Funderingar...
Hamnade här av en…slump? Har läst lite här och där bland inläggen och det som fastnat hos mig är Eget ansvar och framförallt TILLIT! Får inte ihop det men känner att jag har ramlat över något viktigt!
Hur går jag vidare på bästa sätt?
Välkommen Maulma!
Kul att du kikar in och skriver din fundering här
Det viktigaste är ju att bli medveten,,
och det tycks du ju ha blivit
.
Kika runt i trådarna och ta till dig av det som du tycker berör dig.
Bästa sättet att gå vidare i sitt sökande,, är att lyssna inåt och utgå från det.
Ingen annan kan tala om vad som är det bästa för dig.
Rore
Hej Maulma
Jo, jag förstår att du inte får ihop det 
Jag vet inte hur du ska gå vidare men kan berätta hur det var för mig.
Jag brukade vara en som levde antingen i det förflutna eller i framtiden. Gnällde eller drömde. Och alltid var det massor med OM. Om bara han/hon… Om bara si eller så…Om bara… Om bara…
Sedan hittade jag Personlig Utveckling àla Mia Törnblom. The Secret och tankens kraft. Plötsligt var jag inte alls beroende av andra människor. Plötsligt satt jag inte längre i baksätet när andra körde. Jag satt bakom ratten och körde vart jag ville. Vilken känsla! Man blir hög som ett hus
. Och Ansvar var det vackraste ordet i hela världen.
Men vänta lite… om jag nu kunde ändra mitt liv från negativt till positivt bara genom att ändra på mina tankar… hur sant var det då. Simsalabim. Jag hade hamnat i "andlig" utveckling
. Och det är då ordet Tillit blir aktuellt. När man inser att det är inte "jag" som kör…
Lyckat till på din resa!
Kram, Pirjo
#2 Underbar beskrivning, härlig resa Du har gjort.
Maulma följ Rore och Pirjos råd, kloka, rara, goa människor som skriver så att man trollbinds!
Kramisar