The Secret
Är det någon härinne som läst boken eller sett filmen?
Jag håller just nu på att läsa boken och tänkte det kunde vara intressant att höra om era upplevelser och erfarenheter om budskapet.

Den var lättläst tycker jag. Lagen om attraktion skrivet på ett förståerligt sätt. Man inser vikten av att ha en positiv inställning! Fast boken tar många exempel på hur man ska få det bättre materialistiskt - men det lockar förstås många att läsa den då.
Vad tycker du så långt?
Och då skapar den bara mer negativ Karma …. använd det till att skapa för helhetens bästa och på så vis bränna negativ karma istället!!

#1 - Jag har bara läst hälften men kände att jag var tvungen att lufta mina känslor. Hittills har det bara handlat om att få det bra materialistiskt och inte alls att nå någon högre andlig utveckling, men det kommer kanske.
#2 - Är det så att vi är överens igen Mariann ? *blink blink*
*asgarv* du ser vi har mer gemensamt än du tror…..
Jag tog faktiskt också till mig att man kan gå ner i vikt med tankens kraft… VILL ta till mig i a f ….. Jag ska tejpa en lapp med min drömvikt över vad den egentligen visar, och så ska jag sjunka ner i tv-soffan med en kexchoklad att snaska på!

# ha ha, ja den var go' 
Men tanken på att vilja gå ner i vikt är en mycket bra början. I och med att tanken har satt igång så har du satt igång en process!
Synd bara att jag kör en tankeprocess parallellt som går ut på motsats effekt… Nä, nu äter jag igen, nu går jag upp i vikt….
Har sett filmen och den är kanon. Tankens kraft och att vi skapar vår verklighet med hur vi tänker. Den materialistiska biten är bara en del av det.
Ligger det rädsla bakom eller ego mind så fungerar det inte och det kan lätt bli missförstånd eftersom vi ska uppleva det själva.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Jag har läst boken som jag gav bort och har filmen resten har GitteL redan sagt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

The Secret kan jag själv säga vart en milstolpe för min egen utveckling.
Oavsett det materiallistiska så upplevde jag att jag fick en mycket väl formulerad beskrivning på alltings gemensamhet i den filmen.
Nästa film som baseras mer på det kvantfysiska är en film som finns i 15 delar på Youtube. "What bleep do we know, the rabbit hole" gav ytterligare en stark upplevelse och stark övertygelse.
Filmerna kan vara en bra "öppning2 för individer som söker en förändring..
Men i dag känner jag ingen stark koppling till innehållet i dom filmerna..
Ska kanske tillägga att jag defintivt tror på tankens kraft!
(Det är därför jag är här och lär mig att vända på det negativa) 
Tankens kraft ÄR skapande…
det man ska vara vaksam på är om det skapar + eller - och därmed också liknande karma..

Boken är underbar^^, en gåva till mänskligheten.
Jag håller på att läsa den nu och tycker den är underbar…. Den sammanfattar mycket som andra skrivit om, men på ett så bra sätt att man hela tiden säger "aha!" i alla fall jag. Hi hi 
Kan bara säga en sak: Den är så sann, det funkar och det materiella är inget jag uppfattar som tar stor plats, utan att det är budskapet som tar stor plats - tänk glädje och det kommer mer glädje i ditt liv. Tänk tråkigheter och det kommer mer tråkigheter i ditt liv.
Ganska enkelt, egentligen…

