Positivt tänkande =)
Jag tänkte att vi här kunde skriva varje dag något positivt
Det kan vara något positivt som hänt dig, någon nära dig eller i världen.
Det kan även vara något positivt om dig själv eller andra.
Alla positiva saker är välkomna att skrivas här
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#0. Bra initiativ! Folk gnäller så mycket jämt. Jag inkluderad. Jag vill lära mig att fokusera på det som är bra istället. =)
Jag fick en sån energikick igår när jag hade varit och simmat och bastat efter jobbet.
Jag har lyckats halvera min studieskuld.
Jag är nu ledig i fyra dagar, och idag fick jag sova ut för första gången på 10 dagar.
Idag ska jag träffa en vän som jag inte har träffat på typ ett halvår.

jag bytte smärtstillande, enväldigt beslut, igår och tack vare det har jag fått sova 9,5 timmar, otroligt, nu skall jag på bio, bara rå om mig själv och njuuuuta
Idag är det en härlig ledig dag och jag är positiv till allt i livet. Igår blev jag coachad i ämnet att se allt som positivt och välkomna allt. Det fungerade för jag tog ett beslut.
Allt neg gick igenom mig utan att ta in det s a s. Det blev ingen studsboll där det ofta blir konflikter efter en reaktion. Har bestämt mig för att hålla det så. Känner glädje och positivitet 
Fick höra av en medlem: Om man inte tog allt så personligt, så skulle reaktionerna bli annorlunda och då skulle det inte uppstå så många konflikter. Klokt sagt.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se

Att det finns så mycket kärlek o värme att ge till andra men oxå att få!

Mina positiva ord för idag =) Min spänningshuvudvärk har försvunnit, jag har haft jätte trevligt på skolan och fått min gamla mattebok såld =)
_**/Mvh Anne
Jag skulle hämta spån till hästarna - men två av säckarna gick sönder, så jag fick inte så mycket som jag skulle ha.
Så skulle jag köra in säckarna i stallet - men den nya skottkärran var för vek, så den blev skev.
Så jag fick bära in säckarna, men två av dem sprack när jag satte ned dem och spånet rann ut på golvet.
Sedan fick russet ett utbrott, börjare skrika och sparka lille shettisen (de går i lösdrift).
Sedan bet shettisen sönder piggborsten.
Sedan hällde jag halva vattenhinken i fickan när jag skulle hänga upp den.
Men båda hästarna är jättegoa och gnäggar när jag kommer och nosar på mig med mjuka mular och visar att de gillar att jag pysslar med dem - så det är en positiv dag ändå
.
#6 Som hästägare kan jag inte annat än le igenkännande..
Natten som var blev jag väckt kl 4. Min hund var dålig i magen så vi gick en sväng ut i mörkret - och här är det kolmörkt. -18 grader och sur över att jag inte fick stanna kvar i varma sängen. När jag kom ut möttes jag av den mest fantastiska syn jag någonsin upplevt: Natthimlen! Har aldrig upplevt en klarare natthimmel. Stjärnorna i Vintergatan syntes, och jag kunde se alla stjärnor ur ett tredimensionellt perspektiv. Varje liten stjärna framträdde hur tydligt som helst! Då slog det mig, att det nog var en mening med att jag skulle gå ut den här natten ändå. Kände mig så liten, men samtidigt lycklig över att jag fick se ett sånt skådespel! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Positiva saker idag =) Jag lyckades ta mej upp i tid till skolan och jag hade kort dag på skolan =)
_**/Mvh Anne
Fick ett härligt positivt telefonsamtal och jag har längtat efter detta.
Ett roligt möte nästa vecka. Det positiva är det jag tänkte på det sker. ;-)

#9 vad härligt =)
_**/Mvh Anne
#6 Vilken rar hund du har!!! Jag får nog snällt ställa klockan om jag ska få se ett vackert skådespel… (saknar faktiskt mina nattskift, har stirrat på många vackra stjärnor i mina da´r..)
Fick healing på distans i morse
- vilken start på dagen! Kram till Dig!
Magsjukan har släppt och aptiten är tillbaka!
Å´så är det ju fredá!

Jag kunde gå förbi Knyttet utan att han sprang för livet idag!
Knyttet är en utefödd skygg katt,livrädd för människor,ungefär 2,5 år gammal och bodde ute 1,5 av dom.Han har bott hos mig sedan augusti.Jag blev glad över det lilla framsteget!När han kom hit låg han bara och tryckte,det tog ett bra tag innan han vågade komma upp och äta medan vi var vakna.Han tycker vi är läskiga men lite mindre när vi ligger ner i sängen iaf - tänk då att kunna gå förbi på två meters håll utan problem.Är jag knäpp eller är jag knasig?

