Yttre förändringar
I några år har jag arbetat med mitt inre, min själ. Gjort djupdykningar ner i smutsen och även tittat på tidigare liv som har plågat mig än idag. Arbetat mycket med mina negativa och ältande tankar som kommer och går. Vill att det ska bli en yttre förändring i mitt liv, nytt jobb, fler vänner, pojkvän osv. Men igår insåg jag att jag är livrädd för yttre förändringar. Har jag levt mitt liv som i en bubbla med mig själv att jag inte vågar ta in något i mitt liv?? Eller vad kan det bero på??
Men hur kan jag då våga vända och vrida och göra en jätteförändring i mitt inre men inte vågar göra den yttre förändringen??
Tacksam för hjälp från er. Kram
Detta är lurigt. Har varit där själv.
Den inre förändringen är oerhört viktig och allt eftersom tankar och känslor faller på plats så kommer även de yttre förändringarna.
Det var / är fortfarande som om insikterna om mig själv och mitt varande kräver att få komma ut på ett nytt sätt.
Jätte läskigt var det ibörjan, men det har gått bättre och bättre allteftersom tiden har gått.
Förändringen smög sig på mig och jag hade svårt att se den.
Till en början tvingade jag mig själv att göra små förändringar. Hela kroppen skrek i protest om jordens undergång och alla möjliga scenaion om det värsta tänkbara som skulle kunna ske.
Men det var i den känslan av motstånd som jag tvingade mig genomföra det jag föresatt mig,,,, och kom ut på andra sidan.
Önskar dig lycka till på din väg.
Kram Rore
#0 - Yttre förändringar kan ta tid - men de kommer som ett brev på posten när vi gör våra inre förändringar!
Har du svårt att hantera framgångar tro? Ibland kan det vara jobbigare att ta emot framgång på framgång, jämfört med att ta emot motgång på motgång!
Många jag möter kommer med den ena efter den andra bortförklaringen… "Äsch, det var väl ingenting…" "Jag hade tur!" etc.
Den största förändringen inom en själv tycker jag ändå är att våga stanna upp och njuta av det som sker "just nu" (vad det än är) - det är som om jag vill känna att jag har gjort mig förtjänt av det innan jag kan glädjas åt det!
Lycka till :-)
Kram Rickard

#0 Oj vad jag känner igen mig i det du skriver. När jag började jobba med mitt inre tänkte jag att nu tömmer jag hela ryggsäcken på en gång sen är det klart.
Jag ville precis som du göra stora förändringar på en gång. Nu fungerar det ju inte riktigt så…som tur är.
Det är en resa, en process även med yttre framgång och enormt viktigt att du värderar dig själv så du kan hantera och behålla det som kommer till dig. Det är stora förändringar du vill ha och kan det vara så att det blir för stort med allt på en gång?
Ett sätt kan vara att ta ett steg i taget och sätta upp mindre MÅL som ger dig en känsla av tillfredsställelse och välbehag istället för rädsla eller till o med livrädd.
Dela gärna in Målen i mindre Delmål och när du når delmål efter delmål berömmer du dig själv och jag menar att du ska verkligen slösa på positiva omdömen om dig själv.
Bygg på med större Mål efter hand och KÄNN att du TROR du kan klara det. När du gör det kan inget stoppa dig, jag lovar! 
Positiva affirmationer…… underskatta inte det. Det är Guld!
Låt sista tanken Du tänker innan du somnar bli en positiv tanke om dig själv! Sen är det bara att öva, öva och öva
Fast glöm inte…..Have Fun!
kram
Björn
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
Tack för era svar. Så skönt att få vet hur andra ser på det jag upplever. Visst kan inte allt komma på en gång som jag vill ha det, men jag vill det ändå, tålamodet tryter ibland.
Jag har svårt att gratulera mig själv när jag har gjort något bra eller något som jag inte trodde skulle klara av. Fast nu på slutet har jag börjat att säga Det gjorde du bra till mig själv.
Ja, jag ser hellre alla motgångar jag har haft än alla mina framgångar. När jag tänker efter så är det fler framgångar än motgångar.
Jag får helt se tiden an och låta allt komma till mig när jag är redo för det.
Har börjat med affirmationer. Har några som jag säger varje dag.
Ska ta och göra upp små mål som jag ska till och ta en dag i taget.
Kramar till er