Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: glädje
Läst 2718 ggr
GitteL
0

Lever du din dröm?

Får ofta höra att många gör inte vad de egentligen vill. De lever i samma förhållande år ut och år in men är inte riktigt nöjda för de tror det skall vara så. Han eller hon är så snäll när han inte dricker eller alltid bråk eller så säger de inget till varandra utan håller allt inom sig och mår allmänt dåligt.

Går på samma arbete men trivs egentligen inte och skulle vilja starta eget eller göra något helt annat. Rädslan tar över mer än VILJAN att göra det man brinner för. Lever man då? Var tar all livsenergin vägen när man tillåter gamla osanningar att begränsa en i nuet?

Så här höll jag på i 7 år och hade en dröm att få hjälpa människor, föreläsa och agera på scen där jag kan få ut mitt budskap och motivera folk.

Jag hör, jag skall vänta till att jag är redo. Man blir inte redo förrän man gör något åt det och agerar, för att de negativa tankarna tar över och till sist tror man på detta. Jag kan inte, Jag duger inte, jag har inga pengar, barnen är för små, kommer aldrig att klara det och mycket mera orsaker till att inte göra det man vill.

Hur många skulle kunnat göra mycket mer än vad de gör idag? När tänker du börja med att leva din dröm och verkligen lyssna på dig själv för inget är omöjligt, det ligger enbart i de negativa tankarna.

Viljan att lyckas är större än rädslan att misslyckas hos dem som gör vad de innerst inne vill därför lyckas de också. De sitter inte i huvudet och grubblar utan agerar.

Tillåt inte gamla osanningar begränsa dig i nuet och gå ut och gör det du är ämnad till att göra. Alla har ett syfte. När börjar DU?

Eller har du kanske redan börjat? Glad

Det du tror på blir din verklighet.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

bjprofit
0

Nej, jag har ej börjat och vet ej när för först måste jag ta reda på vad jag innerst inne vill. Med andra ord det jag kallar leva min dröm.

Jag tror också på att allt är möjligt så länge vi inte tillåter gamla osanningar begränsa oss.

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

ojrip
0

#1 först måste jag ta reda på vad jag innerst inne vill

Hej bjprofit. Gitte skriver också: Det du tänker blir" Så varför inte använda LoA Glad.

Sätt dig ner och bli stilla. Ta fram din vilja och ta ett beslut. JAG VILL VETA VAD JAG VILL. Då har du "skickat din beställning till universum".

"Universum" kommer att "skicka" dig massor med svar. Ditt jobb är att hålla ögonen och öronen öppna. Samla på pusselbitar som får dig att må bra, som ger dig glädje, tills "en bild" träder fram. Då vet du vad du vill. Då mår du bra. Och det blir manifesterad.

Lycka till! Tänk så roligt det blir att vakna varje morgon och veta att idag ska jag betrakta allt jag ser och notera det som får mig att må bra. Du kanske köper en liten anteckningsbok att skriva upp nyckelord om ditt drömliv.

Kram, Pirjo

Tuva-Lena
0

Jag har börjat leva min dröm, men ibland undrar jag om det är "luftslott" alltihop, för måste man alltid ha ebb i plånboken bara för att man gör det man vill..? Obestämd Det blir också en anledning till att inte må riktigt bra.. Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ayena
0

# 3 - Jag är benägen att hålla med dig Inga-Lena! Jag har aldrig kunnat göra det jag egentligen skulle vilja eftersom jag alltid har måst försörja mig och mitt barn och alltid fått tänka på ekonomin.

Jag försöker dock nu att göra det jag vill, dvs måla och att helt ägna mig åt konsten.

I nästa liv ska jag vara rik så att jag kan göra vad jag vill *blink*

GitteL
0

Ville få er att inse att det finns inga begränsningar mer än i vår hjärna och fundera på om det är luftslott finns inte i min värld. Det du tänker blir oavsett om det är positivt eller negativt och det sitter i det undermedvetna som vi fått med oss i vår prägling.

Fokus på det vi vill är viktigt och från ide - tro- handling - disciplin. Sprider man energierna på tusen saker samtidigt så funkar inget till 100%.

