Lite hjälp med struktur
Hej
Har inte skrivit på denna sajt innan men tänkte att det kanske skulle passa nu. Känns nämligen lite som att jag gått tillbaka lite i min personliga utveckling…som person är jag väldigt beroende av struktur i min vardag och för ungefär en månad sedan blev jag arbetslös.
Arbetslösheten har lett till att jag blivit ganska inaktiv, jag älskar verkligen att jobba och saknar det mycket. Förutom vardagssysslor så tränar jag på gym och söker jobb mer blir inte gjort.
Någon som har bra tips på hur jag åter igen kan gå framåt istället för bakåt i min personliga utveckling?
Mvh Susanna
Be a rainbow in someones cloud
Hej Sanna!
Först och främst - normalt går man inte tillbaka i sin utveckling, eftersom du hela tiden samlar på dig nya erfarenheter! Att vara arbetslös har sina för- och nackdelar - det handlar som vanligt om att se möjligheterna med det som är just nu :-)
Där har du första delen i din personliga utveckling - att se till vilka möjligheter du har att utveckla dig och göra saker du tidigare inte kunde göra.'
Gillar du att läsa böcker? I så fall har du massor av chanser att samla information om hur fu kan leva ett bättre och mer utvecklande liv. Jag säger information, eftersom det är först när du praktiserar din kunskap som du verkligen utvecklas! Jag skulle kunna läsa en massa om personlig utveckling, men om jag inte praktiserade den så har jag inte tagit till mig den (som en del av mig själv)…
Inne på sajten här finns också massor att läsa om ämnet - här har många bidragit med kunskaper och erfarenheter inom området och biblioteket av artiklar är välfyllt av bra information.
Men det som ger mest, tycker jag, är ändå att bestämma sig för att praktisera det jag har lärt mig teoretiskt - för då får jag verkligen se om det bara är en intressant teori eller riktig livsvisdom! Prova det och välj ut en sak i taget - då har du chansen att bit för bit skapa en struktur i din vardag som hela tiden för dig framåt i din personliga utveckling. 
Hälsningar Rickard