Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etiketthantera-konflikter
Läst 1756 ggr
Ljuset
0

Skit prat

Igår när jag jobbade på kvällen så började 1 ur personalen (62 år) att bara klaga på en annan personal (41 år), att hon inte hann med, att hon inte förstod när hon pratade med anhöriga, att hon inte kunde tänka 2 saker samtidigt. Lite senare under kvällen så börjar denna personal igen att kritisera en annan tjej (54 år) och hon jobbade inte ens. Detta händer ofta kan jag säga.

På min avdelning så snackar vi inte skit om varandra. Om det är något så säger vi det till personen i fråga.

Jag blir så trött och arg när folk klankar ner, kritiserar, och pratar om andra när dom inte är där.

Dom som är så här tittar aldrig på sig själv, vad dom gör för fel, vad dom säger för tok osv.

Hur ska vi få stopp på detta på mitt arbete??

bettis69
0

Ja det där är alltid jobbigt. Varje arbetsplats har minst en sådan, likväl som man kan ha en ragata till granne.

Hoppas det löser sig. Hon måste få veta att ni inte pratar bakom ryggen på andra. Kanske ett möte med henne?

GitteL
0

Tråd om Skitsnack.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

siddelina
0

Har det så på min arbetsplats också och de personerna har jag rätt och slätt sagt till att de får ta upp det med den person det berör för jag vill inte lyssna på detta och förklarat för dem att jag anser att det är lätt att falla i fällan att man själv dras med i snacket.

[alica]
0

Hej

Håller med Siddelina
Ofta räcker det mycket bra med att man helt enkelt säger ifrån och tycker man det är jobbigt byter man bara samtalsämne och markerar där att man inte är intresserad av sådant prat.
ENERGITJUVAR kallas det att prata om folk som inte är närvarande och om man nu stör sig på någon HUR kan man tro att det man inte gillar ska upphöra om man inte talar om det för just den personen..
Hoppas du snart slipper lyssna på detta på arbetsplatsen!!

Mvh
/Ingela