Givande toabesök!
"Försvara dina begränsningar och du får behålla dem."
Jag läste dessa ord varje gång jag gick på toaletten under kursen i shamanism! 

De var där framför näsan på mig vackert nedskrivna bland en massa andra visdomsord och citat, på ett avlångt pappersark som täckte dörren. Tänk att det kan vara så andligen givande att gå på toa, haha! 
Jag försöker minnas dessa ord närhelst jag tänker att det är något jag inte kan, de väcker mig genast…
Tyvärr kommer jag inte ihåg vem som uttalade dem. Fast det gör inget. 
*skrattar gott*
Vi finner visdom lite varstans i livet
#1 Haha, ja nog är det så. Och många gånger där man minst anar det kanske. 

Det är en bra visdom!
#3 Ja, visst är det. 
Ja, faktum är ju att man kan möta visdom även där man minst anar det och det är ditt exempel ett talande bevis för 
Jag var med om något liknande för en tid sedan. Vi var ute och for på vägarna som så många gånger förut. Jag blev mer och mer i behov av en toalett och vi kunde inte hitta någon. Till slut när det kändes som om jag skulle sprängas så hittade vi en liten bensinmack och jag hoppades av hela mitt hjärta att de skulle ha en toalett där. Jag kunde knappt ta mig ut ur bilen och in på macken…
Jodå, det finns en toalett sa damen bakom disken och när jag öppnar dörren in dit är jag beredda på en liten trång, mörk toa där man har tur om det finns papper. Istället möts jag av en ljuvlig syn. Stort, ljust, lite lyxigt inredd. Till och med ett stort fint skötbord. På väggen hänger en tavla med guldram och den innehöll den vänligaste och mest kärleksfulla text. Tyvärr minns jag inte orden, men när jag kom tillbaka till bilen var mitt hjärta vidöppet och jag bara log.
Med ljus och kärlek... Tina

Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
#5 Ja, där ser man. Visst är det spännande att vi aldrig riktigt vet vad som väntar oss runt nästa hörn?