Lite grubblerier
Hej alla!
I morse började jag fundera lite. Det händer att jag gör det ibland
Det började med en diskussion vid Rickards frukostbord. JAPP! Jag har healat hela helgen igen och Haft förmånen att ta del av Rickard och Renées gästfrihet igen!
Vi pratade frekvenser, energi och universum som man brukligt brukar göra till Söndagsfrukostar 
Så kom vi in på parallella världar/universum och jag fastnade naturligtvis i där i tänket att om universum är oändligt och obegränsat så KAN det inte finnas plats för fler än ett universum.
Lokalen jag får använda för healingen är utrustad med badkar och dusch och blev min räddning! Jag kunde inte släppa tanken på parallella universum men efter 40 minuters duschande i badkaret kunde jag vända tanken så jag fick en fantastisk healingdag igen! 
Jag tänkte som så till slut att allt är energi och all energi vibrerar med en viss frekvens, olika frekvenser dessutom.
Så får jag siffran 7 i skallen och undrade då att kan det vara så att det finns 7 universum som alla vibrerar med olika frekvens? Det skulle isf betyda att vi lever i 7 st parallella liv samtidigt?
Jag fortsatte fundera och det pratas ju mycket om en kommande frekvenshöjning och vad som kommer att hända då, det har ni säkert både hört om och har någon egen teori om? Min teori skulle vara att frekvenshöjning handlar om en höjning av medvetandet och när frekvenshöjningen är fullt klar då har vi alla i universum nått en högre medvetenhet som fanns i universum nr.2
"Vårt" universum om vi kallar det för nr. 1 har alltså börjat vibrera med samma frekvens som nr. 2 och således är antalet universum reducerat till 6 st.
Så kommer det att hålla på tills det bara finns ETT universum och jag tror att då är alla fullkomliga och jag menar inte att vi inte är det nu utan att vi är medvetna om det då. Tror ni förstår vad jag menar?
Det tog inte 40 min att komma dit så jag fortsatte fundera lite om det vi brukar säga att "vi har alla svaren själva inom oss" och då blev det ju genast lite kul.
Vi brukar också säga att vi ska fråga universum om svar så får vi svar. Är det så att vi då frågar oss själva och är i kontakt med alla andra 6 "oss" i dom andra universum?
Dom 6 andra är ju betydligt högre utvecklade än vi i universum nr. 1 
Jag skulle kunna fortsätta men avslutar med att stilla undra om mitt högre jag är jag i 6 andra parallella universum som vibrerar på en frekvens jag inte kan se men ändå har kontakt med på något vis?
Fick ni ut något av alla frågorna och funderingarna så svara gärna.
Ta siffran 7 med en nypa salt, det är MIN teori…….vars den nu kom från 
Kramar till er!
Frukost-Björn
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
Jo, det är brukligt i vårt lilla torp att vi börjar med att vara djupa redan vid frukostbordet - vi tittar djupt ner i kaffekoppen och när vi har druckit upp det svarta kaffet så spår vi i sumpen… 
Jag tror du har hittat något där gamle compadre! Med 7 universum så är det fullt möjligt att göra en massa olika saker som är rena hokus-pokus för "vanliga människor".
Ta t.ex. det där som hon berättade som gick med aboriginerna i öknen, att man kunde försvinna på ett ögonblick. Det skulle teoretiskt kunna vara möjligt om man bytte vibration till ett annat universum - för då skulle man bli synlig där och vara osynlig för vårt lågfrekventa jordplan! 
Jämför man med min egen plattform - andevärlden - så är det ju ganska logiskt dessutom. Där handlar det om en parallell värld som existerar mitt ibland oss, bara det att väldigt få människor faktiskt kan se den!
Hur som helst så vet vi ju att det finns en värld där vi hamnar så småningom och att det går att kommunicera med den dessutom… Då är det inte så svårt att förstå att vi "klingar" på olika vibrationer/frekvenser - och att man kan göra sig osynlig om man tonar in hela sig själv i den andra världen! 
Ja, det här ämnet var fascinerande och det kan vi utveckla hur långt som helst känns det som… Härligt med områden som man inte har hittat alla svaren på ännu… och att man lättast gör det i badkaret visar ju att jag hela tiden har valt rätt som gärna lägger mig i badet för att proklamera mina filosofiska tankar för alla som råkar vara i närheten… 
Namaste
Filosof-Ricke
Spännande med era tankar Björn och Rickard.
Jag som vill göra det enkelt för mig tänker att vi har ju 7 chakran och om alla sju har samma frekvens ( alltså är i balans
med varandra) kanske vi då får lättare kontakt med universum?
För mig är andevärden och universum nästan samma sak men så är jag inte så djupsinnig som er mina herrar.
Väl mött i alla fall och ha det så bra!
Kram Indiania 
" Var nära naturen - var när dig själv "
#2 Jag som vill göra det enkelt för mig tänker att vi har ju 7 chakran och om alla sju har samma frekvens ( alltså är i balans med varandra) kanske vi då får lättare kontakt med universum?
Underbart svar och så sant.
Vi gör det ibland väldigt svårt för oss dvs intellektet och livet är väldigt enkelt egentligen här och nu.
#0 7 står också för det älskande året att älska sig själv. 
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
#3 - "7 står också för det älskande året att älska sig själv."
Det där har jag inte hört förut - inom vilket område finner man det? Finns det mer om de olika siffrorna där?
#2 - Wow, det där var en ny vinkling som jag gillade!
7 chakran och 7 universum - det blir lite magiskt över det hela! Lägger man dessutom till Gittes kärleksbudskap så blir det helt logiskt! 
När man älskar sig själv så kommer man i balans och då kommer alla chakrana i balans och svänger med samma frekvens!
Livet är enkelt - men tankarna är komplicerade… 

#2 #3 Åsså har vi Pippi Långstrump på de 7 haven 
7 verkar stå för mycket, kan vara nåt att studera lite mer kanske?
Eller kanske jag bara skulle fråga? 
#1 Visst är det spännande tankar man får om att kunna ändra frekvens och bara försvinna! Ändå är man kvar fast man syns ej.
Då…..börjar jag ju tänka igen. Fast min lilla hjärna börjar få det lite tungt nu 
6 nivåer av medvetenhet som jag ska "växa in i" fast jag kan ha kontakt med dessa hela tiden. Kanske som Indiania beskriver då alla 7 chakran vibrerar med samma frekvens?
Är universum ett enda stort medvetande/medvetenhet? Ska nog sova en stund nu tror jag 
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"