Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: personlig-hjälp-coaching
Läst 4200 ggr
myff
0

bekräftelsebehov och kaos!!!

det är kaos i mitt liv just nu..

Självkänslan sviktar och en massa saker som bör bearbetas..jag vet bara inte hur.

Under min tonårsperiod så hade jag så fruktansvärt mycket bekräftelsebehov..jag var sexmissbrukare och jag ljög om stora saker som gjorde att andra kramade på mig och brydde sig om mig..som dom själva mådde väldigt väldigt dåligt över. Jag tror att detta har att göra med att min pappa var alkoholist under min uppväxt.. nu vet jag inte hur jag ska komma ur osäkerheten i mig själv, jag vill kunna veta exakt varför saker har avrit som det avrit.. jag vill kunna acceptera..men hur ska jag kunna acceptera att jag har haft massa dåligt sex som jag egentligen inte velat ha? Med män som är mer än dubbelt så gammal som jag och inte har nån som helst respekt för kvinnor??

[rore]
0

Hej myff!

Låter som om det har varit tufft och svårt i ditt liv. Ibland behöver vi råd och hjälp av andra för att kunna ta oss vidare.

Att ta reda på varför saker och ting har varit som det har varit.

Från vem söker du svaret i detta?

Din pappa? Omgivningen? Eller helt enkelt från dig själv?

Ibland behöver vi förstå vad det var som hände med oss när vi var barn?

Vi behöver erkänna den smärtan och sorgen som var, för att kunna ta oss vidare.

ACoA ( Vuxnabarn till alkoholister, eller andra dysfunktionella förhållanden ) är en självhjälps grupp som du kan finna info, om på nätet.

Sen har även Gitte Vår sajt värd coatching i sluten grupp om du vill prova med det.

Skicka bara ett Pm till henne och hör dig för.

All lycka önskar jag dig.

myff
0

ACoA verkar vara kristet, dom skriver massa om Gud på deras sida.. det tycker jag inte om!!

[rore]
0

GUD.   Ja, det kan väcka endel motstånd.

ACoA är inte bundet till någon sekt, religion eller politiskt parti. Det står i texterna nånstans, minns inte vart.

Oret/namnet Gud används som ett samlingsbegrepp. Det står var och en fritt att tolka.

Har du någon form utav tro på någonting som är större än dig själv, som du har förmågan att ersätta ordet Gud med, så är det helt klart värt mödan att prova sig på ett besök dit.

Har du varit in och läst deras andra texter på hemsidan? Om inte så rekomenderar jag dig att göra det.

myff
0

jo jag har läst… det var som att läsa om mig själv..jag grät som ett barn när jag läste.. allt var så sant..

[rore]
0

Samma här.Glad

Carhur
0

Hej Myff!

Jag känner igen mig i din beskrivning. Jag har själv haft en massa "onödigt" sex för att få bekräftelse när jag var yngre. Jag har gått på en del ACoA möten och det hjälpte mig. Brottas fortfarande med mitt bekräftelsebehov och har nu anmält mig till Distanskursen hos Gitte. Man skall göra som man känner själv men jag kan varmt rekommendera ett möte på ACoA. Ha det gott och sköt om dig!

Kram Carola

myff
0

Hej Carola. Det är skönt att höra att man inte är ensam..

[Tunridan]
0

Myff, du är verkligen inte ensam…kram till dig!

ojrip
0

Hej Myff

Jag har också haft onödigt/dålig sex. Vem har inte det?

Det första du behöver göra är att TA ETT BESLUT. Säg stop! Säg nej! Säg inte mer! Säg nu räcker det! Säg aldrig mer!

Lova det till dig själv! Och höll ditt löfte!

Gör det nu. Inte imorgon eller nästa vecka eller när det blivit bättre eller lättare. NU!

Allting kommer att ordna sig. Det kan ta lite tid. Du kommer att förstå och därmed acceptera. Du vet - ett steg i taget Glad

Allting är möjligt. Jag gick från att bli knullad till att idag ha sex värd en gudinna. Jag "badar" i kärlek. Kan jag - kan du!

Du får gärna skriva privat till mig om du vill.

En varm kram, Pirjo

myff
0

Hej Pirjo.. Mitt sexmissbruk har jag slutat med sen jag blev tillsammans med min nuvarande pojkvän..vi har vart tillsammans i över ett år och han stöttar mig just nu när jag är på botten:)