Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: boktips-musik-filmer-tv
Läst 2290 ggr
[alica]
0

BOK på G

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu så jobbar jag på slutklämmen på min bok innan den ska gå till tryckeriet.
Den deltog i BOK SM och slutade på plats 84 av 466 böcker.

Blev glatt överraskad av kommentarerna den fick:
"Bra bok! Rekommenderar gärna. Den är som en nordisk motsvarighet till Lynn V Andrews böcker."

"Intressant och välkomponerad berättelse, rekommenderas innerligt!"                                                         Helen

"En bra bokidé, verkligen! Inledningen av manuset, när journalisten steg för steg blir en del av Emmas förhäxande skogsvärld, har drag av Bram Stokers klassiska Dracula, i alla fall i inledningen. Också slutet utmärker sig!"                                         Markus

**Handlingen är denna:
**

En ung kvinnlig journalist får en idé om att skriva ett reportage om en kvinna som alla känner till men som ingen vet något om egentligen. En kvinna som anses vara en "Häxa". Kvinnan, Emma, ställer upp på reportageidén på ett villkor. Att den unga journalisten stannar hos henne i tre veckor för att verkligen kunna förstå vad det är som gör att någon väljer bort allt det som vi annars kallar självklara saker. Som att bo nära butiker och inte minst att ha grannar.

Det är under dessa tre veckor som boken utspelar sig. En period som utmanar den kvinnliga journalisten att se både sig själv och det liv hon valt med nya ögon. Det hon trodde skulle bli ett reportage om en ovanlig kvinna blir i stället en resa in i henne själv…

mrflanell
0

åååååååå wow   låter jätte spännande

Odeas
0

Grattis till den fina respons du redan fått på din bok, innan tryck!!! Fantastiskt! Jag ställer mig i kö för inköp. Tror den skulle kunna passa många av mina kursdeltagare. När man arbetar med människors utveckling, handlar det ofta om att våga släppa tag, våga prova nya sätt att möta livet. Jag tror att många av oss är med i en livskarusell utan att reflektera över om det är vad vi verkligen vill. Att våga välja en annorlunda väg kräver beslut och stöd. Och det behöver inte vara "värre" än att barnen inte går på aktiviteter varje kväll i veckan, att jag inte måste åka på chartersemester eller köpa ny bikini varje sommar…., hoppas du förstår, det finns många outtalade krav och förväntningar på oss. Maila mig gärna när du vet utgivningsdag! Du hittar adress på min hemsida; www.odeas.se. / Yvonne

[alica]
0

Hej och tackar :-)
Roligt att ni är intresserade.
Jag hoppas snart kunna skicka den till tryckeriet och en vecka senare finns den.
Den kommer att finns att köpa på nätet och i alla landets boklådor men jag gissar att de beställer hem den på ISDN nummret.
Men jag kan visst höra av mig när det är klart.
Priset kommer att ligga på 99kronor på nätet om man köper den via Kapitel1 som är de som anordnade BOK SM.
Ett väldigt bra pris tycker jag som själv är en stor bokälskare :)

Mvh

/Ingela Hallgren
min hemsida:
Kvinnokraft.net

Ljuset
0

Ett Stort Grattis! Den får jag läsa framöver.

[alica]
0

Hej alla och tack för grattulationer och intresse.
Nu finns boken :-)
Kom hem idag till mig - vilken känsla att se den "real" och inte bara en massa lösa utskrivna blad.

Är du intresserad av ett signerat x så
kostar det 120 kronor (plus porto)
Bara att du hör av dig till mig.
:-)
Mvh
/Ingela

[Tunridan]
0

Grattis till din bok! Glad

[rore]
0

sällar mig till grattis skaran. Låter som en bra och spännande bok. Glad