Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettreflektioner
Läst 3345 ggr
GitteL
2

2011 och 2012

Hej alla underbara själar.

Tiden går som bara den och jag har knappt haft tid till denna sajt. Inom kort kommer det en ny Medarbetare eller kanske två och då hoppas jag på mer action.

Eftersom jag vet hur viktigt det är att ha Mål i livet så blir frågan.

Vad var bra med 2011 och vad var mindre bra? hade du några Mål? Om ja har du uppnått dem?

Vad har du för Mål 2012?

Mål kan vara allt inom Jobb, familj och fritid och det beror på om du vet vad du vill givetvis. Det är viktigt att kunna se vilka värderingar jag har dvs valda sanningar inom varje kategori.

T.ex inom jobb vill jag ha utveckling, glädje, samhörighet och att hjälpa andra växa. Vad kan jag göra för att uppnå dessa värderingar?

Utveckling kan jag få genom att gå olika kurser eller kompetensutveckling, glädje kan jag skapa med mina kollegor och bjuda på mig själv, samhörighet är att göra saker för mina kollegor och bolla tankar med dom, hjälpa andra växa gör jag genom att ge mina deltagare verktyg så att de kan få en förändring.

Att skriva ner dina Mål är det allra viktigaste, så ser du det svart på vitt.

All lycka till dig…

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Mirjah
2

Hej Gitte!

Nice to see
you again.

Att du har mål råder det ingen tvekan om - Lycka till!

Dessa mål. Så viktiga! Att glida planlöst just utan mål är
min erfarenhet av 2011, vid närmare eftertanke har jag nog surfat omkring som en zombie sedan 2007.

Mittkonkreta mål för 2012 är att skaffa mig ett jobb. Där
har jag redan börjat agera och skickat in flera olika ansökningar. Och har några fler alternativa vägar på lut.

Sedan har jag ett till mål för 2012 och det är att släppa
taget om alla mina förväntningar om framtiden samt jämförelser med det
förflutna. Helt enkelt sluta och pissa på nuet – som Mia Törnblom sa.

Sedan vill jag väcka passionen i mig och göra det jag mår
bra av! Därför har jag återvänt till Personlig Utveckling och tänkte hänga här
ett tag – nu som mig själv, utan alias.

Ser fram emot att läsa om fler mål i denna tråd!

[MorganLeFey]
2

Ett av mina mål är att få till en utställning detta år. Själva tavlerna är inga problem. En del är klara och de andra finns i mitt huvud (och försäkerhet finns skisserna på datorn)

Problemet är lokalerna. för jag har inga 2-6000 kronor att hosta upp för två veckor. Men jag får hittepå något annat, antingen en egen lokal eller något slags företagshus.

Jag lever i nuet och med lite framförhållnig eftersom jag är ändringsbar ganska ofta. Men en sak är jag bergsäkert på - att varje dag är väldigt dyrbar och att inte kasta bort den på skräp.

Mirjah
1

#2 Vill man så går det! Det löser sig alltid när du gör det du älskar och har din passion. Varför inte skapa "konstrundan" i din hemtrakt. En pool där flera konstnärer går samman för att visa sin konst. Lycka till!

[Athinea]
2

2011 var ett av mina värsta år. Hamnade på sjukhus flera gånger, var nära på att bli inlagd och få daglig psykiatrisk vård. Var med om en våldtäkt. Jag gick miste om en hel del vänner, men träffade även nya.. Som dock drog ner mig i skiten.
I slutet av 2011 var jag ensam. Ingen kärlek, ingen vänskap och livet kändes aningen meningslöst.

2012 fick mig att se möjligheterna till en ny start. Jag blev kär, flyttade till en annan kommun, blev säljare för Oriflame, skaffade husdjur och är nu bosatt centralt i Flen. Livet känns bra, jag känner att jag har fått ett helt nytt liv. Här vet inte någon någonting om mitt förflutna, jag kan alltså vara glad utan att folk klankar ner på mig och säger att jag borde vara ledsen. Jag kan vara jag. För en gångs skull.

GitteL
0

#2 Hej Glad

Kul att du nu skall ta steget ut med din konst. Detta har jag väntat på och det ver du Glad

När gör du det?? Fundera inte utan bestäm dig för ett datum.

När vi börjar älska våra misslyckande så kommer det bli bra. För det är oftast den som håller oss tillbaka.

Kram till dig vännen Glad

#3 Yes, sök, sök och sök. Även på Miroi om de har nära dig, de vann upphandlingen för arbetssökande deltagare från 18 år-64 år.

Fortsätt o fortsätt o GE INTE UPP…

Kram

#4 Vilken historia. Blev nspirerad att allt gått så fort ändå…tänk vad livet kan ändras när vi släpper taget.

All lycka til dig. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se