Att känna Tacksamhet...
Jag kommer ihåg för inte allt för länge sedan,,,, så trodde jag det var en omöjlighet.
Att tänka tacksamma tankar, var oerhört svårt för mig. Det kändes falskt och konstlat. För jag hade en föreställning om att Tacksamhet kunde "man"bara känna Om "man" presterat och varit Duktig.
Så att andra människor uppskattat det.
Som vanligt så var jag inte i kontakt med migsjälv eller mina tankar och känslor,,,,
Tyckte inte att jag hade något att vara speciellt tacksam över,, Det Låter verkligen övermodigt när jag ser och läser vad jag skriver,,,
Och jag minns hur dum jag kände mig inför migsjälv, eftersom själva känslan inte ville infinna sig.
Jag försökte leta efter dem,,utifrån vad jag trodde att andra värderade.
Idag är jag tacksam över det mesta. Det alldagliga och det vanliga.
När de tunga stunderna försöker krypa sig på,, så kan jag tänka på solen,, naturen,, allt det vackra som faktiskt finns runt omkring,,,
Och upptäcka att Jag faktiskt känner mig tacksam över att jag finns till och får uppleva allt detta.
Saker som glädjer mitt inre, ökar min känsla av tacksamhet.
Att söka tacksamheten behöver inte vara större/svårare än så…..

Just så.
Har gjort den resan själv.Vet hur otroligt förvirrad, frustrerad och " fel" man kan känna sig om man inte "lyckas".
" var tacksam då för i he-e!!!
" ungefär.
Men det kommer snarare tassande på tå inifrån.Känslan behöver en viss rofylldhet för att kunna infinna sig…har jag märkt.Och sen…ja, då är det underbart att LEVA.Det räcker.Och det är ju allt.
AAAAH, vad härligt!
Det är härligt att känna tacksamhet, jag blir glad direkt när jag känner det. Är jag "nere" så försöker jag tänka på vad jag är tacksam över, och det är ju såååååå mycket, glädjen kommer tillbaka.
/A
Szirius!
Haha! Verkligen var tacksam för he.e

JAG i ett nötskal.. det jag inte insåg då var att jag hade siktet alldeles för högt,,,Långt bort från det som var äkta och genuint inom mig.
#2 Härligt Anervi!
Tacksamheten kan ta oss hur långt som helst, bara vi känner den inom oss.

Det bästa är ju att det inte GÅR att forcera fram.Det är ju perfekt.
Så när man känner tacksamhet så vet man att den är äkta.