Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: boktips-musik-filmer-tv
Läst 3547 ggr
omelett
0

Kvinnlig njutning

Jag har fått en fantastisk bok i min hand. Mama Gena och de kvinnliga konstarterna av Regena Thomashauer. Hon menar att vi kvinnor är gudinnor som är skapta för att njuta, men vi har glömt hur. Boken är humoristisk och glädjefylld. Vi som tidigare har läst om personlig utveckling och andlighet känner igen det. Men här är det riktat diret til mig som kvinna, hur jag ska älskar mig själv, njuta av livet, släppa fram leken och glädjen, vara tacksam och hur jag ska attrahera det jag önskar. Släppa alla rädsor och måsten.

Jag läste 4 grundstenar till ett bättre liv igår och detta är faktiskt en fördjupning av den boken

[rore]
0

Tack för tipset. Tror jag ska försöka få tag på den boken./ kram

omelett
0

Jag trippade in här på mina högklackade och tittade om någon hade uppmärksammat mitt tipsSkrattande

Du kommer att älska den rore

[rore]
0

Låter toppenGlad

[BigMama]
0

Tänk att få dyka ner i en bok som denna med hull och hår - men jag har inte tid Flört…..

szirius
0

Låter som en härlig bok, att vi är gudinnor som glömt hur man njuter…jo så är det nog tyvärr för många…

Mina fötter har iaf INTE förstått njutningen med högklackatFlört men jag förstår grejen Omelett!Skrattande 

Jag njuter av andra saker i stället…dansa naken i månskenet texTungan ute

omelett
0

#4 Ta dig tid! Du är den viktigaste människan i ditt liv. Om du inget har, så har du inget att ge.

#5 Man behöver inte gå i högklackat. Man kan sitta i soffan med dom eller ligga i sängen och läsa en bokFlört

Indiania
0

#6 Vad härlig du är omelett! Du gör mig nyfiken på denna bok.

Får nog kolla upp den boken.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Indiania
0

Boken kostar 192 kr på Adlibris Glad

[rore]
0

Tack Indiania!Glad

[Vintersaga]
0

#8 - Finns också på Cdon.com, om man vill köpa något annat än böcker samtidigt - dessutom för det fantastiska priset av 179 kr :-)

Kram Rickard

Indiania
0

#10 Tack för tipset Rickard men med frakt 29 kr blir det 209 på Cdon och på Adlibris är det fraktfritt så jag tycker det är ett bättre alternativ.

Kram Berit

[Vintersaga]
0

#11 - Absolut Berit!

Ska man bara ha böcker så är adlibris eller bokus oftast de billigaste (de har även tarotkortlekar bland annat) - men ska man som i mitt fall köpa lite filmer och annat i musikväg så är det här ett bra alternativ :-)

Kram i natten!

Rickard

Indiania
0

#12 Snyggt foto Rickard!

Kram

Hopoksia
0

Denna bok verkar mycket intressant Glad

Tror också jag ska göra en liten investering Flört

[Vintersaga]
0

#13 - Ha ha. Det är taget på föreningen den där kvällen när vi sågs för första gången :-)

Sen har jag gjort om det till svart-vitt… och justerat en del detaljer (blänk i pannan från belysning t.ex.)…

Kram Ricke

Hopoksia
0

# 15 - Kan du fotomanipulera? Flört

Kram Gilla

GitteL
0

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Indiania
0

Tack Gitte! Det var ju verkligen en klipp! Kyss

szirius
0

36 haha, det påminner mig om när jag skulle gå in mina högklackade skor till examen,jag gick omkring hemma i högklackat o underkläder o städade o grejade en hel helg o tyckte att jag var en toppenpinglaTungan ute - det tyckte min man också CoolFlört

Sedan kan jag ju rekommendera något annat som verkligen får en att bejaka sin kvinnliga gudomlighet - och det är magdans!Skrattande

Det är underbart att följa mina elever under lektionernas gång och se hur dessa kvinnor blommar ut , från att ofta ha skämts lite för sina kroppar och rört sig försiktigt ,till att fullkomligt bejaka sin kropp, musiken, de sensuella rörelserna, ja allt! I love it! Kyss

kali
0
[Vintersaga]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16 - Yepp, det är "piece of cake" när man har bra programvaror :-)

Här är ett annat bearbetat foto som jag har visat förut, dock inte för alla… Man kan dock inte kalla det för kvinnlig njutning det man ser… Flört

Buskram, Ricke

omelett
0

Va kul. Rickard blev den mest aktiva i denna tråden. Köpt en till frugan?Flört

Boken lär oss att göra allt det vi tycker är roligt. Jag tyckte det var kul att rida när jag fick chansen att prova på

bjprofit
0

#22 hahaha, du är mig en modig rackare Athena! Flört

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

omelett
0

#22 Jajjemensan jag trotsade min rädsla och hoppade upp på hästenSkrattande Det var faktiskt bara jag i sällskapet som red. Jag hade med mig fyra (ungdomar) alla under 30, men ingen av dom vågade.

bjprofit
0

#24 Ser ut som en sån där snäll pålle som jag med törs sitta på FörvånadCool

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[Vintersaga]
0

Ha ha - vilken pålle! Skrattande

Jag blev rädd först när jag såg den Förvånad - tills jag såg att den inte var elektrisk! Flört

Föredrar nämligen "de mindre stela" hästarna - dvs. islandshästarna :-)

#22 - Hade nästan tänkt köpa en åt henne, men recensionen av boken såg ganska tråkig ut i jämförelse med den som du har skrivit ovan… Men är det som du säger och att den passar de flesta typer av kvinnor så slår jag till direkt! Skrattande

Kram Ricke

omelett
0

#26 Min 14 åriga dotter älskar boken (och mig för att jag hittade den) hon säger att den har öppnat en helt ny värld för henne. Så jag är inte riktigt klar med den än, men jag ska väl få "låna" den av henne snart.

Vilken härlig bild. Vilken känsla den förmedlar. Natur, sommar, glädje något magiskt. Det är nästan som att den inte skulle komma från denna verkligheten.

[Vintersaga]
0

#27 - Då slår vi till - här ska njutas! Skrattande

Jo, det var sommaren 1997 och det var fantastiskt varmt och skönt hela veckan. När man rider uppe i fjällen sådär så kan det vara stekande hett och regnigt och kallt (ner mot några få plusgrader) - på samma vecka! Så den sommaren minns jag väl.

Sen är det min älsklingshäst jag rider på, Tigull, som jag red 9 somrar och som jag har skrivit en låt om. Han var lite egen och en fantastiskt rolig häst att rida…

Du skriver magiskt, nästan som overkligt… Ibland fick jag just den känslan - som att vi red igenom ett landskap som bara var en kuliss i en vacker naturfilm… helt overkligt!

Allt detta kallar jag också för njutning - så det ska bli spännande att se vad boken har att erbjuda i njutningsväg… Flört

Tack för tipset!

Kramis