Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: personligt-om-oss-själva
Läst 1939 ggr
[rore]
0

Dagens tema ord : Väntan

Väntar Du på något/någon? Kanske en förändring av någeslag?

Vad innebär väntan?

Jag har i hela mitt liv, väntat,,,, på att få plats, att få finnas till, efter att alla andra fått sitt,, då skulle jag,,,,

JA, Vad skulle jag trodde jag?

Insåg efter många år att det var dags för mig att välja.

Det var jag och endast jag som kunde göra något åt denna ständiga väntan.

Det skrämde mig och samma mönster upprepade sig om och om igen,,, tills jag insåg att allting bara vilade på mig själv.

Det var dags för mig att ta av mig offer koftan och börja ta för mig av livet. / rore

GitteL
0

Känner igen detta som du skriver om och det är många som intar denna rollen omedvetet. Vi väntar på bättre tider…Glad men tiden är här och nu.

Jag gör också detta ibland och det är ok tills mitt medvetna jag upptäcker att jag var i mitt omedvetna jag.

De som gått min kurs vet precis hur det är att känna sig som ett offer och att sedan kunna välja att acceptera och försonas med mobbaren inom oss själva. Det är för mig en glädje att se löken skalas av och när de når deras inre kärna.Skrattande

Att acceptera alla våra sidor menas att då är vi hela.

Stör vi oss på någon kan vi räkna med att vi inte har accepterat just den sidan inom oss. Att gå och vänta på att vi skall bli redo är att vänta på att Gud skall komma och rädda oss.

Vi är inte världen, världen är inom oss. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[rore]
0

Så sant som det är sagtGlad

szirius
0

#0 …hur det är att känna sig som ett offer och att sedan kunna välja att acceptera och försonas med mobbaren inom oss själva.

Glad

Att vänta är för mig att inte vara i nuet…

[lanns]
0

Okej!
Här står precis vad jag tänkt och skrivit för mig själv i morse.

Vänta på bättre tider, vänta på att det ska bli min tur osv. Så gör jag ständigt och jämnt. Och vad har det fört mig? Näst intill ingenstanns. Har bara en missnöjes oro i magen av att det aldrig blir min tur. Börjar känna mig arg och bitter. Vill inte att det ska vara så.

[rore]
0

Då Är det dags att börja ta plats min vänGlad….

Önskar dig lycka till med din fortsatta vandring,,,,

[lanns]
0

#5 Tack!Glad

Branneli
0

…"väntan"…….jag är den som kommer med ideer…tar tag i…..föreslår….löser problem….

Just nu ska jag "vänta", dvs låta min läkare & sjukgymnast lösa problem/ leda mej…..i den vårdsväng jag befinner mig i nu….

Hitintills har jag varit med & styrt, löst problem osv…..som jag mått bra av för stunden, men i längden mår min kropp sämre…

Stanna upp & reflektera…..är mina nya "ledord"

Glad

[rore]
0

Mycket bra ledord som jag tar till mig, Branneli.

Lycka till!Glad

Branneli
0

Kyss Tack, rore.

Nu när jag är med massor värk & så minimalt i rörelse….så inser jag ATT det finns många människor i min omgivning, som stannar upp i sin vardag för min skull.

De skickar sms, chattar,besöker,ringer…..underbar känsla !!