Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: drömmar-drömtydning
Läst 8796 ggr
idolsh
0

Mardrömmar! Hjälp!

Hej , jag har drömt mardrömmar nästan varje dag i 3 veckor nu. Och det börjar bli riktigt jobbigt. Någon som vet vad det kan bero på? Drömmarna handlar mest om att jag blir jagad eller förföljd och oftast är mina vänner eller familj med.

En dröm handlade om att min kompis hade börjat träffa en kille. Sen när hon märkte att han var konstig slutade hon höra av sig till honom, och då blev han helt galen. Han bodde granne med oss, och en dag när vi hade gäster står han med en pistol riktad mot vårt hus. Så vi låser alla dörrar, släcker alla lampor o gömmer oss. Sen hör vi ett skott. Och alla gäster börjar skrika, men ingen är träffad. Så vi fortsätter gömma oss o alla är tysta. När jag vänder mig om står läskiga killen plötsligt där. Han säger till alla att böja sig ner på golvet och börja räkna från 60. Så alla gör det, men jag får inte fram några ord, så han börjar rikta pistolen mot mig och skriker "RÄKNA" och då går det att räkna. Sen går han fram till två barn som inte lärt sig räkna än, och skriker på dom att de ska räkna. Men det kan inte, så han börjar skjuta på dom..sen vakna jag.

En annan dröm handlade om att jag och min bästa kompis och massa andra främmande tjejer blev tagna av massa män. Dom bad oss att gå och byta om i ett omklädningsrum, verkade som dom skulle våldta oss lr ngt..så jag och min kompis letar desperat efter en utgång, precis när dom kommer in hittar vi en brant trappa man kan gå ned för. Min kompis trillar och slår i huvudet på trappan, så jag är tvugnen att bära henne medans vi springer därifrån. Sen vakna jag.

Andra handlade om att min morfor blev mördad (lever inte på riktigt) och kort efter blev min mormor oxo de. Vi fick reda på att det var en gubbe som var ute efter att döda hela familjen. Så vi gömde oss i våran lägenhet (som såg exakt likadan ut som den gör på riktigt) Vi hade alla lampor släckta och vi var rädda för fönster. När jag kollar ut genom nyckelhålet står den läskiga gubben där och precis innan han ska ta tag om handtaget, vaknar jag.

Och den jag drömde inatt kommer jag inte riktigt ihåg allting som hände. Men det jag minns är att det blixtrade och jag och min syster var riktigt rädda. Sen börjar det brinna i vårt hus, så vi försöker få ut alla, men helt plötsligt är det en läskig kvinna som har röda ögon, som jagar runt oss och försöker hålla fast oss i huset. Men vi hinner ut i sista sekund. Sen hamnar vi vid en busshållsplats då mitt ex dyker upp och säger att han fortfarande älskar mig. Sen så dör han i branden helt plötsligt. Sen är det gubbar som börjar jaga oss, men vi kan helt plötsligt flyga och är halft osynliga. Men det är svårt att flyga och styra osv. Sen minns jag inte så mycket mer.

parsley
0

Ett bra sätt att analysera sina drömmar är att skriva ner drömmen och analysera den bit för bit. Vad betyder den här händelsen? Hur känner jag inför den här personen osv?

ikna
0

JAG FÖRSÖKER MIG PÅ EN TOLKNING:

Drömmarna handlar mest om att jag blir jagad eller förföljd = DU JAGAR/PRESSAR DIG SJÄLV och oftast är mina vänner eller familj med= DINA OLIKA SIDOR/EGENSKAPER. ÅTERKOMMANDE DRÖMMAR BRUKAR UPPHÖRA NÄR MAN HAR TOLKAT DEM/FÖRSTÅTT BUDSKAPET.

