Fasthållen
Hej!
Jag skulle behöva hjälp med tydning av en dröm..
I den så ligger jag i sängen bredvid min sambo och han håller om mig, jag inser sedan att det inte är han som håller om mig utan någon annan. Jag får panik och försöker komma loss men jag kan inte, ropar till min sambo men han vaknar inte, han verkar vara medvetslös. Tillslut biter jag personen som håller fast mig i fingret och sen vaknar jag… (som tur är).
I den så ligger jag i sängen = SOVRUM = FÖDSEL, DÖD, SJUKDOMAR, SEX bredvid min sambo = DIN MANLIGE SIDA och han håller om mig, jag inser sedan att det inte är han som håller om mig utan någon annan = EN ANNAN AV DINA SIDOR. Jag får panik och försöker komma loss men jag kan inte = DEN HÄR SIDAN GÖR SÅ ATT DU "FASTNAR", DU KOMMER INTE LOSS, ropar till min sambo men han vaknar inte = DU SÖKER KONTAKT MED DIN MANLIGE SIDA, MEN DEN SIDAN ÄR INTE TILLGÄNGLIG, han verkar vara medvetslös. Tillslut biter = DU ATTACKERAR jag personen äR PERSONEN KVINNA ELLER MAN? som håller fast mig i fingret och sen vaknar jag… (som tur är).
DET SER UT SOM ATT DU HAR TVÅ MANLIGA SIDOR SOM DU INTE RIKTIGT KAN INFÖRLIVA I DIN PERSON. DET ÄR MOTSTRIDIGA KÄNSLOR AV PANIK OCH OTILLGÄNGLIGHET. DU HAR KANSKE INTE RIKTIGT KONTAKT MED DINA KÄNSLOR?
Hej Ikna,
Tack så jättemycket för ditt svar! Jo, det är nog så att jag försöker upprätthålla ett sken av att jag lever ett liv som jag är nöjd med fast jag egentligen inte är det. Vad menas med "den manliga sidan"? Vad innebär det att man har två stycken av dessa? Är det dåligt?
//SL
PS. Det var bara män i drömmen. DS.
#2 Vi har flera olika sidor/egenskaper, en del manliga och en del kvinnliga. Att det bara var män i drömmen, betyder alltså att drömmen handlar om manliga sidor.
Manliga sidan = en sida/egenskap som är manlig. (tänk efter vad du tycker är typiskt manligt, så kommer du nog fram till vilken egenskap du drömmer om)