Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettboktips-musik-filmer-tv
Läst 1770 ggr
tittili
0

The Secret...

…har ni sett den?
Skulle vara roligt att höra vad ni tycker om den. Det kanske är så att det funkar, om man lägger ner tid på att fokusera på vad man vill ha och visar tacksamhet…

Doris
0

Hej jag har inte sett hela filmen bara vissa delar på you tube jag har läst boken för länge sedan men brukar titta i den ibland fortfarande.

Allting är möjligt

Indiania
0

#0 Jag tyckte boken var bättre än filmen. Jag tror på budskapet!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Free-spirit-minded
0

Jag har sett den. Den är sevärd. Och ett positivt tänkande är en bra början på förändring. Hörde någonstans att man kanske inte får just de man ber om men redskap för att nå det man vill haSkrattande

rover
0

Har läst boken ett flertal gånger.

Man upptäcker nya saker varje gång.

Har sett delar av filmen.

Boken är bättre än filmen, säger de som både läst boken och sett filmen.

Tror att budskapet fungerar.

tittili
0

När jag smält filmen minns jag mest det glamorösa, man ska vara lycklig, göra det man vill…själv tycker jag att det krävs självdiciplin och stark vilja för att komma dit man vill…inte alltid så roligt med en gång…resultatet kommer sen i forma av balans…mm..

I alla fall tror jag också på att vi ska fousera på det vi vill ha, och att det finns nån kraft i universum (eller i oss?) som ser till att vi också får det! Eller hjälper oss på vägen…

Piii
0

Själv såg jag bara halva filmen, då jag blev väldigt störd över den materiella fokuseringen i filmen.

Jag förstår och tycker om budskapet men att sedan använda universumslagar för att få mer SAKER tycker jag känns lite konstigt eftersom begär skapar mer begär och det är det verkligen bra med begär efter TING?

Ok, självklart skall man ha det bra och man behöver vissa saker för att må bra, men det där om att ha en vacker fru, framgångsrikt företag, stort hus etc som jag minns en utan medverkarna pratade om….

Men jag antar att det var ett sätt att nå den amerikanska publiken.

Själv försöker jag hitta balansen mellan utsidan och insidan för jag tror inte att det är sakerna som gör oss lyckliga.

wilddotter
0

Jag har bara sett del av filmen - youtube. Men läser just nu boken och tycker den är kanon. Budskapet är detsamma som jag läst i liknande böcker "vad du ger är vad du får" "karma" osv, och det stämmer! Det funkar!

För mig i alla fall Flört

Anarvi
0

Tror på affirmation, men ej efter det materiella. Det är den inre balansen som är det viktiga, finna ett stillat sinne. Inte ett habegär. Guld i mun / A