Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: personlig-hjälp-coaching
Läst 3912 ggr
stillness
0

Rädsla för jobba

Hejsan!

jag har arbetat mycket med mig själv sedan februari med djupa deppressioner, Ångest ja listan kan göras lång.

Jag gick in i väggen på alla möjliga vis

sedan kom jag i kontakt med Eckhart Tolle och andra visa lärare och började hitta mer mitt sanna jag,

Nu känner jag Jobb o den biten kallar då min ekonomiska situation är katastrofal, Pengar är inte allt för mig men som vi vet är man väldigt låst utan dem idag….

Jag känner det jag dras lät iväg  i tankarna asså inte i NUET då ja ser mardrömms secenarion med jobben hur de kan bli etc sedan är jag väldigt rädd för STRESS etc

då detta triggat igång så mycket i mig innan

dock är jag medvetan idag om detta..

Läste där om den där gremlingen i ens huvud

och det är väl så man får en Dommare som dömmer etc

Jag tränar på i lyssna till mitt inre

Men samtidigt är det väl en balans

Då jag varit inne väldigt mycket på sistone

menar livet måste ju röra sig frammåt

o jag måste våga ta steget testa olika jobb etc

men jag e rädd att bränna ut mig pga stress etc

ps:Kände häromdagen allt löser sig ja va stark i mig själv etc liksom mer de får bli som de blir..

/Peace på er

[rore]
0

Hej stillnes!

Rädslan kan vara en riktig skurk och den stjäl så enormt mycket energi.

Känner igen den så väl som du beskriver den. För ett par år sen så låg jag i sängen och  alla rädslorna lekte ta fatt i skallen på mig. Oroade mig för hur det skulle gå med mina barn, med mitt jobb, Ja, rädslorna löpte amok inom mig, så pass att jag fick tryck över bröstet och kände att nu dör jag och min tanke som dök upp i denna stunden var " HERRE G,, Vem ska betala mina räkningar?"

Tanken var så himla absurd så jag började gapskratta för mig själv mitt i natten.

Detta kanske inte hjälper dig i din situation,, men rädslor håller vi fast vid självmant om än omedvetet.

Ta dig en närmare titt på dina rädslor, våga se dem, våga känna dem fullt ut och du kommer att inse att de är ingenting annat än känslor.

Och känslor kan vi gå igenom. ta oss igenom. Det är obehagligt och skrämmande. Men om vi utmanar oss själva i detta finns det känslomässig rikedom att finna./ Kram Rore

stillness
0

Tackar för din historia!

Jo precis Rädslor har många ansikten :S

rädsla hjälp tänk om ja förlorar mig den trygghet jag nu byggt upp etc, man e ständigt på vakt..

Ja shit asså

Men det är väl det när man varit med om stort obehag Ångest som satt sina spår etc

Så vill man ej dit igen de liksom sätter spärrar

o de kan så lätt triggas igång mer o mer :S

Jo jajjemen jag får göra det  :)

sedan brukar jag tänka ett steg taget mer så så blir man inte så stressad

moonflower
0

Hej stillness - vill bara säga att jag är ny här på PU -

och känner just att som du skriver att bra böcker har hjälpt mig

mycket bla Eckart Tolles och jag kan även läsa dem flera gånger

om - för ffler och fler "pusselbitar" läggs på plats för varje gång.

ladysparkle
0

Hej! Jag känner igen mig i det du skriver! Jag känner också rädsla inför jobb. Som tur är har den minskat de senaste åren, men den finns där. Tolles böcker har även hjälpt mig, och som ovanstående skriver så tror jag också det är bra att läsa dem om och om igen. Kanske inte från pärm till pärm, utan lite var som helst.

Sen har jag även pratat med kompisar om rädsla och vi har pratat om att kanske rädslan aldrig riktigt försvinner, men man lär sig gå igenom den och märker att det går och att det inte var så farligt som man trodde. Som Feel the fear and do it anyway!! (Den boken rekommenderar jag också!)

Jag hoppas att du hittar stillheten i dig och kan jobba vidare på att inte lyssna på rösterna i huvudet! Jag är med dig på din resa!

Kram

szirius
0

#4 ah, den boken tycker jag om.

Precis, kanske rädslan aldrig försvinner helt, men man inser att man inte dör av den, man kan hantera den och leva sitt liv som man vill ändå.De flesta går ju omkring och är rädda för lite av varje - men det är oftast ingenting som synsFlört.Ibland kan den saken stärka mig.Ingen ser att jag har ångest, så ok, jag fortsätter som vanligt då - och det funkar.

stillness
0

Tackar så mycket för era fina ord och tips!

verkligen bra man kan dela o ge :)

Jo jag skall ta o läsa dem lite fler gånger sant det är väldigt laddad energi i de böckerna så de e ju inte fel,

samtidigt kan ja höra , kanske e mitt ego

Du har gjort detta du borde nu fixa ditt liv lbalbalba

men vadå fixa mitt liv? jag är stolt över där jag är idag

jag är vid liv och har utvecklats så enormt mycket så allt är bara positivt

men man har så mycket rädslor, rädd att livet skall gå mig för bi

man har så mycket att ge e bara 26år  :)

Well well blir som ni sa försöka  mer hitta tillbaks  till Nuet stillheten

som  Eckhart säger den smala vägen

Kram på er alla!

/Andreas