Tålamod och tillit samt mycket mera som krävs en föreläsning om.Glad

Tuva-Lena
0

#5 Ja, vet du jag tror att du har helt rätt i det du säger, om hur man har präglats som barn. Jag fick alltid höra hur orealistisk jag var i mina framtidsdrömmar, och kanske har jag tagit fasta på just det. Jag vill inte vara någon svensson! Nähä, säger mamma, men skyll dig själv då, då ser du hur det går! Och jag bekräftar hennes "farhågor" genom att bli som hon säger… Är det så du menar? Obestämd

bjprofit
0

#6 Visst är det härligt med "drömtjuvar" :-( Därför ska man vara försiktig med att berätta sina drömmar för andra.

Det är när vi lyssnar på andra som vi börjar tvivla och gör vi det så grusas våra egna drömmar.

Att leva sin dröm kan betyda att man behöver rensa lite bland sina relationer. Att inte vara någon "svensson" är precis hur jag också tänker för jag vill INTE ha det resultat som ALLA andra har.

Men för att få det resultat JAG vill ha behöver jag gå till vänster när ALLA andra går till höger. Då får jag ett annat resultat än ALLA andra och resultatet beror då på mig själv och ingen annan.

Det roliga är att när man går mot strömmen då får man höra alla rädda människor som berättar för en att "det där går inte eller det där kommer aldrig att fungera".

För DOM ja! Dom andra kan knappast veta vad som är bäst för mig eller vad jag VILL.

bjprofit
0

#2 Tack Pirjo! Jag vet att och hur det fungerar med LoA.

Jag har praktiserat den i hela mitt liv egentligen men så här långt för att jag behövt bekräftelse från andra för att känna att jag duger.Rynkar på näsan

Jag har kan man säga sett till att andra fått det dom vill ha och nästan jobbat ihjäl mig på kuppen för att i bästa fall få en klapp på axeln.

Det är slut med det nu och det är min tid NU.Skrattande

När jag bestämt att så blir det så infann sig den inte så angenäma känslan av att "jag vet inte vad JAG vill" eller BEHÖVER heller.Obestämd

Jag vet ju att det är precis som du säger med att skicka en fråga eller önskan till universum och sen gäller det bara att tro på det själv och vara uppmärksam. Svaren kommer det har dom alltid gjort så det är väl värt ett försök. Jag är inte riktigt van vid tanken att göra något för mig själv tror jag.Förvånad

Kramar, Björn

jagkan
0

När jag var liten så var min dröm att jobba med hästar, bo i ett litet hus på landet med en hund.

Enkelt och harmoniskt.

Min mamma ville att jag skulle studera språk, men det såg jag ingen nytta av i min "röda stuga häst" framtid.

Jag har aldrig jobbat med hästar och har bott mer utomlands än i SverigeObestämd

Arbetat har jag gjort för att försörja mej och livet har puttat mej hit och dit.

Idag känner jag inte någon längtan efter något konkret, vill bara vara harmonisk. Har inget behov av framgång eller mycket pengar.

Har alla verkligen en dröm?

Eller har mina drömmar torkat ihop?Obestämd

Jag får göra som #2 tipsar om, skicka ut en fråga…

Kram

GitteL
0

#5 Ja det är så vi fungerar. Det undermedvetna gör så att det försvarar vår självbild som vi fått höra sedan vi var små med olika ord som sätter sig i det undermedvetna och gör allt så att bilden stämmer med det vi tror om oss själva.

Därför hör vi ofta men jag har provat men det funkar ändå inte för mig. Vi dras till det vi känner igen.

Tankar är mer än vi tror.

Ta ett exempel. Jag får inte äta socker, jag får inte äta choklad, jag är sockerberoende, jag är sjuk, jag är lat, jag är trött m.m. Vad tänker du på när du säger dessa ord och vad händer inom oss?

Vi behöver ersätta orden istället. Ex Istället för choklad tar jag en morot. Fokus på det som är positivt.

Det är mycket mer än bara detta i att leva sin dröm och göra det vi innerst inne vill.

Att hitta sig själv innan man hittar sin dröm är viktigt. Att rensa i röran. Flört

GitteL
0

#1 Du är på G med att hitta det du vill och det vet både du, jag, och flera andra. Du skall bara inse det också. Kommer snart.

#9 Det är skillnad på framgång och vara framgångsrik. Bara man gör det man brinner för och kan hitta flödet i just detta som vi alla har inom oss när allt klarnar.