Possitivt i dag hos mej…
- Jag fick sova ut ordentligt =)
- Lydnadsträningen med Velvet gick riktigt bra =)
_**/Mvh Anne
#7 Så härligt att få den upplevelsen ;-)
#11 Usch så jobbigt med maginfluensa URK. Bra att du mår bättre nu.
#12 Så kul. Blir nog bra till slut o du e inte knäpp o knasig bara tokig haha.
#13 JAA, så skönt att få sova o lyda matte. ;-)
Nya saker och nya vägar att gå uppenbarar sig, underbart!!
Livet i sin mångfald är härligt! 
kram till alla
Mariann

Dagens positiva ord =)
- Jag har fått bli Medarbetare på denna underbara sajt =)
- Jag har en sambo som jag älskar och som accepterar mej precis som jag är =)
_**/Mvh Anne
#16 - Underbart!
Jag har också en sambo som låter mig få vara just som jag är! Det är en ynnest för en som inte håller på med traditionella ting…
Självklart försöker jag vara likadan tillbaka :-)
Att jag mår så bra :)
Som den otroliga pessimist jag är:p så har jag svårt att tänka positivt, jag är extremt logisk, och räknar ut % chansen för saker hela tiden.. Jääävligt tråkig alltså=)

Det är väl rätt smart att kunna räkna ut den procentuella chansen för att att något ska inträffa? Sen beror det ju på vad man fokuserar på.
Antingen kan man räkna ut sannolikheten för att det ska inträffa något negativt eller så kan man räkna ut sannolikheten för att det ska inträffa något positivt. Det blir ju en viss skillnad.

jag fick 86% rätt på första modulen i ECDL (=VG än så länge i kursen)
_**/Mvh Anne

idag så lyckades jag bli lite kär, i en person som det visade sig har flickvän. men det gör inget. för det är roligt att vara kär ändå ^^ men jag får nog hålla mej lite i skinnet så jag inte blir olyckligt förälskad :P utan bara lite så där vanligt vårglad då man kan bli lite kär i nästan vem som helst. så där så att man svävar en liten bit ovanför marken, men inte långt uppe bland molnen.
rolig tråd :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

tillägg till #21
Har varit på gymmet idag och är så där härligt slut i hela kroppen efter att ha tagit ut mej till max =)
_**/Mvh Anne
#23 Bra jobbat Anne.
Solen har låtit sina värmande strålar skina på mig i dag, underbart!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Dagens positiva ord från mig =)
I morse så gav dragkedjan på min gamla jacka upp totalt så jackan gick inte att stänga, så nu har jag efter 5 eller 6 år köpt en ny vinterjacka =) Fick även med ett par täckbyxor och kalaset gick på 990kr
Imorse då jag packade om min ryggsäck för skolan så upptäckte jag ett pressentkort för 300kr på Akademiebokhandeln som jag hade glömt bort sen jag fick det i julas =) Så jag gick dit och kollade om de hade nått intressant och hittade en hundbok med an massa bra tränings tips =)
_**/Mvh Anne

idag så missade jag bussen så jag kunde inte gå på föreläsningen i lund. istället så hjälpte jag till på röda korset. de har haft rea och idag bytade de ut alla gamla kläder mot nya. jobbigt värre, riktigt skoj! sedan när jag kom hem så tog jag en mysig promenad med min häst som var duktigare än någonsin.
behöver inte anstränga mej för att tänka positivt idag för dagen har varit så himla bra :D

Är glad idag för att jag fick ringt ett par samtal som jag bävat länge för, gick jättebra :)
Att föräldrarmötet ikväll ang. mobbingen i skolan gick så bra och var så givande.
Hjälpte en väninna att sälja en tavla, som jag vet kommer att rädda hennes framtid. Känns bra att kunna hjälpa någon på det sättet - lycka!
Vilka bra positiva saker som händer er här.
Idag bjöd jag min väninna på middag och vi snackade hela kvällen. Efter alla år har hon insett att hon behöver ta hand om sig själv nu. Detta känns så positivt för mig att hon vaknat innan propparna går.
Livet går uppåt, istället för neråt, just nu=) Känns som om en svår period i livet går mot sitt slut, och att man klarat den=)

Det var roligt att höra Ijin!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#32 jo.. första gången på länge, så ler världen åt mig..

