Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 8075 ggr
idaa
0

mardrömmar

jag behöver hjälp nu. jag drömmer mardrömmar varenda natt och ofta är dom så verkliga att jag har svårt att skilja på dröm och verklighet. jag orkar inte ha det såhär hela tiden!! det känns som jag håller på o bli galen snart…

varför drömmer jag så mycket och finns det något jag kan göra för att slippa drömmarna?!?

AnneN
0

Jag hade en återkommande mardröm ett tag, sedan fick jag hjälp med att tolka drömmen och då försvann den.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ikna
0

#0 Det beror på vad drömmen handlar om… om du vill ha hjälp att tolka, så får du berätta mer om drömmen.

idaa
0

jag drömmer inte samma drömmar hela tiden.. det är väldigt olika. men två drömmar brukar återkomma.

Den ena drömde jag mest när jag var lite yngre. Jag och min mamma går o shoppar i butiker, tre svartklädda män spionerar på mig o börjar jaga mig. Jag ropar på mamma för att få hjälp men hon bara står o skrattar o bryr sej inte. Jag springer ut på butikens baksida där dom tar emot lastbilar, den såkallade lastplatsen eller vad man ska säga (den brukar vara nån meter hög) och precis när jag står på kanten av den så vaknar jag.

Den andra drömmen som har återkommit flera gånger handlar om att jag ligger i min säng och sover. Mitt i natten vaknar jag upp och ser en spindel komma ut ur väggen. Plöstligt blir dom fler o fler och till slut vimlar det av dom, dom kommer ut från varenda liten millimeter på väggen så väggen blir helt svart av spindlar. Då börjar jag skrika och då vaknar jag.

Dom drömmarna har jag dock inte drömt på ett tag (tack och lov, även om det inte låter så hemskt så är det det för mig iallafall). Annars är det olika varje natt.. inatt tex drömde jag att jag o min kompis var tio år yngre o skulle in i nåt slags "lustiga huset" men vi fick inte komma in. Vi smög in ändå o då var det "spökhuset " istället så vi sprang ut därifrån. Men varje gång vi vände på huvudet så ändrades bilden, typ som om man zoomar in o ut med en kamera för varje vinkel, o vart vi än kollade såg vi en "spök-dam". Då vaknade jag.. och somnade om ganska snabbt igen.

Direkt därefter drömde jag att jag låg i min säng o vaknade av att nån sa "hej ida" med lugnande röst o jag trodde det var min pojkvän. Jag lyfte huvudet mot dörren och såg tre människor som såg ut som doktorer av nåt slag, jag såg skuggan av dom i taket liksom, med en jättestor spruta i handen. Då vaknade jag o var alldeles varm och hela kroppen kändes bortdomnad..

Blev ganska mycket text nu men det är så himla jobbigt att alltid behöva drömma mardrömmar, vakna av dom hela nätterna, gå upp o tända överallt, minnas varenda detalj och inte kunna urskilja dröm o verklighet…. jag börjar bli desperat :(

ikna
0

De två drömmar du inte haft på ett tag, verkar symbolisera att du känner dig pressad/jagad och det är ofta att man pressar sig själv. Det är ju mycket svårigheter man ställs inför när man ska bli vuxen.

Drömmen du hade i natt tolkar jag så här:

Din kompis = en sida hos dig. 10 år yngre = gå tillbaks 10 år i minnet för att hitta ledtrådar. Ni fick inte komma in i lustiga huset = du tillåter dig inte att skratta. När ni smög in, var det spökhuset = du smyger med någonting och då blir det skrämmande.

Du sover = du lever livet "sovande"/ det finns saker du inte är vaken för. Du vaknar av en lugnande röst = du talar lugnande med dig själv. Din pojkvän = din manliga sida. Doktorer = dina inre healers/läkare. Spruta = mer lugnande.

Jag tycker det verkar som om du hela tiden lugnar dig själv av någon anledning. Finns det saker som du oroar dig för?

idaa
0

Om det finns saker jag oroar mej för?…. jaa, finns det saker jag INTE oroar mej för.. :( mitt problem är att jag tänker för mycket o på det viset blir jag stressad. om det ändå fanns en stand-by knapp på huvudet så man slapp tänka o drömma ibland….

