DAGENS TEMA ORD! Frihet
Vad väcker det för tankar och känslor inom dig?
Tänkte mig att vi kanske kunde funder och berätta för varandra vad vissa ord har för betydelse eller vad de har har betytt för oss på vår väg mot själv kännedom och insikt.
Eller bara ge oss nya infallsvinklar på saker och ting, som vi själva har kört fast på.
En ny tråd varje dag och ni är självklart inbjudna att starta upp denna tråd, nästföljande dag
./ Kram
Frihet är väl en självklarhet att styra sin egen livsväg utan att andra personer ska styra en, var första tanken.
Att vara frihetsberövad mot sin vilja,var andra tanken. våld, diskriminering och sexuellt utsatt. ect. listan kan göras lång.
Se på männsklighetens historia t.ex. Diktaturer som har försökt att utplåna folkslag och oliktänkande.
När ska vi lära oss,utan att historien upprepas.
Perspektivet är ganska brett när det gäller frihet.
Frihetet har precis som du säger Loet ett väldigt brett perspektiv.
När jag skrev ordet Frihet, så tänkte jag mer på min egna känsla.
(naturligtvis)
Vad ordet har haft för betydelse i mitt liv tidigare.
Jag har inte varit fri inombords på grund av alla mina masker som jag burit med mig genom åren.
Om nån skulle ha frågat mig vad frihet var för en så där tio år sedan,, skulle jag ha svarat något allmänt riktigt så som det förväntas att man ska göra.
Samtidigt som jag invändigt skulle ha sparkat på mig själv och kalla mig själv för löganare, efter som jag var så oerhört fastkedjad vid mina överlevnads strategier.Utan att egentligen förstå det.
Jag skulle kunna kalla det att vara fånge inom bords. På grund av alla rädsor som jag bar med mig, som jag inte visste hur jag skulle bemöta eller hantera.
Tycker som er båda………Frihet för mig är att våga visa vem jag är och masken är kastad,jag har inga krav på att vara på ett visst sätt.
Frihet är en naturlig del i mitt liv! Blir man inte accepterad för den man är? Ok då får andra tycka så jag kör mitt eget race men försöker vara ödmjuk i mötet med andra!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Frihet är för mig ett uttryck för det jag är.
Frihet
ett stort ogripbart ord.
Där är jag inte ännu, fler slöjor måste kastas.
Friheten har så många olika plan
nillanb!
Visst har den det.
Men friheten nalkas allt eftersom slöjorna avslöjas och kastas.

Oj, en sak ploppade upp ,som jag läst om och som påverkade mitt synsätt kring ordet frihet.
Det var någon som överlevt ett arbetsläger för judar och han förklarade att han hela tiden kände sig fri ,för han såg det som att han hela tiden hade ett val.Han hade ett VAL att arbeta o göra som han blev tillsagd - och han hade VALET att INTE göra det och då dödas.
#1 Frihet är väl en självklarhet att styra sin egen livsväg utan att andra personer ska styra en, var första tanken.
Det finns många biografier som berättar om människor som funnit vad sann frihet innebär JUST genom att sitta i fängslade och berövats all yttre frihet.De har funnit friheten i sina egna tankar, i sin inställning, i sitt hopp.
Frihet är att kunna lyssna inåt.
Att friheten nalkas är en sanning med modifikation för mig
- vi behöver " bara" (
) inse att vi redan ÄR fria.
En del av en sångtext jag skrivit :
Freedom is a bird with yellow colours
that makes your soul fly
she keeps her wings around everything
and dances in the sky
Vackert. Gillar detta
skulle vilja höra melodin oxå

#8 hehe, där har du en …process jag arbetar med…att våga göra en myspace sida och lägga ut min musik…har inte riktigt modet…
…ännu…
Det kommer ska du se,,
Jag trodde aldrig jag någonsin skulle visa upp mina skriverier till allmänhetens beskådande
Plötsligt en vacker dag så gjorde jag det.
Det behövde bara mogna inom mig
Processen fortskrider i nya utmaningar/ Kram

Frihet är jag, när jag accepterar och älskar livet.

Frihet för mig kan jag nog beskriva lite olika och frågar jag min kropp vad frihet är kan jag känna en underbar känsla för ett kort ögonblick i hela kroppen. Att det inte är en permanent känsla tolkar jag som att det finns en del kvar att göra vad gäller rädslor.
Kan det vara så att vi ibland får en försmak av det goda för att som jag brukar tänka " Om lusten, viljan att lyckas är större än rädslan att misslyckas" kan vi inte misslyckas?
tänker jag…och trampar vidare på stigen 

"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
Mmm, känner igen det där väldigt mycket./Kram
" Om lusten, viljan att lyckas är större än rädslan att misslyckas" kan vi inte misslyckas?"
Alltid dessa rädslor… Frihet för mig är att våga följa mina inre värderingar för att må bra, trotsa mina rädslor. Även om det innebär att ta obehagliga beslut och säga nej till andra. Jag är fri att gå min egen väg. Jag är fri.
Visst är denna känsla fantastisk Big mama!?
Växer flera meter inombords då ju

keep on walking my friend!
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
Frihet-
En fråga, Om du visste om att du kunde hantera allt som kom i din väg, vad har du då att vara rädd för?
Handlar det om rädslor då eller kanske om något annat?
En liten kugg fråga haha.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
hahaha.
Tror du är något på spåret här Gitte
YES, power girl. 

Frihet för mig är att vara den jag är. "Priset" är att inte få vara den jag tror att jag är.
Som en människa här på jorden är jag beroende av andra. För att få mat på bordet. För att kunna ta mig till jobbet. För sjukvården, barnomsorgen, boendet osv. Jag är beroende av andra för fysisk och psykisk närhet. Jag är beroende av andra för att lära mig, att utvecklas.
Så… var finns friheten i det? 

#17 Om du visste om att du kunde hantera allt som kom i din väg, vad har du då att vara rädd för?
Boken "Känn rädslan och våga ändå" ?
#22 Ja det stämmer men det var ej det jag tänkte på.
Vi alla säger att det handlar om rädslor men det handlar ej om det….Vad handlar det då om?

#23 Det handlar om tillit till sig själv och kärlek att våga det man vill!
" Var nära naturen - var när dig själv "
#24 Ja det med men om det ej handlar om rädslor så handlar det om HUR vi hanterar allt som kommer i vår väg. Dina ord kommer bra in här och du har ju verkligen gått från smärta till kraft och att vara här och nu. Rensa i lorten före en omprogrammering.

Frihet för mig är att våga göra saker fast än att jag känner rädslan.det är när känslan blir negativ som man blir fast, därför så försöker jag dagligen att vända den till något positivt. för jag känner alltid rädsla. men efter ett tag så mattas den av lite.
Allting är möjligt