Sommar och semester.
Nu är det sommarlov för en hel del barn iaf här i Skåne.
Hur känns det för er?
Vad för planer har ni inför sommaren?
Skriv och berätta lite så vi vet vem som är här eller åker bort.
Jag själv kommer ta ledigt från den 22 juni och till den 6 juli men jag kommer vara här ändå lite då och då.
Till er som åker snart önskar jag en underbar semester och NJUT av att vara Du.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Jag har semester vecka 27-30 och v 34 Jag har inga bestämda planer. Det kan bli hur som helst när jag är fri att göra som jag vill och njuta av att vara jag
Jag har inbjudan till att komma till Bräcke, Sundsvall och Bornholm. Så bor jag på västkusten med allt vad det innebär när vädret är bra.
Jag vill önska er alla en härlig sommar
Inga direkta planer, annat än att åka upp till Småland och hälsa på ett par dagar i hemmatrakterna. 
Annars så fortsätter jag nog att vara närvarande i Nuet så gott det går, haha, och njuta av livet när det faktiskt pågår. 
Trevlig sommar!

Jag åker på semester imorgon bitti till Grekland två veckor.
Väl hemma blir det jobb hela sommaren för att sen till hösten i september ev åka till Zanzibar två veckor och i anslutning till det en veckas guidad tur i Tanzania.
Njut nu alla pu:are av sommaren och semestrar!
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
Nä lägg av Björn! Nu väcker du mitt avundssjuka ego, hahaha! 

Tänkte just på Zanzibar idag faktiskt (det var ett program på tv därifrån), det är ett drömresmål det..och Tanzania…
Ha det så himla gött i Grekland!! 

Semester, vad är det? Vi har aldrig semester min gubbe och jag. Min man är egenföretagare och jag är "sjukpensionär". Senast vi var på semester tillsammans var för 10 år sedan och då var vi borta i 3 dagar.
Iof så kan jag säga jag har semester hela tiden, eftersom jag bor på landsbyggden och har nära till fiskevatten. Däremot kan jag aldrig ha semester från min kroniska smärta.
Kanske ska jag åka och hälsa på ett av mina barn. Annars blir det att sitta ute i lusthuset, dricka kaffe och läsa en bra bok, bäckmeta eller vara vid en fin sjö och fiska med haspelspö. Det är minisemester och det kan jag göra varje dag/kväll när det är fint väder. Med andra ord, det går ingen nöd på mig.

Säger som Angelita, semester, vad är det? Alltså, i jämförelse har vi det nog lite bättre, men vi är båda verksamma i vårt egna företag. Vi tjänar hyfsat med pengar, men det är så himla svårt att ta ut sammanhängande ledighet. Vi värnar om våra kunder och somliga saker måste göras…
Sen så kostar vår semester "dubbbelt" i och med att vi samtidigt går miste om firmans möjliga intäkter under den lediga perioden och det känns lite hårt.
Vi försöker åka iväg på kortsemestrar oftast. Det är väldigt sällsynt att vi vågar vara borta en hel vecka och ännu värre fler veckor…
Jag vill ha min firma, för jag gillar friheten, men baksidan är just det här att det är svårt att göra sig riktigt ledig. Men, jag gillar ju det jag gör, det är nästan som en hobby.

#4 Tack! Hahaha, vad gör man inte för att locka fram egot hos Tunridan 
Visst är det ett drömresmål, jag har en kollega som var där förra året och av bilderna att döma han visade är det närmast ett paradis 
Det blir vad man gör det till, bäckmeta eller fiska med haspelspö vid en fin sjö som #5 kan vara nog så gott för själen det också!
För att inte tala om Småland!
Kramar
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
Hej,
Först blir det en tur till England (nästa vecka) bara min son och jag. Resten av familjen är hemma. Vi ska till Lavenham en mysig liten ort med medeltida byggnader. Han ska få behandling för sin epilepsi där.
Sedan ska vi åka med husvagnen till Astrid Lindgrens värld och till Öland. Mer har vi inte planerat. Önskar er alla en fin sommar.
Kram Erika
En tolkningsfråga - vad är semester egentligen? Men om du syftar på ledighet från mitt ordinarie arbete så dröjer det ytterligare fyra veckor till innan jag tar paus i det. Sen blir det arbete hemma istället - renovera torpet, klippa gräset, städa, flytta, förbereda kurser och cirklar och mycket annat :-)
Resa bort göra jag först i oktober - först en minisemester runt min födelsedag och sedan en tur till AFC, Stansted, England för en maxisemester i det andligas tecken! 
Kram Ricke
Ni som tar ledigt eller semester önskar jag all njutning och ni som inte kan eller har möjlighet att ta ledigt önskar jag också all njutning till.
Glöm inte att njuta ändå trots ni inte är lediga för att leva är en gåva. Vi är trots allt Vinnare allihopa. 
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
Jag ska försöka njuta av sommaren så gott jag kan, jobbar även denna sommar. Har dock tagit en veckas ledigt v 34 då jag tar med mig familjen till Grekland. Det blir som det blir och oftast är det bäst så!
När jag vaknade i morse så kom jag av någon anledning att tänka på denna tråd och på detta med semester. Vad är semester egentligen, frågade ju allas vår Ricke..
Frågan som dök upp i mig i morse, var:
Är det någon som tar semester från "sig själv"?
Det vore väl den ultimata semestern och man behöver ju inte ens resa iväg någonstans eller vara ledig från sitt jobb för att göra det! 
Sug på den sommarkaramellen den som vågar! 

Hej jag arbetar hela sommaren jag har fått ett sommar vikariat men jag är ju ledig emellanåt så det känns helt okej Jag var ledig i maj 3 veckor Jag kommer att titta in hit då och då!
Ha det bra och trevlig midsommar till er alla
Kramar
Allting är möjligt

#12 Får jag ändra lite på dina ord och tipsa om att "ta semester med sig själv"? Jag förstår vad du menar, men jag vill bara se det som att vara med sig själv är det fina. Att komma bort från den kravfyllda människan som kanske lever mer för andras förväntningar och krav och komma till sitt eget sanna själv. För många är livet ett hjul som bara snurrar på, dom tycks tro att det är så livet ska vara. Att kunna stanna upp, reflektera och se vad som finns i nuet runt oss, det skulle många må bra av. Jag vet att ni som är inne på detta forum har kommit långt på er väg att lära känna er själva. Men jag är alldeles säker på att ni runt omkring er hittar vänner och bekanta som skulle må bra av en härlig semester med "bara" sig själva. Jag har skrivit några fler funderingar i min blogg under rubriken Yogamorgon; blogg.odeas.se

Jag gissar att det #12 syftar på är att ta semester från den där rösten i huvudet, den där vi anser är oss själva men som inte alls är det - egot kanske? 
För det finns ju inget bättre än att semestra med sig själv!
Eller som Tunridan skriver - man behöver inte ens semester för att göra det!
#15 You read my mind.