Men det var intressanta tolkningar! Mycket som nog kan stämma.. resten får jag sätta mej ner i lugn o ro o fundera på tror jag.. tack :)

Men vad ska jag göra för att slippa ha mardrömmar hela tiden?

ikna
1

Det bästa du kan göra är att hitta ett sätt att inte oroa dig! Försök att gå ner i varv, genom att slappna av och kanske meditera. Glad

Mardrömmarna försöker bara få dig att vakna och få dig att inse att oro inte hjälper. Flört

idaa
0

Tack det känns bättre när du förklarar det så… det är inte så kul att vara med i en skräckfilm varje natt precis.

Ofta drömmer jag något otäckt och ska skrika i drömmen, men jag får inte fram ett ljud, bara ett hest väsande, och i samma ögonblick som jag drömmer att jag väser så vaknar jag av att jag gör det. det är obehagligt.

Och så pratar jag i sömnen. hela nätterna.. jag kan ha hela konversationer med min pojkvän o ibland har han svårt att veta om jag sover eller inte, jag blir arg om han inte svarar! (tydligen)…..

Det är jättejobbigt att inte få sova :(
Men jag ska köpa nåt meditationsband och lära mej, det verkar välbehövligt!!

LoveMee
0

Jag har några gånger haft panikdrömmar känner jag mig minnas, det är inte så länge sedan sist. Och jag kommer inte på helt varför. Min bok som var bra ang drömtydning är borta någonstans. Jag hittar inte funktionen här om hur man gör ett nytt inlägg, så jag postar drömmer här och sätter på bevakning och hoppas att någon hittar den.

Vi är på en stor fest någonstans(vi = familjen?). Vi är långt ute i skogen och jag är inte 100% säker vart vi är men jag känner många av människorna(antalet människor jag ser är typ 20-30pers). Jag är i det stora huset, jag vet inte vad jag gör där, antingen vilar jag eller så gör jag någoting efter/med maten. Jag reagerar på ett ovanligt högt tumult och börjar fundera vad det är. Jag ser ut över gårdsplanen. Folk bråkar, fast huvudpersonerna i bråket är relativt långt ifrån varandra. De har varit nära och slagits för de är täckta med blod. Jag ser min styvfarsa är en av dem blodiga. Men han har fallit till marken mamma ser också ut som att hon varit med på ett hörn.  De rör sig mot den andre parten som är med i bråket. Fast det ser nästan ut som att allt har gått överstyr och det är endast denna människa som startat bråket,(men ser ser ut som att alla har varit i slagsmål) för alla verkar emot han även om många är beredda att gå emellan. Jag fortsätter se ut egenom fönstret för att tolka situationen och vad jag ska göra när jag går ut. Min styvfarsa/christer stiger upp från marken, än så länge verkar han inte så skadad mer än att han har blod i ansikte och på tröjan. Han försöker röra sig emot mannen. Men hans arm ramlar av mitt på gräset. Jag ser inte varför den ramlar, den bara ligger där. Jag bestämmer att situationen är för allvarlig att jag rusar ut innan jag bestämt vad jag ska göra först. Jag river med mig en stor bit av ett lakan.
Någonstans får jag med ett vapen. Jag springer ned och står mellan parterna, med mig har jag en bit av ett avrivet lakan så att han kan stoppa blödningen. eftersom det skulle ta över en timme att få dit ambulans för jag en bil redo för de som är mest skadade. Jag tar fram pistolen för att gå gehör bland folket. Hänvisar Christer till bilen och säger att han ska göra vad han kan för att hantera armen. han får en plastpåse med sig.
Jag frågar efter öveiga skador, men ingen verkar allvarligt skadad. Mannen som bråkar var jag inte helt säker på så jag binder han och sätter även han i bilen, för jag vill inte att han ska hitta på något. Jag skuter i skott i marken framför han för att han ska vara medveten om att jag är fullt kapabel att skjuta om jag måste. i min tanke härnäst ska jag ringa ambulansen och be dem möta mig. Jag lägger pistolen i närheten av min högra hand i bilen innan vi far, för att hålla ett lugn i bilen.