Positivt idag… Hade bara en lektion på skolan och den var väldigt lugn, och nackspärren blev lite bättre av en varm dusch. =)
_**/Mvh Anne
#31 Jättebra jobbat Ijin! Det tycker jag är en positiv grej den här dagen! 
#31 Härligt att se hur du utvecklas ;-) Glad för din skull, Kram du kloka , envisa och ärliga Ijin.
#36 tack=) men det va väl o ta i:P klok är inte jag, bara envis:D du är ju många gånger klokare än vad jag är..
#37Japp ta i, jag ser att du är klok det är bara du som skall se det själv innan du kan ta det till dig ;-)
Tack för komplimang men jämför dig med dig själv istället ;-)
Det är fler här som sagt att du är klok.
#38 nej ursh.. klok vill jag inte bli, låter som om man blir gammal ju!! dessutom har jag en mental ålder på 14-15 xD
#39 Då är jag ju GAMMAL haha
#40 neee.. men jag vill inte bli 20 ens, jag vill inte bli gammal alls, jag är peter pan!! UNGE LIVET UT!!(det låter fel, jag vet) men det känns bara jobbigt att växa up.. räkningar o hela alltet..

En skön dag idag =) Fint väder och har tom varit plusgrader. Fick även sova ut ordentligt idag då jag inte hade några lektioner pga att läraren är sjuk.
_**/Mvh Anne
#42 Så härligt för dig.
Jag är så glad och det är en positiv dag för att min sons band har hittat en sångerska. Önskningarna går i uppfyllelse.
Lite ny-pudersnö i träden, solen tittar fram bakom bergen, behaglig temperatur och promenad med vovven. Då hör jag den första riktiga talgoxe-låten för i vår. För ett ögonblick kände jag den fullkomliga lyckan!

Dagens positiva saker =)
- Fick besked av en av mina närmaste vänner att hon och hennes pojkvän ska gifta sig i augusti =)
- Velvet (hunden) var jätte duktig då vi var hos veterinären =)
_**/Mvh Anne
Ser inge possetivt med den här dagen, inte än så länge iallafall. den har inte börjat så bra iallafall.
Dagens positiva saker så här långt:
*Det verkar bli fint väder ute!
*Jag fick sova hela natten
Dagens Positiva saker:
*Förkylningen verkar hålla på och släppa lite
*Fint väder!!

Dagens positiva =)
- Jag tog mej upp i morse trots att jag var jätte trött
- Hade trevligt på lektionerna idag
- Hundens medicin var inte så dyr som jag hade trott
_**/Mvh Anne

Dagens positiva ord =)
- En härligt ledig dag med sovmorgon =)
- Fixade god mat tillsammans med sambon
- Såg en bra film, Blood & Chocolate
- Velvet var super duktig då hon skulle duschas
_**/Mvh Anne
Dagens glädje :-)
Ännu en dag då solen stiger upp över horisonten - och denna dag kan jag njuta av den direkt på morgonen ute i torpet, istället för att ha den i ögonen på väg till jobbet…
Stillheten här på landet… brasan som brinner i vedspisen… katterna som förgyller med sitt spinnande, kelande, "pratande"…

Mmm, det låter mysigt! Själv ska jag i eftermiddag tillsammans med delar av familjen sätta mig i bilen och köra 130 mil hem till mina föräldrar och vara där över sportlovet :)
#52 - Vilken pärs att köra så långt på en dag. Jag och min sambo åkte så långt en gång, fast på två dagar, när vi skulle upp till Finland ovanför polcirkeln - det var en oförglömlig resa :-)
Hoppas ni får en trevlig resa och ett trevligt sportlov!

Tack, ja det är långt. Det är därför vi kör natt så att vi kan turas om att sova och köra. Med barn i bilen blir det nästan ohållbart att köra dagtid så vi brukar köra natt.
Tack så mycket, vi hoppas oxå att det blir trevligt och att vi får njuta av lite vinter :)
Dagens positiva saker:
-Fint väder igen!
-Ingen ryggvärk
-Ser fram emot promenad senare under dagen :)

jag behöver tänka postivt kring en sak som jag ska göra på tisdag. ta blodprovet. och jag är livrädd
Men det kommer gå bra! Jag kommer klara det. Jag kommer inte ha ångest pga de ångestdämpande pillrena, det kommer inte göra ont pga emlaplåstren och jag kommer inte tappa kontrollen för jag vill få detta gjort. Om jag inte skulle klara det så gör det inget. Men det kvittar, för jag kommer klara det!
puh, det var trevligt att läsa det i skrift oxå, o inte bara höra de i huvet.

