Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettglädje
Läst 1422 ggr
[Vintersaga]
0

Glädjeträffen :-)

Den började redan i oktober tror jag, när jag först kom på att vi skulle ha en glädjeträff… sen dröjde det ända till april innan den blev av… men innan dess var det mycket planering som skulle göras!

Gården var bokad - och trots att det blev lite krisartat när det var nära att vi inte fick hyra den så visade det sig att den var perfekt för vårt ändamål!

Karaoke stod högt på programmet - men det kostade mycket att hyra en utrustning även bara för en dag, men det ordnade sig också… även fast det inte var samma klass som vi är vana vid (!) på pubar och diskotek…

Sen skulle vi uppträda med en låt tillägnad Gitte, vi som hade gått (eller gick) kursen - som hon inte fick veta något om innan dess…

Sen var det maten som tillreddes dagen innan för att riktigt safta till sig och få den där omisskännliga doften av cognac att sprida sig i köket :-)

Till slut kom själva dagen…

----------------------------------------------------------

Vi samlades runt tiosnåret - 7 tappra glädjemänniskor - i det strålande solskenet som spred både ljus och värme över oss i Odensvi! Vi fikade och lärde känna varandra den första halvtimman och vi pratade om programmet.

På programmet stod det karaoke, indiandans (som det blev då ingen afrikansk musik hade medtagits), lunch, allsång, qigong och extra överraskningar. MEN - bara det vi kände för och bara NÄR vi kände för det… så det blev ingen qigong eller allsång… och det blev härliga harmonier som avslutning på träffen och lite presenter från när och fjärran (Kim som delade ut både salt och Kanariensisk oregano t.ex.).

Karaoken blev en populär grej och rädslorna för att stå på scenen (för att inte tala om att hålla i en mikrofon!) övervann alla.

Indiandansen blev kort, för värmen började kännas av inomhus också… (mitt i den blev det spontan qigong som en del av dansen).

Lunchen tillreddes och avnjöts på verandan framför huset - samtidigt som prästen Saga-Lena tränade en av sina hundar på gräsmattan utanför!

Det var en fröjd att få se Gitte tappa hakan när vi framförde texten vi (säg Kim och Björn) hade skrivit till henne med sången "Jag mötte Lassie" som stöd åt den! Flört

Sen avslutade vi med att sprida all vår kärleksfulla energi som vi alla gick och bar på - en kanonfin avslutning på den officiella glädjeträffen!

Efter det var det gruppfotografering och så var det kramar till alla som gav sig av!

Vi avslutade träffen med att städa lokalerna - och där vill jag rikta ett stort TACK för hjälpen vi fick att göra det!

-------------------------------------------------------------

Som arrangör av denna glädjeträff blev det mycket lyckat - och jag känner att det har gett väldigt mycket att få träffas i verkliga livet!

Kram på er alla som bidrog till denna träff!

Rickard

Millaris
0

En stor kram till dig också Rickard.

Bär fortfarande värmen och kärleken från träffen inom mig. Och ibland tar jag fram den och låter den värma hjärtat ytterligare lite.

/Camilla