Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: avslappning-meditera
Läst 2353 ggr
Tunrida
0

Att vandra i skönhet

Det finns ett uttryck som är; "vandra i skönhet".

När du sätter ner din fot på denna jord, den ena foten efter den andra, vad är ditt sinne fyllt av? Vet du det?
Är det fyllt av oro och ängslan, ilska eller hat, frustration och rädsla? Då lämnar du precis såna fotavtryck efter dig - du förorenar med dina fotavtryck.

Men tänk om du istället skulle vara mer medveten om vad som rör sig i ditt sinne när du sätter ner dina fötter på marken?

Du skulle kunna lämna medvetna spår efter dig fyllda av glädje, frid, kärlek, vänlighet, tolerans och medkänsla.
Du skulle kunna vandra som den gladaste och lyckligaste människan på jorden.

Du skulle kunna vandra i skönhet…

Tänk om alla gjorde detta. Men vem ska göra det, om inte jag själv?

[Vintersaga]
0

Så har jag aldrig reflekterat över de orden - en vän till oss brukar ofta använda dem som avslutning på sina mail :-)

Tack för tolkningen Skrattande

Kram Rickard

GitteL
0

Ja det var verkligen talande och jag skall tänka så när jag sätter ner mina fötter ska jag ge jorden näring samt hela alltet. Häftigt o Tack Tunrida.

Kram

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[alica]
0

Det finns ett annat fint talesätt:

"Gå försiktigt när det är vår - moder jord är gravid"

Jag tycker mycket om de orden :)
Det är knoppar överallt och det gröna kommer upp, moder jord är verkligen gravid då :)

Indiania
0

#0 Så fint skrivet av dig.Jag tänker på det nå´n enstaka gång men glömmer allt för ofta av det, nu skall jag ta till mig detta, det är ju så det skall vara, moder jord behöver vår kärlek och vördnad.

Tänker lite på " Solögas bok " när jag läser detssa ord.

#3 Vackra och tänkvärda ord det också.Vi behöver göra allt för att vara aktsamma om vår jord och vår natur.

Kram till er båda Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

omelett
0

#3 Vackert Glad

[rore]
0

Tack så mycket Tunrida.

Precis vad jag behövde läsa just nu.

[Tunridan]
0

Oj, hade glömt av denna tråd jag skrev för snart ett år sen. Men jag håller fortfarande med mig själv, haha. Flört

Något som jag också kan lägga till är att känna efter hur jorden bär mig…verkligen känna alltså och inte tänka på det. Känna energin.

Det slog mig nämligen så tydligt under kursen i shamanism förra helgen hur det verkligen är så.
Vi påmindes om att känna efter hur vi är burna av jorden.

Genom att ställa sig med båda fötterna tryggt placerade på jorden, böja/slappna av i knäna lite lätt och känna efter hur man är buren av henne, hur man alltid har varit det.
Hur man är ett med henne. Så kan man lätt återknyta kontakten med henne och alltså jorda sig, om man är för mycket uppe i tankarna och behöver lite mer inre ro och närvaro. Glad

#4 _"moder jord behöver vår kärlek och vördnad."
_Så sant, men också; vi behöver henne. Kram tillbax. Glad

#6 Varsågod Rore. Glad

[rore]
0

Kyss

Loet_old
0

Det här är nått att tänka på,man kan aldrig jorda sig för mycket.

Tack Tunridan för att du delar med dig.Glad

Indiania
0

Glad#7 Jaa givetsvis behöver vi ochså moder jord! Glad

#9 Ja, tänk så bra det är ordnat medan vi går och njuter blir vi jordade. Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

omelett
0

#7 Det var en sådan känsla jag hade flera gånger under de dagarna jag låg på stranden. Jag kände verkligen hur jag låg på jordklotet. En ny och mäktig känsla.

[Tunridan]
0

#9 Glad

#11 Låter underbart..och mäktigt som du säger. Som att man riktigt känner Kraften.