Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: glädje
Läst 2755 ggr
GitteL
0

En sann individ!

Drummer300

Går du före din orkester och slår på din egen trumma eller gör du som alla andra "hänger med" i ledet?

Många av oss begränsar oss och skall passa in i ledet för att höra till och orsaken ligger i vårt förflutna.

Kommer ni ihåg i skolan när vi blev tillsagda hur vi skulle sköta oss för att hålla oss i ledet? För vi blir korrigerade om vi inte håller oss till det "normala".

De flesta människor håller sig till normen som är vår trygghets zon. Det är en zon där allt är tryggt med ekonomi, familj och vad andra har lärt oss hur det skall vara. De som vågar gå utanför zonen betalar ofta ett pris att först inte bli accepterade.

Egot vill ha trygghet och säkerhet som förstör vårt sanna jag. Det krävs ett MOD för att bryta sig loss ifrån det vi är vana vid till att bli en sann individ. Samhället säger att vi skall vara på ett sätt först men sedan när vi bryter oss loss kan vi tjäna stora pengar på det, se bara på Madonna, Elvis och The Beatles. De skapade sin egen stil och vågade gå emot det vanliga och det vi människor gillar är en viss energi som är kreativ och unik.

Själen är inte till för att begränsa sig eftersom all kreativitet och energi ligger i att växa, känna glädje, ljus och kärlek och att expandera. 

När någon kritiserar dig för det du gör så är det utav rädsla för att du skall hålla dig till "normen". Många ger dig också applåder för att du vågar vara unik och gå din egen väg, så bli ledaren av att inspirera andra.

Gå emot det gamla invanda och kör ditt eget race med att tänka och agera som ingen annan gör med det du vill syssla med eller det du gör.

Gör något ovanligt med detta och tipset är att sluta oroa dig för vad andra tycker och tänker om dig när du gör det du vill göra. Din energi, kreativitet, livsglädjen och din inkomst kommer bli mer än du trodde när du följer ditt sanna jag.

Bli din egen inspiratör och känn dig fri.

"Våga vara den du är".

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

tomica
0

Jag har ofta sett det som ett misslyckande..dom gånger jag brytit trygghetsbubblan…

Ett högt pris ja.. Jag har nog inte tagit hand om mina förmågor och tillgångar.. Min strävan har ofta funnits i det omedvetna.. stunder av glädje kreativitet och harmoni har alltid inneburit insikt.. insikt om att livet ska vara utvecklande..inte bara tryggt.. Däremot när jag levt i trygghetsbubblan..har det varit glest med insikt…

Nu, lever jag ett i mångas ögon otryggt liv..ingen fast anställning..ingen a-kassa..dyr lägenhet..ensamstående med en femårig son.. Men, jag vet i mitt hjärta att jag valt rätt väg.. Jag klarar mig alldeles utmärkt..inga bidrag eller allmosor behövs.. jag har brytit upp..och lämnat "jagastatussocialatryggabubblanlivet" bakom mig…Och dessutom bryr jag mig inte om vad andra säger eller tycker.. Jag har gjort mitt val..att följa min inre röst..

Jag gör nu distanskursen här på PU, just för att ta hand om mina tillgångar och förmågor på ett mer strukturerat sätt.. Det känns som att jag har tagit täten..ledningen helt enkelt..för mitt liv och utveckling…

Ingen annan kan diktera mitt liv..jag bestämmer takten och hur det ska låta…Glad

/ Thomas

ikna
0

#0 Många av oss begränsar oss och skall passa in i ledet för att höra till och orsaken ligger i vårt förflutna.

Jag har ofta en känsla av att inte passa in, trots att jag hela tiden försökt. Nu har jag slutat försöka. Men känslan finns där ändå. En slags utanför-känsla.

Jag bryr mig inte längre om vad folk ska tycka, jag gör som jag gör för att det är rätt för mig.

Kanske har jag försökt passa in så länge att min kreativitet förtvinat? Jag hoppas att den kommer tillbaks…

tomica
0

Ikna.. Kreativitet är en livskraft..jag tror inte på att den kan förtvina..det kan nog kännas så för stunden ibland dock.. Passa in.. Att sluta passa in är ett tecken på att du valt att gå vidare..ett gott tecken tycker jag..Glad

Känslan av att inte passa in känner jag väl..och den kanske hänger kvar ett tag..

Du gör det som känns rätt för dig…det är inte alla som gör det..Flört

kramen..!

Maddo
0

Själv har jag aldrig passat i ledet ,hur mycke andra en försökt att krossa det. Och det är ett högt pris man får betala.Men Rik blir jag aldrig å de e inte det jag är ute efter ,utan LIVSKRAFT. DET är rikedom för mig , visdom erfarenhet kunskap,på det personliga planet. Man kan kalla det Personlig Utveckling. Som för mig är förenat med GLÄDJE. Skulle ju kunna använda det till att bli rik,men jag är nöjd med livet som det är. Men erkänner att jag järna tar en Trisslott ibland Flört  #2  Känslan av att inte passa inn får man slåss med länge när man inte följer strömmen , men den bleknar bort ju längre man kommer med sig själv ; Och när tiden är inne kommer kreaviteten att flöda enn mer ,det är i alla våra känsloförnimmelse vi har som den vilar och bara väntar på att vi ska vara redo , för flödet. Allt har sin tid.  Kram och lycka till med resan.Glad

Lev livet, det går inte i repris.

ojrip
0

#0 "Egot vill ha trygghet och säkerhet som förstör vårt sanna jag"

Hmmm… som jag ser det… Det Sanna Jaget kan aldrig någonsin förstöras eller ens hotas Glad

Free-spirit-minded
0

Tror att alla har den känslan även de som ser ut att passa in.Cool

Choklad
0

Tack Gitte! Vet du hur mycket du hjälpte mig nu?Tack för sparken!

"Jag vill och jag ska!"Glad

U R us