Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettsjälvkänsla
Läst 2960 ggr
emeliearnborger
0

hej

hej! Jag vill ha hjälp med min åldersnoja.

Det är så att jag är 23 år och jag har en sambo på snart 30 år. oavsett vem jag träffar eller vad jag gör tänker jag på hur gammal jag verkar vara inför andra. Jag går ständigt och tänker på att jag inte får bete mig för ungt. Jag tycker inte om mig själv för att jag tror att jag anses som en ung liten fjantig fjortis. Ingen har sagt nått om att jag är barnslig och ung, men jag får hela tiden för mig att folk ska tycka att jag är det. Visst fick jag höra kommentarer i början när jah träffade min pojkvän. Jag var då 16 och han 22, att gud hur kan ha vilja vara med dig? Det här med ålder har etsat sig fast i hjärnan på mig och jag mår så psykiskt dåligt över hur jag tror att jag verkar, att jag hellst inte vill träffa dem som är mycket äldre än mig. För då måste jag passa mig för hur jag beter mig. Jag går runt och är stel. Jag vill bli av med detta. Vara avslappnad, skoja och skratta och känna mig härlig. Hur ska jag göra för att bli av med detta? JAg mår fruktansvärt.

Tofu
0

Åldersnoja? Trodde sånt bara var för äldre.Räcker det inte för dej' att din kille är nöjd och att ni har det bra etc?Skulle man alltid bry sej om vad andra tycker, finge man inte göra något annat.Sluta genast upp med att gräva ner dej i struntsaker.Bjud på din ungdom och var dej själv-bäst!!Glad

Doris
0

Hej du ska vara dig själv vara den du är och ingen annan du är ung och lev nu Glad

dolla

Allting är möjligt

tittili
0

Håller med Tofu. Vad spelar det för roll vad ANDRA tycker?

Strunta i vad andra tycker om hur du lever ditt liv, oavsett vad det gäller ditt förhållande och allt annat i livet, kanske inte lätt men det går om man vill!

Glad

MoonGoddess
0

Kan det vara så att du har kvar detta lite sedan barndomen?
Att du inte riktigt fått vara den du vill vara? Att du inte räckt till? Att du fått höra hur barnslig du är?

Fick bara en tanke om att det kunde handla om det.
Stå på dig och var den du är, det räcker! Glad

Kram