Dröm om min döde vän ....
Hej alla !
Skulle gärna vilja veta vad min dröm kan betyda.
Det är så här att min manlige vän dog för några år sedan i en obotlig cancersjukdom först nu börjar jag drömma om honom. Varje gång jag drömmer om honom så pratar vi som vanligt och gör roliga saker eller jobbar ihop som vi brukade men så efter ett tag så säger han till mig att jag inte ska vara ledsen men att han snart ska dö för han är sjuk. Jag blir givetvis jätteledsen och försöker på alla sätt hitta sätt som gör honom frisk. Men till slut så går det inte längre och så slutar drömmen med att jag sitter bredvid honom när han ligger i sjuksängen och jag känner mig väldigt sorgsen när jag vaknar. Varför börjar jag drömma om honom så här långt efteråt? Saken är den att han lät mig inte träffa honom mot slutet av sin sjukdom troligen beroende på att han inte ville bli ihågkommen på det viset.
Hoppas på svar från er …
JAG FÖRSÖKER MIG PÅ EN TOLKNING:
Det är så här att min manlige vän dog för några år sedan i en obotlig cancersjukdom först nu börjar jag drömma om honom. Varje gång jag drömmer om honom = DIN MANLIGE SIDA så pratar vi som vanligt och gör roliga saker eller jobbar ihop som vi brukade men så efter ett tag så säger han till mig att jag inte ska vara ledsen men att han snart ska dö = DU BEHÖVER INTE DENNA SIDAN LÄNGRE för han är sjuk. Jag blir givetvis jätteledsen och försöker på alla sätt hitta sätt som gör honom frisk = DU FÖRSÖKER PÅ ALLA SÄTT HÅLLA HONOM KVAR. Men till slut så går det inte längre och så slutar drömmen med att jag sitter bredvid honom när han ligger i sjuksängen och jag känner mig väldigt sorgsen = DU SÖRJER ATT DU BLIR AV MED DEN HÄR SIDAN när jag vaknar. Varför börjar jag drömma om honom så här långt efteråt = DU HAR SIDOR/EGENSKAPER SOM ÄVEN DENNE MAN HADE ? Saken är den att han lät mig inte träffa honom mot slutet av sin sjukdom troligen beroende på att han inte ville bli ihågkommen på det viset.
SAMTIDIGT ÄR DET ETT BUDSKAP FRÅN DIN VÄN.
Tack så jättemycket för tolkningen …. Det kanske är som du tolkar att jag behöver göra mig av med vissa saker som ej behövs längre. Gäller bara att komma underfund med vad det kan vara ;o)
Tror du han försöker hjälpa mig att komma underfund med att jag måste förändra saker och ting?? Vi var nog rätt lika på många sätt och det var nog därför vi stod varandra så nära trots allt. Inget kärleksförhållande utan bara ett tillgivet vänskapsförhållande. Och kanske saknar jag det mer än jag tror för ingen kan ju ta hans plats ….
Får fundera lite till på din tolkning.