Hennum klart att du klarar det =)
_**/Mvh Anne

Dagens possitiva händelse 
Nu har jag vart hos dietisten =)
Hon var lätt att ha å göra med (verkade dock inte förstå sig på sockerberoende men var ändå bra) Har nu fått direktiv om vad som är bra och mindre bra att äta och hur mkt jag ska äta/dag precis som jag ville ha det.
Ska nu börja lägga om mina mat vanor lite men det verkar inte bli så jätte stor omställning trots allt. Och sedan blir det återbesök om 2 månader =)
_**/Mvh Anne
Dagens positiva händelse för mig var att besöka kiropraktorn!
Han fixade till det sista på ryggen, som har besvärat mig i två veckor. Dessutom var han billig p.g.a. anslutning till sjukvården på något sätt… det kostade 100 kr, vilket är väldigt billigt för ett besök hos en kiropraktor!
#56 Hur gick det med blodprovet? Klarade du det?
#58 Härligt att allt faller på plats.
#59 Bra du blir hel nu ;-)
Min positiva upplevelse idag var att vi har uppnått en hög siffra med besök ifrån våra seniorer. Vi började med 6 st och nu kom det 25. En härlig feeling och de är så goa och fina. En win-win situation.
Mitt possetiva idag….va..kan…det…vara…. ;)
Jo, nu kom jag på det, jag orkade att åka 12 km på längdskidor. ;)
Fick en fin feedback idag av en klient. Känns alltid positivt.

Den muntliga examinationen på filosofin gick jätte bra =) Testade skrattterapi på hälsopedagogiken idag (kunde inte sluta skratta efteråt)
_**/Mvh Anne
1. Bilen startade inte. Då ringde vi en person, som hjälpte till och fick känna sig som hjälte hela dagen :-)
2. När jag därefter skulle skriva ut papperen jag skulle ha med på resan strulade skrivaren. Då höll jag huvudet kallt och fick till slut fart på skrivaren själv :-)
3. Efter 6 mils färd kommer jag fram till stan jag skall jobba i och åker förbi avfarten jag ska svänga av. Halvvägs till tjottahejti kunde jag vända tillbaka. Svänger av vid samma avfart, fast från motsatt håll - vilket resulterar i att jag åker igenom hel stan på stadsvägarna (inte motorvägen). Kommer till slut fram till min desitation och är inne 2 minuter innan jag ska börja arbeta… INSPIRERAT!
4. Underbara människor hela dagen och arbetet kändes bra även för mig, jag var nöjd :-)

Dagens positiva gäller min syster och hennes söner som äntligen fått en ny bostad och får flytta imorgon från det parhus de nu bor i som är fullt i mögel som pojkarna är allergiska mot och dessutom misskött av hyresvärden.
Nu ska de flytta till en fin lägenhet istället =)
_**/Mvh Anne
Positivt idag var att jag fick ett telefonsantal där jag kom med på en kurs om marknadsföring. Kursen var egentligen full men en plats blev ledig idag. YES.
Idag kom jag på att jag njöt av att tvätta händerna under rinnande varmt vatten :-)
Vi bor i ett gammalt torp utan vatten in och har bara en brunn med kallt (och friskt) vatten som vi hinkar upp.
Ibland är det det här vardagliga som ger mig mest glädje :-)
#65 Mögel är SÅ hemskt och bara det finns en väska som varit i mögel hus luktar detta. Skönt för dom.
Hej jag är ny här och sitter uppe nattmänniska som jag är har hittat denna sajt det tycker jag är positivt+ att jag är ledig samtidigt med mina barn dom börjar sportlovet nu,det är hur bra som helst
Allting är möjligt
#69 Välkommen hit dolla.

Det possitiva för mej idag är att på 1½ vecka har jag nu gått ner ca 1½kg! Snacka om bra resultat med tanke på att jag det senaste året gått upp konstant oavsett vilka olika dieter jag testat =) *glad*
_**/Mvh Anne
Idag är jag glad för att min influensaförkylning har gett med sig, så att jag orkar vara uppe en längre stund är de 30 minuter jag orkat med tidigare dagar :-)
Idag gjorde jag det mysigt för barnen när vi kom hem. De fick duka upp på sitt rum och jag var servitris på deras restaurang. Det tycker jag är bra gjort!
Jag är tacksam för mina gulliga ungar och min man som tog en annan väg till sitt jobbi förhoppning om att skulle passera där vid den tiden, vilket jag gjorde! 
Liiiten parentes som känns positiv: Camping Sverige tv4+ 20.00!! (För att drömma om kommande sommar!)

