En tankeställare.
Fem i bägare visar på en inre känslomässig konflikt. I en relation kan detta kort visa på att man inte är nöjd i relationen och man ser mer till det negativa än det positiva. I mitt tycke handlar detta kort mycket om hur man ser på situationen, bilden visar en person som står och gråter över tre utspillda bägare men ser inte åt de två som fortfarande finns där. Chanserna med detta kort finns fortfarande, gråt inte över spilld mjölk, gör ditt bästa för att förändra situationen till det bättre.

Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Wow Gitte - du har många strängar på din lyra! 
Det där var en väldigt bra tolkning av kortet - och det är så livet är ibland!
Kram Rickard
Ja, bra tolkning! 
"0
Instämmer med de övriga,,,
Att se det vi har,, istället för det som gått förlorat,,,,
Går någonting egentligen förlorat??
Jag tror egentligen inte det,,, 
Det är endast en inlärd känsla,,, för det vi har haft,, och som har försvunnit,, är lärdomar som vi för alltid bär med oss,,
I våra hjärtan,,,,,,,,,,,,,,

för mig symboliserar kortet att man ska syna sin upplevda besvikelse -för ofta handlar den om att man ställt för höga förväntningar…

jag ser mig själv hur jag står och tittar på vattnet som rinner och tänker att för att få flyt i livet behöver jag rensa bort det gamla för att få plats med nytt.
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"

hoppas att ni inte störs av mina ständiga "upp -ploppade" citat
men när jag läste #5 , var det ju en klockren :
" Att känna tomhet…är att göra sig redo att fyllas på nytt."
…konstigt nog är den fasen ofta lite känslomässigt skakig, fastän man gått igenom den egentligen så självklara och trygga processen sååå många gånger i livet…
Det behövs tillit och tålamod att vara där.
Man kan också se det som att personen själv har haft omkull bägarna (kanske i vredesmod över att de var smolkfyllda) och nu står och sörjer att h*n inte såg detta tidigare (kanske för att h*n hade såna förväntningar på att de skulle vara njutningsfulla)…
Helt klart ett kort som uttrycker besvikelse i någon form - som kommer av att h*n väljer att förvänta sig något…