Hålla fast vid..
I några år så har jag hållit fast vid olika känslor, personer, gamla mönster, besvikelse osv och har inte riktigt lyckats släppa taget om detta. Nu vill jag ha bort detta från min själ och ur min kropp. Kroppen värker mycket på vänster sida, från halsen och ner i foten. Är så less på att ha det så här.
Finns det någon övning eller meditation som jag kan prova att frigöra mig från dessa saker??
Hej Ljuset
Motstånd skapar bara mer motstånd. Så enkelt är det 
Du håller fast för att du vill hålla fast. Innerst inne. Omedvetet. Gjorde inte du det skulle det du håller fast vid falla bort av sig själv.
Försök inte att släppa taget, försök inte att få bort det… Välkomna det. Välkomna din mänsklighet. Öppna dina armar och krama dina känslor. Visa förståelse och medkänsla till det lilla barnet inom dig som tror att hon inte duger.
Du skriver att du vill frigöra dig från dessa saker. Vad betyder ordet frihet för dig?
Frihet för mig betyder att kunna leva i harmoni med det som är. Som det är.
Att känslomässiga blockeringar upplevs som värk i kroppen, så är det nog. Du vill ha slut på det. Okej. Här kommer en övning: Gå in i smärtan. Det kommer att göra ont som fan. Tårarna börjar rinna. Det bränner i halsen. Det känns som om hjärtat och bröstkorgen sprängs i tusen bitar. Outhärdligt. Du får panik, vill fly… Men stanna kvar och låt den växa så stor att du kapitulerar. Tillåt dig själv att "dö".
Sedan… det får du berätta för mig
. Lycka till!
Kram, Pirjo
#1 Bra svar Pirjo! 

#1 Jag tror det var det finaste jag har läst på länge!!!

Utmärkt skrivet Pirjo!
Ljuset, det finns en fin bok som heter Själens apotek med flera övningar av liknande slag för alla möjliga tillfällen och problem om du tycker att övningen är givande. Jag rekommenderar den varmt.