En dröm handlade om att min kompis = EN AV DINA KVINNLIGA SIDOR hade börjat träffa en kille = EN MANLIG SIDA. Sen när hon märkte att han var konstig slutade hon höra av sig till honom, och då blev han helt galen = NÄR BALANSEN MELLAN KVINNLIGT OCH MANLIGT FÖRSVINNER, BLIR DET GALET. Han bodde granne med oss, och en dag när vi hade gäster står han med en pistol = DU HOTAS riktad mot vårt hus HUSET = DU. Så vi låser alla dörrar, släcker alla lampor o gömmer oss = DU GÖMMER DIG. Sen hör vi ett skott. Och alla gäster börjar skrika, men ingen är träffad. Så vi fortsätter gömma oss o alla är tysta. När jag vänder mig om står läskiga killen plötsligt där. Han säger till alla att böja sig ner på golvet och börja räkna från 60. Så alla gör det, men jag får inte fram några ord, så han börjar rikta pistolen mot mig och skriker "RÄKNA" och då går det att räkna = NÄR DU TVINGAR DIG, KAN DU. Sen går han fram till två barn = DINA BARNSIDOR som inte lärt sig räkna än, och skriker på dom att de ska räkna = DU FÖRSÖKER FÖRSTÅ DET DU INTE ÄR MOGEN FÖR. Men det kan inte, så han börjar skjuta på dom = DU "SLÅR" PÅ DIG SJÄLV FÖR ATT DU INTE KAN DET DU "BORDE" KUNNA..sen vakna jag.

En annan dröm handlade om att jag och min bästa kompis och massa andra främmande tjejer blev tagna av massa män. Dom bad oss att gå och byta om i ett omklädningsrum, verkade som dom skulle våldta oss lr ngt..så jag och min kompis letar desperat efter en utgång, precis när dom kommer in hittar vi en brant trappa man kan gå ned för. Min kompis trillar och slår i huvudet på trappan, så jag är tvugnen att bära henne medans vi springer därifrån. DENNA DRÖMMEN HANDLAR OM DINA KVINNLIGA SIDOR SOM DU FÖRSÖKER PRESSA/TVINGA TILL SAKER SOM DU INTE VILL. Sen vakna jag.

Andra handlade om att min morfor = VISDOM blev mördad (lever inte på riktigt) och kort efter blev min mormor oxo de NÄR VI DRÖMMER OM MÄNNISKOR SOM DÖR, BRUKAR DET SYMBOLISERA SIDOR SOM VI INTE BEHÖVER LÄNGRE. Vi fick reda på att det var en gubbe som var ute efter att döda hela familjen.DU HAR EN MANLIG SIDA SOM PRESSAR DIG Så vi gömde oss i våran lägenhet = DU GÖMMER DIG AV RÄDSLA (som såg exakt likadan ut som den gör på riktigt) Vi hade alla lampor släckta och vi var rädda för fönster. När jag kollar ut genom nyckelhålet står den läskiga gubben där och precis innan han ska ta tag om handtaget, vaknar jag.

Och den jag drömde inatt kommer jag inte riktigt ihåg allting som hände. Men det jag minns är att det blixtrade = OVÄDER = STORMIGA KÄNSLOR och jag och min syster var riktigt rädda. Sen börjar det brinna = KÄNSLOR i vårt hus, så vi försöker få ut alla, men helt plötsligt är det en läskig kvinna = EN KVINNLIG SIDA SOM OCKSÅ PRESSAR DIG som har röda ögon, som jagar runt oss och försöker hålla fast oss i huset. Men vi hinner ut i sista sekund = DU LYCKAS KOMMA UNDAN PRESSEN. Sen hamnar vi vid en busshållsplats då mitt ex dyker upp och säger att han fortfarande älskar mig. Sen så dör han = DU BEHÖVER INTE DEN HÄR MANLIGE SIDAN LÄNGRE i branden helt plötsligt. Sen är det gubbar som börjar jaga oss, men vi kan helt plötsligt flyga = ATT KUNNA FLYGA/KLARA SIG och är halft osynliga = DU ÄR LITE "OSYNLIG". Men det är svårt att flyga och styra osv = DET ÄR SVÅRT ATT STÅ PÅ EGNA BEN. Sen minns jag inte så mycket mer. 

DET VERKAR SOM OM DU HAR DET GANSKA TUFFT I LIVET JUST NU! DU GÖR KANSKE SAKER SOM DU EGENTLIGEN INTE VILL ELLER INTE RIKTIGT KLARAR AV. DU KÄNNER KRAVEN FRÅN DIG SJÄLV OCH/ELLER ANDRA, DU GÖMMER DIG/GÖR DIG LITE OSYNLIG FÖR ATT KOMMA UNDAN. DET ÄR IBLAND SVÅRT ATT STÅ PÅ EGNA BEN, MEN DU KLARAR AV DET!

idolsh
0

tack ikna för hjälpen :)