Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etiketttankar-känslor
Läst 2638 ggr
Tislan
0

Rädsla

Rädsla ska så ofta stätta stopp för det roliga.

Jag är rädd för att åka båt, jag menar färja, ålandsbåt, Silja line ja ni förstår.

På lördag är det kalas på åland, min sambos vän fyller år och han vill gärna åka. För mig tar det tvärstopp. Att kliva på den där båten men att sen inte kliva av, vad blir det för väder?

Vad jag är rädd för, att dras ner i djupet och försvinna. Gungande, varenda knak. det gör mig panikslagen och tankar om död susar igenom min hjärna hela tiden, hjärtat går i 120.

Jag vill övervinna min rädsla men vet inte hur. Förut tyckte jag mycket om att åka båt men efter att vi gick på grund med våran Lilla båt har det satt ett err i själen. Efter den båtturen tog det 2 år innan jag åkte igen, då Finlandsfärja från Åbo. Jag vakande mitt i natten av att det gungade som tusan och fick upp min Sambo som fick gå tillsammasn med mig hela resan genom ålands hav till sthlm.

Det tog ett år till innan jag satt min fot på en båt igen, han fick övertala mig och jag ångrar starkt att jag följde med. Vi åkte Eckerölinjen och det blåste 15 s/M hela vägen dit och tillbaka. Den resan var värst.

Skulle vilja höra någon som också har rädsla som hindrar en från att göra roliga saker. Vill veta att jag inte är ensam.

[Tunridan]
0

Tislan, du är verkligen inte ensam om att känna rädsla. Alla har rädslor för olika saker, vissa är bara mer styrda av rädslorna men ALLA upplever rädsla i olika sammanhang.

Många människor vet kanske inte ens vad de egentligen är rädda för, de går bara omkring med en diffus rädsla eller känsla av olust och ängslan som de inte kan sätta fingret på.

Du vet vad det är du är rädd för i detta fall, det ska du se som en stor fördel! Om man inte vet vad man är rädd för, hur ska man då kunna hantera rädslan och göra något åt den? Det går ju inte.

Men du vet. Bra, då har du något att utgå ifrån. Och jag tror på att du kan övervinna den här rädslan - eftersom du är så mycket större än den. :-)

Det finns olika sätt förstås, beroende på vad du känner passar för just dig. Jag kan rekommendera dig att gå in på sidan greyshaman.se och om det känns bra, kontakta honom för hjälp.

All lycka till dig!

Tislan
0

tack så jättemycket :) Vill verkligen övervinna denna rädsla. den påverkar mig för mkt.