Jag med har läst den, och jag håller på att läsa den igen. En bra bok tycker jag, med mycket att ta till sig. Jag har inte sett filmen, men vill göra det någon gång.
Det var flera saker i The Secret - Hemligheten som jag kände igen från två andra böcker jag läst, och som jag vill rekommendera om ni tycker om The Secret.
Den första, som jag läste första gången för över 15 år sen, tror jag, är Talk and Grow Rich av Ron Holland.
Think and Grow Rich av Napoleon Hill håller jag på med. Den är kanske den första som verkligen var inne på "the secret" och skrevs på 1930-talet tror jag, minns inte exakt nu. De två övre böckerna har mycket man känner igen ifrån denna, och jag är säker på att författarna har läst den och utvecklat det som Hill skriver. Den finns på svenska, men jag minns inte titeln.
Den tredje boken jag vill rekommendera fick jag själv höra talas om i torsdags för första gången. Det är The Power of Your Subconcious Mind av Joseph Murphy. Den har jag inte börjat på ännu, men har ögnat igenom några mp3 och andra skrifter som finns där jag hittade e-boken på, bla mp3 om kapitel 2 i boken av Hill (ovan) och en sak om The Law of Attraction, som finns beskrivet i The Secret.
Kom på en bok till som heter Tre djupa andetag. Minns inte vem som skrivit den och jag har läst den en gång bara för några år sen. Den tar upp meditation, om jag minns rätt. Holland tar upp det och beskriver hur viktigt det är att stilla sinnet på oväsendet i huvudet och att sitta i tystnad för att kunna få fart på det undermedvetna, som druknar i oväsendet av alla våra tankar. Jag har gjort det varje kväll sen slutet av december, utan avbrott, och jag kommer att fortsätta.
Det finns mycket intressant att läsa och de okända, och kända, krafterna inom oss är fascinerande och helt otroliga.
Magnus.

#15 - "Think and Grow Rich av Napoleon Hill håller jag på med. Den är kanske den första som verkligen var inne på "the secret" och skrevs på 1930-talet tror jag, minns inte exakt nu."
Det är nog många som tror att det började med Napoleon Hills bok "Think and grow rich" - men det finns faktiskt flera andra böcker som var ännu tidigare. Ralph Waldo Trine var en amerikansk filosof, mystiker och "new thought" författare som skrev boken "In tune with the infinite" och anses vara den som ligger till grund för (inspirerade) modernare böcker (Napolean Hills bok t.ex.) om detta ämne. Boken skrev 1897!
Så dessa tankar är inte något modernt påfund från The Secret, utan har funnits väldigt länge egentligen… Det finns en annan bok som är skriven nån gång 1925 också som jag har läst och som handlade om det här med att göra stora pengar på detta vis, men den har jag inte kvar och jag minns inte vad den hette… Men den var skriven av en kvinna och översatt till svenska faktiskt :-)
Håller helt med dig där Magnus - krafterna inom oss är extremt kraftfulla och lika fascinerande!
\Rickard

Intressant Rickard! Det blir till att söka efter dessa senare.
Magnus.

Ville bara länka till inlägget The Secret? på Andligutveckling.ifokus, som tar upp samma bok: http://andligutveckling.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e4555b44-dc54-4c87-ae33-8c1bc82fdd6a&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup
Magnus.

Tre djupa andetag av Fred Miller
…nämnde jag här ovanför. Nu har jag bild och lite info:
Varva ner snabbt och enkelt
Längtar du efter att känna lugn och ro? Avslappning och antistressövningar behöver inte ta massor av tid i anspråk. Här presenteras några olika enkla knep och tekniker man kan använda sig av när vardagsfrustrationen blir för stor.
Taget från ginza.se där det går att beställa.
Magnus.
Jag har läst boken och jag tycker att den är suverän. Rekommenderade den faktiskt till en god vän idag. Hon har en tendens till att tänka negativt och vara pessimistisk.
Jag har sedan jag läste boken, upplevt flera gånger att det jag önskat har slagit in. Det har tagit ett tag, men så helt plötsligt upptäcker jag att jag har det på det sätt som jag önskar och det känns härligt.
# 20
Jag ska nu läsa om den.. Den är fantastisk och jag vill ha den med mig hela tiden, för att bli påmind hela tiden 
Ja jag försöker att hålla tankarna rätt, sen ibland så faller de bort men då hittar jag tillbaka.