Att lyssna inåt
Att känna sig själv tror jag är nyckeln i vår personliga utveckling. Att verkligen lyssna till den inre rösten, den vi verkligen är, och sedan utifrån det kunna lysa och hjälpa andra.
Så svik inte dig själv utan var din egen bästa vän och lyssna till dina inre behov, sen blir du stark nog att tjäna din värld!
Älska dig själv!
Kloka ord!
Att lyssna till den inre rösten är vårt viktigaste verktyg till lycka det vet jag. Lika viktigt är att uppmärksamma vad magkänslan talar om för dig.
Tittili! Absolut kloka ord!!
Det gäller att sålla i bruset och lära sig känna in sig själv,,,
Tack!
Det där med magkänslan kan lura oss ibland.
Det finns ett inre motstånd mot förändring, även positiva sådana.
Som att vi alla är kopplade till ett kollektivt Ego som kämpar Mot förändring, medan vårt inre vill utvecklas.
Ibland om man tex bestämt sig för att träna, kan ju både magkänslan och kroppen skrika, nej nej jag orkar inte idag…även om vi vet att det är bra för oss.
Har det hänt er ?
Följ din inre röst…!
#3 Det har hänt mig, att jag tänkt att jag inte orkar träna. Brukar också tänka tillbaka "jodå, tio minuter orkar du" och så går jag och tränar längre än de 10 minuterna. Jag har lärt mig att notera känslan i magen och förstå att den finns där. Det är dock inte alltid så lätt att tyda magkänslan har jag upplevt.
Jag har blivit bättre att lyssna på den inre rösten och följa den. Var på anställningsintervju för ett tag sen och situationen inte kändes tipptopp när jag gick därifrån. Jag var inte exalterad över jobbet på samma sätt som jag varit innan intervjun, utan tyckte att det kändes "olustigt" och att arbetsgivaren inte hade tänkt igenom sitt beslut när de la ut tjänsten.
När jag tänkte efter om det verkligen var arbetsrätt som jag ville jobba med insåg jag att "Nej, det är det ju inte! Jag VILL coacha människor!"
Så nu väljer jag att lyssnar på min inre röst. Jag vill coacha och jag har sökt kurser till hösten för att lära mig om coaching. Det är viktigt att förverkliga sina drömmar och sig själv för att inte bli bitter på livet.
Förstår precis vad du menar siddelina, det var ju bra att du genom att söka jobbet kom till insikt med vad du faktiskt ville göra!
Ibland är det ändå svårt att skilja på magkänsla och oro mot förändring som kanske kan leda till något nytt och bättre, och som är en förutsättning för utveckling.
Jag försöker lyssna på min inre röst - intuitionen ! ? !
i vårt inre lugn finner vi svaren
Jag har nog inte kommit i undefund med hur jag skall lyckas få fram min inre röst ännu.Hur gör ni?
Att lyssna på den inre rösten är inte alltid lätt, men, som att vara sann mot sig själv tex. Inte säga det man inte tycker, vara den man är, vila om man är trött, äta när man är hungrig, skippa "vara duktig, försöka bli omtyckt av andra…" Säga ja till sig själv, se till sina egna behov först.
För min del lyssnar jag genom att skriva ner mina drömmar. Sen tyder jag dom och försöker göra som "dom" säger.
Så får jag kontakt med mitt inre. Med lite träning öppnas kommunikationen till själen upp…
Och sist men inte minst, att vara närvarande här och nu. Släpp tankarna och fokusera på det du gör!
Kram alla!
#6 Jag känner efter hur det känns i kroppen, när jag står inför ett beslut. Känns det rätt känner jag en sprittande glädje i kroppen, jag vill hoppa och skutta, sjunga och dansa
. Är jag osäker och tveksam, finns instället en inre beslutsamhet som växer sig starkare. Det HÄR vill jag INTE göra, då blir jag målmedveten och bestämd.
Det viktigaste är precis som tittili skriver att man ska vara närvarande här och nu, då blir det mycket lättare att få kontakt med din inre röst.
Jag har kanske börjat få känn på det här!
Ok Norrkille det är bara att träna och träna! Lyssna till den inre rösten och inte till Egot. "jag vill, jag ska, jag måste..".(sen är det självdicsiplin som gäller för att tjäna den inre rösten, dvs dig själv.
Låt oss veta hur det går…