Blödning...
Nu har ja drömt så konstigt igen och vill gärna få en tolkning om någon kan… Jag vet att drömmen ter sig aningen flummigt, men jag är seriös med att få en tolkning.
Jag drömmer om att jag blöder från underlivet, det forsar, som om jag får missfall… fast jag är inte gravid. Det krampar och jag måste krysta och när jag gör det ploppar min hormonspiral ut. Blödningen fortsätter tills jag vaknar kallsvettig och förvirrad.
Så, vad kan det betyda?
Jag har hört att det är ett dåligt omen att drömma om blod…
Blod betyder mycket, beroende på hur du själv ser det och i vilken situation du är i. Nu vet inte jag hur gammal du är , men spiralen kan vara ett tecken på livets cykler? Du förlorar kraft, mycket kraft ut livets ursprung, livmodern. Livet själv tär på dig och du bara ger ut men får inget tillbaka, du har kommit i en ond cirkel. Men ur detta kan detta komma nya händelser, ett nytt liv, blod är också liv, det är ju livets allra viktigaste beståndsdel, ur blodet får vi allt vi behöver.
# Men; det jag får fram är att du gör dig av med en del av livets tidigare så viktiga beståndsdelar, du behöver dem inte längre. Men att du får kämpa för att så ska ske, och då förlorar du kraft och energi, dvs blodet…spiralen får här även symbolisera att allt går i cykler..när man förlorar något, så vinner man något, och i detta fallet har du verkligen kämpat..eller kommer att göra det# "Ur regn kommer solsken"
Laila
U R us
Hejsan
Jag tolkar din dröm som att din kropp önskar göra sig av med spiralen.
Det alltid skillnad på drömmar och drömmar. En del är klara budskap och andra är bearbetning av sådant vi gör i vardagen
men i det här fallet tolkar jag det som att din kropp verkligen önskar få bort hormonspiralen.
Mvh
/Ingela
Blod symboliserar nytt liv. Din kropp kommer att få nytt liv om du tar bort hormonspiralen.
Tack för era tolkningar. Då ska jag INTE ta bort spiralen, för fler barn vill jag INTE ha. ;)
#4 Om du tänker på det jag skrev ovanför: 'Din kropp kommer att få nytt liv om du tar bort spiralen' så kan det också symbolisera att din kropp mår bättre om du tar bort spiralen. Den som vet bäst vilket som är rätt för dig, är du! 
#5 - Ja, så kan det ju tolkas också förstås… och den skulle nog må bättre utan tror jag, men jag har inget annat val i dagsläget. Ska dock kolla upp det. :-)