Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: nuet
Läst 3462 ggr
[Tunridan]
0

Satsang-träff i Skåne

Hej alla!

Jag känner att det närmar sig en satsang-träff igen! Skrattande

Satsang är sanskrit för "sant umgänge" och kommer ur en kärlek för det sanna och en vilja att se igenom illusionerna.

I mina ögon är det helt enkelt att vi träffas och utforskar vad som är sant i oss själva och vad som är osant (illusion).
Vi hjälper varandra genom att vi känner igen oss själva i varandra och upplever enheten och stillheten tillsammans, i Nuet. Det finns inget mer kraftfullt och vackert och sant!

Genom att samtala, men också uppleva stillheten och tystnaden mellan orden, kan vi undersöka vad det är vi tror är sant om oss själva (och om andra och världen) och ta reda på om det verkligen är sant.
Genom att skala av löken kan vi nå till den inre kärnan, till det som är sant i oss alla.

Och för att vara tydlig så finns det naturligtvis inga krav på något, vill man inte prata eller dela med sig, kan man vara tyst. Inga måsten alltså, inga förväntningar. Meningen är att man ska kunna vara precis som man är och att det är accepterat. Vilket det är. Glad

Vi träffas hemma hos mig i Höör i Skåne.

Intresse någon? Glad

omelett
0

Jag kan absolut tänka mig att komma till dig igenGlad En av mina vänner vill komma med också. Vi får försöka hitta ett passande datum.

[Tunridan]
0

Vad roligt, ni är välkomna! Glad

Angående datum, så kom gärna med förslag om du vill. Svårt att sätta ett datum som ska passa alla, så jag får ta och besluta mig för ett helt enkelt och de som kan då, de kan.

GitteL
0

YES, jag kommer också. Roligt att se dig och omelett igen. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

omelett
0

#2 Får jag önska lite, så skulle jag gärna vilja att träffen var en helg ojämn vecka.

#3 Kul att se dig medGlad

[Tunridan]
0

#3 Vad roligt Gitte! Glad

#4 Okej, lite förslag: 23 eller 24 maj, 6 eller 7 juni?

[Tunridan]
0

Puttar upp denna tråd så vi kan besluta om datumet? De som svarat verkar kunna lördagen den 6 juni. Är det okej med er andra intresserade?

Känner att jag nog bör spika ett datum nämligen…

omelett
0

6 juni blir bra för mig och min vän

[Tunridan]
0

Okej, vad bra. Jag spikar härmed lördagen den 6 juni som datumet för träffen! *bankbank* Skrattande

Klockan 13.00 är tiden för träffen. Välkomna!

omelett
0

Det är fler som vill komma med. Det blir ev 2 till. Går det bra?

[Tunridan]
0

#9 Jadå, det går bra. Fick just ett återbud.

omelett
0

Jag är sjuk! Så ledsen för detta för nu kan jag och min väninna inte komma på lördagGråter

Jag som såg fram emot detta. Jag kanske kan få en chans att komma till dig i sommar. Jag kommer förmodligen åka med min väninna till Bornholm i sommar och då skulle vi ju kunna ta en sväng förbi dig.

[Tunridan]
0

Det var tråkigt att höra! Det hade varit jättekul att få träffa dig igen och din väninna, men nu är det ju som det är…
Ja vi kanske kan träffas då vid det tillfället. Vi får höras helt enkelt.

Krya på dig så länge vännen!

[Tunridan]
0

Tyvärr måste jag ställa in denna träff, eftersom jag inte mår bra. Jag meddelar även via pm, till dem det berör.

omelett
0

#13 Tråkigt att höra att du också är dålig. Alla verkar vara mer eller mindre sjuka just nu. Jag är inne på andra veckan. Det kanske är en mening med detta.

Min mail här på iFokus fungerar inte som den ska. Jag har mailat dig annan väg.

Krya på dig

Kram

[Vintersaga]
0

#11, #13 - Tråkigt att höra att ni båda inte mår bra. Vi skickar all vår omtanke till er från Odensvi och hoppas ni blir bra! Vi ska umgås med Björn och vara med på nationaldagsfirande där Rickard Dybeck (som skrev Sveriges nationalsång) växte upp, på Dybecksgården (där vi hade glädjeträffen).

Kram på er!

Rickard med sambo, djur och vänner Skrattande

omelett
0

#15 Hoppas att ni får en riktigt trevlig helg

Kramar

GitteL
0

Krya på er båda och det kommer fler tillfällen.

#15 Ha en härlig helg och jag ser framemot att höra hur ni hade det.

Kram

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[Tunridan]
0

#14, #15, #17
Tack för omtanken! Ni är så gulliga! Kram. Kyss

Omelett: har svarat på ditt mail nu. Glad