folk för deras ord är oftast "rätt" men deras handlingar påvisar att de inte är vad de säger och när det händer försvinner tilliten helt till den personen. De som däremot säger en sak och visar med handling att det stämmer förtjänar att bli litade på, men tyvärr är det få som vågar vara sig själva i både ord och handling.
Tillit kommer med tiden.. du bevisar med tiden att du inte sårar han genom att inte göra det. Man kan aldrig övertala en människa men man kan bevisa.