Du är ju också på G det vet jag. Resten kommer av sig själv efter rensning i röran. Flört

Nuit
0

Intresssant tråd. Jag kan känna en sådan frustration inom mig ibland att jag borde göra något annat, så att skicka ut frågan i universum vore kanske inte så dumt.

För min del handlar det mycket om att våga ta steget ut i det okända, släppa kontrollen. Jag är inte där ännu men det kommer hoppas jag.

abbis
0

Som liten fick jag alltid höra att jag aldrig dög.Jag va mobbad i skolan det resulterade att jag blev tystlåten och rädd . Har idag ett jätteroligt arbete som inspirerar och aldrig är tråkigt.Ändå är jag inte nöjd.Jag behöver få höra att det jag gör duger och när jag inte blir accepterad i mina egna kretsar mår jag dåligt!Jag gör det jag drömmer om men kan inte komma vidare då alla dörrar är stängda känns det som! Vad gör man då?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

bigheart
0

#13 att alltid få höra att man inte är tillräckligt bra tär på självkänslan.

Den enda som du behöver bli bekräftad från är dig själv, bekräftelse går inte att söka utifrån.

Du är bra som du är eller rättade sagt "jag är bra som jag är" det är dom tankarna som ska finnas hos dig, det ska inte komma utifrån

Mitt råd till dig är att ta reda på svaren hos dig själv, det kan vara en lång resa men den är värd varenda sekund av ditt liv. 

Jag har själv gjort resan och idag mår jag bra, är trygg i mig själv och behöver inte höra från annan att jag är duktig, Jag vet vem jag är vart jag står och jag är lycklig och harmonisk.

stor kram…

[BigMama]
0

Jag lever min dröm. För jag har alltid drömt om att få träffa kärleken och skaffa familj, hus och se det fina i den enkla vardagen.

Sedan kan det vara en berg-och-dal-bana pga yttre omständigheter som att vara arbetslös och att ha barn inte alla gånger är den rosa drömmen jag hade.. Men jag är verkligen tacksam.

Sedan älskar jag att drömma vidare! Både  natt och dag. Jag tror att nattens drömmar har budskap som är värda att uppmärksamma medan mina dagdrömmar ger mig något att se fram emot. Flört

Abbis: Fortsätt lev din dröm och förvänta dig öppna dörrar, kram till dig!

abbis
0

#15 Tack…annars får jag väl sparka in dom…Flört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[BigMama]
0

#16 Precis! Girl-power! Flört

GitteL
0

#12 Det kan kännas obehagligt att ta steget ut ur trygghetszonen men ju fler rädslor vi möter ju större blir vår zon.

Välkommen hit.

Tuva-Lena
0

#18 ..har börjat glänta på dörren nu. Ser tydligt var trygghetszonen slutar och skall börja med att ta sats, sedan ta ett rejält språng ut i det okända - hoppas att du finns där då Gitte, och tar emot mig om jag strular omkull… Tyst

GitteL
0

#19 Ja du vet var jag finns om det känns kämpigt. Lycka till med ditt inre och yttre syfte. Glad

GitteL
0

puttar

tsset
0

SNART lever jag min dröm, hoppas jag. Jag vet precis vad jag vill göra med mitt liv, vad jag vill jobba med, hur jag vill bo, hur jag vill leva…

Sen är det ju det där fina med vad personer runtomkring tycker och tänker om ens drömmar… och just därför har jag inte tagit upp det med någon på riktigt än. För även om jag vet att jag kommer klara det och att jag har orken, viljan, styrkan osv så vet jag också att de negativa kommentarerna kommer få mig att ja, i bästa fall sakta ner och i värsta fall glömma/strunta i min dröm helt.

Men jag har börjat lite smått att jobba mot min dröm, mitt mål. Fick tips på annat håll att skriva ner mina viktigaste mål(jag har 3) på ett papper och en återgärdsplan med delmål för varje punkt. Hur ska jag göra för att nå första delmålet? När vill jag att det ska vara nått? Osv.

Kan stolt säga att jag i dag har kommit halvvägs med min första punkt, del 1 av min dröm, som är planerad till våren. Min andra del är planerad till sommaren och den tredje faller lite ihop med del 1, men håller punkt 1 så kommer jag leva min dröm fullständigt till hösten. Känns underbart! :D

Tipsar andra om att skriva ner sin dröm också, och börja jobba mot den. Det är lättare att hitta målet med en karta framför sig! ;)