I dag har jag äntligen fått tummen ur och gjort en hemsida, vilket jag har tänkt i flera år =) Det tycker jag är possitivt =)
_**/Mvh Anne
#71 & #74 - Grattis till både viktnedgång och nya hemsidan - starkt jobbat och bra resultat med båda två!

#75 Tack
_**/Mvh Anne
Fick träffa min bonus-son idag!!
Dagen har varit riktigt bra i övrigt - och den är inte slut än! ;-)
En underbar dag trots flera kritiska händelser! Idag löste sig många problem och funderanden bara genom ett enkelt val - av luftmadrass! 
Allting lade sig precis till rätta efter det :-)
Vaknade av väckarklockan kl 6 och var pigg
Upptäckte sedan i spegeln att en rynka i ansiktet hade försvunnit
Drack kaffe i solskenet på min uteplats
Idag är jag glad över att jag varit glad hela dagen!

Jag är så glad för idag ringde syrran och sa att nu har de flyttat till nya lägenheten så de slipper bo i mögel och stank av kattpiss =)
_**/Mvh Anne
Positiv sak: Jag kom upp idag!! Helt otroligt!! Fast jag skulle nog hellre slåss mot gud än att kämpa sådär igen:P

Jag är bra som jag är, och folk tycker om mej för den jag är. Man behöver inte vara bäst på något. och en annan positiv sak är att det har varit sånt himla mysigt regn idag. hur trevligt som helst! en annan positiv sak är att jag råkade ta bussen till föreläsningen en timme för tidigt, men då fick jag mycket tid till att plugga och det var toppen! ;D
jag är glad för att jag har en mikrofon till datorn, så att jag kan prata med folk! =) det är jätte roligt!! ^^

Dagens positiva är att för första gången i mitt liv så har min pappa hållt ett löfte =)
_**/Mvh Anne
#85 Så härlig känsla det måste vara för dig. Grattis.

Tack =) Jo jag har nog inte vart på så bra humör på många år =)
_**/Mvh Anne
Idag har det varit fint väder ute solen sken, satt ute och fikade. Det känns positivt att det går mot våren.
Allting är möjligt
Glädje :)

Dagens positiva saker är:
- Handläggaren på af var riktigt trevlig =)
- Velvet (hunden) har fått nya hundkompisar att leka med i parken och jag har fått deras ägare att parata med =)
- Hade sessionen med Gitte idag och det var verkligen trevligt =)
_**/Mvh Anne

Dagens positiva är att jag iaf för resten av sommaren har fått deltidsjobb =) Jag ska jobba som dagbarnvårdare hemma hos min syster eftersom hennes söner inte kan vara på nattdagis eller liknande då de måste ha sina rutiner för att må bra så då har barnomsorgen och socialkontoret fixat så att jag får en tillfällig anställning för att ta hand om dem då min syster måste jobba kvällar.
_**/Mvh Anne

Ser fram emot en heldag i Tumbo med massa positiva människor imorgon. Det blir dagens positiva.
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
#91 Grattis, vad kul för dig.
#92 Hoppas din dag blev som du ville.
Positiva idag är att jag sov länge och tar dagen som den kommer.

Visst är det härligt att det är sommar ändå, även om inte solen skiner o det är jättevarmt, men det är ljust länge, det är grönt, blommor, fåglar sjunger, det är LIV helt enkelt, härligt!!! 
Det positiva idag är att jag har varit uppe på taket och tagit ner en massa tegelpannor - utan att känna minsta höjdrädsla! Tack till Tur-Budda för en mycket givande TFT-behandling :-)
Sen började dagen ganska bra, med att jag fick sova tills jag vaknade - något som jag behövde efter tre dagars intensivt upplevande med likasinnade, långt in på småtimmarna och sedan upp i ottan för ett pass qigong :-)
Mitt yoga pass gick som smort! Kunde hålla balansen!! 
Idag är jag glad för musiken jag kan göra - när jag mår dåligt så blir det inspiration till (terapeutisk) musik :-)

Ojojoj, länge sedan det skrevs i denna tråd… Puttar upp den med en positiv kommentar om att jag har underbara vänner och verkar ha fått en vettig handläggare på soc 
_**/Mvh Anne

