Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: personlig-hjälp-coaching
Läst 1406 ggr
[JeanetteK]
0

Går i cirklar...

Hej alla fina!

Jag har varit otroligt inaktiv här och jag tror knappt att någon minns mig längre.

Jag har i många år kämpat för att hitta min egen väg och balans, komma bort från bekräftelsebehov och att inte ha tillgång till mina känslor. Jag har kommit långt och tar mycket mer ansvar för mitt liv och mig själv.

För drygt ett år sen flyttade vi från Stockholm till Skåne. En förändring som var helt magisk och underbar, men som också ledde till en ganska djup depression i vintras. Allt som jag stoppat undan för att reda ut "sen" dök upp och jag insåg att "sen" hade kommit. Fick hjälp av en jättebra psykolog och har mått jättebra.

Nu är det höst och det börjar bli mörkt och nu är ångesten tillbaka i magen… Känner att det är slöseri med liv att gå och må dåligt "utan anledning". Jag kommer inte undan ångesten och det gör mig så ledsen. Att slå upp ögonen på morgonen och må illa… jag vill ju känna lycka över mitt underbara liv som jag har.

Finns det någon som känner igen sig eller har något tips?

stor kram

szirius
1

Delar bara med mig av de funderingar som dyker upp:

Kan det vara så att du bara behöver en kort "genomkörare" igen? Kanske har du långsamt glidit tillbaks i gamla hjulspår i dina tankar och ångesten kommer då tillbaks, som en signal på att du gått lite vilse? Kyss

Fundera igenom vad du bearbetade med din psykolog och vad du kom fram till, kanske du förde anteckningar som du kan bläddra igenom? De här känslorna behöver absolut inte betyda att en likadan höst och vinter väntar. Stanna upp och inse att varje stund är ny. Återuppta de insikter du gjorde sist när du började må bättre och jag tror att ditt tillstånd kommer att vända mkt, mkt fortare den här gången. Du behöver bara minnas hur klok du ärFlört

Jag tror att det är viktigt att inte bli skrämd av att känna att man mår sämre igen, efter att ha haft en "bra period"…om du kan ha ett förhållningssätt till dina känslor och tankar som att det är en spännande, givande resa du gör där du lär dig härliga saker om dig själv så kan det hjälpaGlad. Kanske säger livet att du nu är redo att skala av ännu ett skal från den där löken som vi gärna kapslar in oss iTungan uteOskyldig

stillness
0

Försök at lugna sinnet, Eckhart Tolle lev livet fullt ut är väldigt bra

inse att NUET ÄR ALLT SOM EXISTERAR.

sedan om du har fina människor runt dig umgås med dem öppna dig dela dina känslor med dem om de är villiga.

Jag kan också känna igen så kallad höstdeppresion men jag tror man får träna sig lite o vända det till något bra tex mysiga höstkvällar med massa ljus tända vem gillar inte det?

kanske har det hänt jobbiga saker just vid hösten i ditt gammla liv som påminner sig?

NUET ÄR ALLT SOM EXISTERAR DU ÄR TRYGG JUST NU

FÖRSÖK LANDA I NUET

DU ÄR TRYGG DU ÄR ÄLSKAD

KÄNNS DETTA I NUET

hoppas det hjälper

blessings!

GitteL
0

Välkommen tillbaks, klart jag vet vem du är :-)

Titta på dina kursbrev igen så kommer du se hur mycket du redan förändrats sedan 2010. :-)

Du vet var jag finns, always.

Kramar i massor

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[JeanetteK]
0

Ett lite sent tack för fina kommentarer. Om ni visste vad mycket det betyder att ni tagit er tid att läsa och svara. Tack snälla ni <3

#1 Tack! Mycket möjligt att det är som du säger att man faller tillbaka utan att vara medveten… Ska absolut kolla igenom allt igen. Och visst "varje stund är ny" det är så sant. Jag ÄR verkligen rädd för att må dåligt igen inser jag. Tack för dina ord. Betyder massor!

#2 Ja, nuet… Tror att mycket av lösningen ligger där. Att varken fastna bakåt eller bli överväldigad av framtiden. Fick en del bra övningar av psykologen som just gällde detta. Tack snälla!

#3 Tack Gitte! Jag vet att jag har gått framåt. Ska absolut kolla igenom vårt arbete.

Stor kram till er alla!

/Jeanette