Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: andligt
Läst 3470 ggr
ulraxe
0

när man utvecklas..

jag har märkt att varje gång jag gör en stor utveckling inut i mig..så händer det något konstigt i mig samtidigt..

Jag ska försöka beskriva det…När jag är mitt i en utvecklings period..där jag känner att det är ett positivt steg framåt för mig…så kan det hända att jag hux flux kommer i ett annat tillstånd..jag har lixom inte kontakt med mig själv..utan jag känner mig som att någon har tagit min själ och släppt ner i någon annans kropp ett tag..och själen blir vilsen och rädd…

Själen delar inte kroppens erfarenheter och minnen..

detta hände mig senast för 2 dagar sedan..och oturligt nog så inträffade det på mitt jobb..jag höll på att hjälpa en kvinna med sina kvällsbestyr..och bara svisch så var jag i det tillståndet..jag var rädd att jag inte skulle klara av situationen med ansvar över den äldre kvinnan oxå…men kroppen/huvudet visste av erfarenhet vad den skulle göra..men själen var inte riktig med…

Detta låter super knepigt jag vet..men det är så det är..och det har hänt flera gånger under årens lopp..

är det någon annan som förstår lr varit med om det???

Beror det på att själen/psyket behöver en tid på sig att ställa om inför det nya som uppstått lr?

Jag är väldigt tacksam för synpunkter..eftersom jag känner mig rätt freakig när sånt händer med mig…

GitteL
0

Hej ulraxe!

Jag har läst ditt inlägg och så som vi blivit präglade sätter sig som gamla minnen. Det handlar om den självbild (undermedvetet) vi har skapat om oss själva.

Först är du i ditt medvetna jag om att allt är ok, ditt sanna jag el ängeln som vi pratade om innan. Plötsligt så kommer en tanke som går enormt snabbt och sätter sig som en känsla i kroppen. Ditt omedvetna jag träder in dvs egot eller demonen för att göra det symboliskt.

Detta händer ofta och orsaken är att både du, jag och alla behöver ändra på vår självbild för den styr oss till det vi tror om oss själva. Vi behöver acceptera alla våra känslor när de dyker upp så de inte får makten över oss längre.

Om t.ex du har det kanon bra och är van att inte få må bra så kommer du se och dra till dig det som skapar ett lidande. Det är en vana och vi blir det vi tänker. Vi ser enbart elände om vi tror så om oss själva.

Det är två steg fram och ett bakåt i all utveckling. Det tar tid men om man arbetar med detta varje dag så kommer hjärnan till sist att enbart välja det positiva för oss.

Om du t.ex vill gå ner i vikt, se på alla som "bantar". Om man har bestämt sig för att "banta" så berättar man för hjärnan att jag måste gå ner i vikt. Vi går ner i vikt men efter en tid går vi upp igen.

Orsaken är att vi tänker omedvetet jag är ej värd att bli smal eller att vi ej kan se oss själv med denna bild, då kommer vi automatiskt att gå upp igen. Det handlar om att det vi tror om oss själva skall stämma överens med bilden vi har.

Detta handlar om allt i livet, ekonomi, välmående, relationer, arbete och mycket mer.

Hoppas du förstod, det är lättare att ta detta verbalt.

Nyckeln är acceptans av alla de känslor som poppar upp precis som du gör nu.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Choklad
0

Glad

U R us

Renate
0

Kan rekomendera boken Att leva i ljuset  av Skakti  Gawain där finns en dela att hämnta .

Kram Renate

Ijin
0

Jag tror på själavandring, och att själen har varit med om otroligt mycket mer än vad medvetandet har..

Det låter lite mer som något ångest artat…

bjprofit
0

#4 Varför tycker du det är ångestartat? Jag tror som du men känner ej att det skulle vara ångestartat?

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

bjprofit
0

#4 Kul att se dig här igen förresten! Skrattande

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

Ijin
0

#5 Alltså inte som något vanligt ångest-jag-vet-inte-vad, men något på det sättet "Jag var rädd att jag inte skulle klara av situationen med ansvar över den äldre kvinnan oxå…men kroppen/huvudet visste av erfarenhet vad den skulle göra.."

Det stycket tyder på det, för det är en känsla som kommer, och känslor och själen går inte riktigt ihop.. Tror aldrig jag varit med om en själ som känner att det inte går, för all erfarenhet som den har säger att det går…

Men något undermedvetet?

#6 Bara tillfälligt tillbaka:p Har lite saker att göra… Som att försöka komma bort från helvetets hålet som jag kallar hem och dyl.:p

Maddo
0

#7 Ja det tror jag också,har själv upplevt sådana otäcka känslor,mycke förr men nu var det bara ca en vecka sedan,kände ju igen det men eftersom det va så länge sedan så blev det otrevligare visste att de skulle gå över men det blev lite panik.Det år en slags Panikångest som härör från det inre man samlat på sig,kan vara jette gamla saker,det är en lång träning för att hitta vart de kommer sig av,men till slut finner man orsaken,och då förstår man att psyket värkligen kan spela stora spratt..Tror snarare att psyket inte klarar den nya informationen som den nya insikten vill manifestera, det blir en krock överbelastning. Ja det är svårt att ta sådana diskutioner via datorer,alltid lättare öga för öga tand för tand,HaaHaa!!!Som dom säger. Men Jag förstår hur du menar.Ulraxe.Flört Undrar i vilka situationer du upplever detta? om du kan se nogot samanhang? eller om det bara dyker upp var som helst? Det är ju en del i din utveckling att hitta just de omedvetna som vill tränga fram,men som blir blockerat på vägen..Ha en fin kväll.Glad

Lev livet, det går inte i repris.

tittili
0

Känner igen detta men nu var det länge sedan det hände.
Det var som att hamna i ett tillstånd man satt fast i utan att kunna göra något.
Tror ångesten man känner i det tillståndet vill visa oss hur vi behandlat oss själva. Tex kört över oss själva, sprungit för fort i hjulet…inte prioriterat egen tid för vårt inre…
Har du möjlighet så gå och gör något annat om "det tillståndet" kommer igen.. Fokusera helt på det du gör, försök alltså vara TOTALT närvarande.
Acceptera känslorna som kommer, låt de komma bara utan att kämpa emot. De ger sig tillslut och då släpper "det tillståndet" greppet om dig.
LYCKA TILL!!!

[Hukanson]
0

Varje människa fungerar med två ansikten . Den yttre människan är den som brukar ha kontroll , den vet vad den ska göra och brukar klara av det mesta . Men i vissa lägen kommer den inre människan fram som är nästan motsatt den yttre vad gäller egenskaper och då kan det kännas som en total förvirring .

Kanske det kan beskrivas som det manliga och kvinnliga , vi har alla en dualitet som vi försöker få till ett stabilt äktenskap . Sättet att göra det på är att lära känna sig själv , tolerera och älska sitt inre , meditera på högre ljus.