Jag var i sjunde himlen med min älskade hela dan igår.
Tack för vår stora vackra kärlek till varann.
Tack för att min 20 åriga dotter lever ett lyckligt liv och är helt underbar.
Tack för att vi reser till vackra italien om 3 veckor.
Mvh Donna

Idag skiner solen i mitt älskade Stockholm, och så i mitt hjärta.
Jag njuter av idag här och nu, och att snart åka hem och krama om min underbara man.
Jag hade det trevligt med mina kollegor på lunchen
Vi skrattade
Maten var god
Jag har varit och hälsat på vänner idag druckit kaffe och pratat, det känns bra och solen skiner ute just nu.
dolla
Allting är möjligt
Alla goa skratt idag som kommit av diverse roliga händelser med mina djur, en ständig källa till glädje och skratt! 
Liksom glädjen och skratten tillsammans med min underbara sambo och våra tokigheter tillsammans.
Pannkakorna med glass och grädde som sambon fixade i ordning. 
Musikvideon som Gitte lade upp i en annan tråd och som jag sjöng med i, sången är också en källa till glädje och kraft. 
Jag hann i god tid till ett möte imorse + till fikat på jobbet
Det är sol ute och varmt

Soligt ute, trevligt att gå på stan med en väninna och en härlig cykeltur till och från stan 
_**/Mvh Anne

Jag har haft en fin dag med en god väninna.
Jag har gått emot en rädsla, och känt min styrka.
Solen skiner bakom molnen, gräset blir grönare, min dotter sitter i mitt knä och gosar med mig, jag blir glad av musiken i bakgrunden, jag är nyklippt……..
#108 Apropå nyklippt, så är jag glad över att inte mitt hår tog eld idag när jag fönade det och den antika hårfönen från stenåldern bestämde sig för att sluta sina dagar!
Med dunder och brak, gnistor som sprakade slog den ut proppen i proppskåpet, skrämde slag på katten och lämnade efter sig en frän doft och en Tunridan med andan i halsen. 
Men tur att man kan se det positiva i det hela då! 
-Trevlig fika med kollegorna
-Trevlig lunch med kollegorna
-Har fått mycket gjort på jobbet utan att sitta o surfa på iFokus hela dan 
-Varmt o skönt väder
-Jag hämtade min dotter 1,5 timme tidigare och får därför vara denna extra tid med henne - min älskling
-När jag handlade pallkragar för trädgårdsodling var försäljaren trevlig
(se, det tar sig, vad många positiva grejer jag hittade idag)
#109 HAHA, såg dig som en katt som blir skrämd och skriker. Håret står åt alla kanter. Ett äkta troll.
Kanske dags att köpa en ny då hahaha.
Kram.
Idag har jag varit ledig och skapat mer överflöd för framgång.
Var på cafe med sonen i eftermiddag och nu ikväll har jag lagat mat och min goa son gjorde en kanon god sallad. Gott och nu är jag själv och njuter av min ensamhet.
Ha en underbar kväll och helg.
#111 Hahaha, typ. Jo, får nog ta och införskaffa en ny verkar det som, om jag inte ska välja den helt naturliga vägen vad gäller frisyr. 
Kram och ha en skön kväll!
#112 Natural way is wonderful.
Idag är jag så glad för att jag har en sådan ärlig son och att jag trots negativa tankar lyckades vända dom och fokusera på det fina i allt som händer.

#113 But of course. 
Jag mötte döden idag i form av en gräsand som dödats - en gräsand som jag blivit vän med sista tiden.
Då fick jag möta livet som det faktiskt är och se mitt eget motstånd, se hur jag håller fast vid förgängliga ting. Att se detta ärligt innebar att kunna släppa taget om det ytterligare…
Jag är tacksam över att jag kunde se att allt ändå är okej, trots det som hade hänt. Och att allt man känner i en sån situation är okej också. Att det finns inget rätt och fel i någonting.
Man blir i en sån situation ödmjuk inför livet.
Tack till gräsanden som lärde mig detta. 

Jag har riktigt underbara vänner som ställer upp då de behövs och de sista pappren som behövdes till soc kom med posten idag så nu är allt inlämnat 
_**/Mvh Anne

Jag har tränat, jag älskar att andvända mina muskler känna hur lyckohormonerna och endorfinerna spritter i hela kroppen.
Att efter träningen sjunka ner rofylld och avslappnad i den mysiga bastun och äta några mandariner.Efter den väldoftande duchen kliva ut i sommarn och känna sig nykläckt och stark.
Jag har ätit lunch med mina kollegor och haft väldigt trevligt med dom i 3 dagar i rad nu.