Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: drömmar-drömtydning
Läst 18637 ggr
Ladyinred
8

Drömmar om skor

Jag undrade om nån skulle vilja hjälpa mig med att tyda en typ av dröm som jag haft återkommande i flera år nu. Ibland tätare än andra perioder.

Det handlar som sagt om skor. låter kanske lite märkligt, men det hela går ut på att jag förlorar en eller båda mina skor jag har på fötterna. Oftast så är de bara försvunna och man märker att man går i strumplästen. Detta är givetvis väldigt genant och panikartat. Jag försöker alltid skyla mina bara fötter och hitta de gamla eller på något vis få tag i ett par nya.

Endel gånger är man på en privat fest där alla skor ligger i hallen huller om buller. När man ska gå så hittar man bara den ena. Ofta så är det nån som hjälper till att leta. Men jag hittar den aldrig. Ibland snor man någon annans och det gör alltid ont och är obekvämt och man är skitnervös att rättmätiga ägaren ska komma och hinna se det.

Ofta övergår dessa drömmar i att man hamnar i ett foklhav där man tappar bort sin vän eller vem det nu är som man är där med. Ibland lyckas man skymta nån bekant på avständ. Men jag hinner aldrig ifatt… Jag är ensam och övergiven trots att det e så mycket folk där. Det är en röd tråd, jag är alltid omgiven av mycket folk som jag inte känner, ibland har jag en vän där. Men de byts ut under drömmens gång. jag är olycklig och ibland panikslagen. Vaknar alltid med samma känsla som man har i drömmen och det tar timmar att skaka av sig de obehagliga efterdyningarna. Ett fåtal gånger händer det att jag somnar om men då fortsätter bara drömmen.

Uppenbarligen är det nåt, jag kan bara inte förstå det.

ikna
0

För min del är det svårt att tolka så "allmänna" drömmar. Jag vill helst ha en hel dröms innehåll, för att ge en rättvis tolkning.

Drömmar som återkommer, gör det därför att man inte har "förstått" vad det undermedvetna menar. Drömmen återkommer tills man har analyserat den rätt!

Drömmar om skor….skorna ger fotspår….skor kan stå för sättet att ta sig fram….typen av sko kan visa en speciell roll, precis som kläder gör…

Skriv upp drömmen nästa gång, så blir det lättare att tolka!

Ladyinred
0

ja det ska jag göra, va ett tag sen nu. Får se hur länge det dröjer innan man vaknar på det där sättet igen.

maxkomhem7
0

Jag drömmer ofta om skor. Sist drömde jag att det regnade skor från ett flygplan. De var skor som jag hade tovat, inneskor och lavendel färgade.

De var otroligt många. Sen var jag i flygplanet med en del detalger jag inte minns.

Kan någon berätta vad flygplan och skor som slängs ut från flygplan innebär?

Tusen tack på förhand.

ikna
0

Flyg = ditt omedvetna eller verklighetsflykt.

Drömmar om skor….skorna ger fotspår….skor kan stå för sättet att ta sig fram….typen av sko kan visa en speciell roll, precis som kläder gör…

Skor som du har tovat = hantverk.

Bergspuman
1

Skorna är nog en förklädd symbol för din underliggande rädsla: att förlora en vän, att bli övergiven, att inte hitta din trygghet.

I samma moment som du inser att du blivit av med en sko, inser du också att din vän inte är där längre = förlorad trygghet.

Så skulle nog jag tolka det. Någon situation av övergivenhet i ditt tidigare liv som spökar och ger sig tillkänna på det här viset.

tittili
0

Kära ladyinred!

Vilka "skor" är dina egentligen?

Vad jobbar du med / eller studerar du eller vad gör du?

Vilken är din väg? Ditt Jobb? Dina skor?

Andras skor passar inte Dig 

Allt folk som du inte känner i drömmen är kanske dina olika sidor/personligheter som du inte känner?!

Var inte rädd, du har säkert massa bra egenskaper/sidor som du kan använda för att hitta din väg att ta dig fram i livet. (dina skor)

Se drömmarna som en hjälp från ditt "omedvetna" Det vill dig inget illa! Lugnet finns inom dig själv !

Allt Gott och Lycka till!