Dröm on sambos bästvän..
Hej alla.
Skulle jätte gärna vilja få hjälp att försöka tolka en konstig dröm jag hade förra veckan.
I drömmen hade jag nyss gift mig med min sambos bästa vän. Det var inget bra äktenskap kan man säga. Jag försökte kyssa honom men han drog sig undan i avsmak. Jag mådde inte bra av förhållandet och i nästa "scen" satt jag på en klippa och pratade med en skilsmässoadvokat. Jag berättar att min man inte ens vill röra vid mig och att jag vill skilja mig. Efteråt går jag upp till vårt hus. Där inne var min "man" och vi pratar inte med varandra. Vi var som främlingar. Det slutar med att vi grälar, men jag minns inga ord.
I nästa "scen" kör jag bil på väg till någon form av sjukhus där jag skall hälsa på en släkting. Väl där befinner jag mig i kö på ett cafe. Min "man" dycker upp och vi pratar lite. Jag upptäcker att min plånbok är helt tom, bortsett från gamla kvitton och ett busskort. Min "man" erbjuder sig att betala min fika och vi sätter oss ner tillsammans vid ett bord där några barn leker. Vi pratar och jag börjar må bättre. Sedan vaknar jag!
I drömmen finns även min riktiga sambo men vi var bara vänner där, men det kändes som om jag ville vara med honom istället..
Vad tusan kan detta betyda? :P
Jag försöker mig på en tolkning:
Din mans bäste vän = en av dina manliga sidor/egenskaper. Du ingår äktenskap med honom = du förenar dig med/tar till dig den sidan. Du mår inte bra i förhållandet = något i denna sidan/egenskapen gör att du mår dåligt. Du vill skilja dig = du vill inte ha denna sidan/egenskapen.
Du kör bil = du bestämmer själv din väg i livet. Sjukhus = inre läkning. Du står i kö = du väntar på något. Din plånbok är tom = du har ingen energi. Din man betalar = din manlige sida ger dig energi. Ni sitter ner och pratar = efter att ha fått energi, kan du prata och du mår bättre.
Kan det vara så att du har svårt att acceptera någon sida/egenskap som du har?
Gud vad din tolkning känns rätt. Har några sidor av mig som jag inte vill ha som jag vill bli av med men som jag inte vet hur jag skall bli av med dem.. Men vet att jag måste bli av med dem.
Tack så mycket för tolkningen! Det gjorde hela drömmen lättare att förstå!
Så kul att det stämmer!
Men… du måste inte göra av med dessa sidorna… Drömmen säger nog att du kan ta vara på energin i dem i stället! (Du får ju energi av mannen i drömmen)
Vissa egenskaper behöver vi bara tämja lite/lära oss hantera 
Om det är den sidan av mig jag tänker på så kan den nog vara bra som du säger. Måste bara lära mig att hantera den.. :)
Tack ännu en gång! Du är bra på detta!