Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettandligt
Läst 2583 ggr
GitteL
0

Kosmiska lagar!

**Gudomlig ordning
**Allting sker i rätt tid, på rätt plats och i rätt ordning.

**Valfrihetslagen
**Människan har en fri vilja även när och om hon tror att hon inte har det.

**Tanken som skapande kraft
**Allting börjar med en tanke.
Tanken ligger till grund för de attityder vi har och de handlingar vi utför.

Samhörighetslagen
Dina celler har ett minne och detta minne talar om för dig när, var, hur och med vem du ska agera i livets skeenden.

Överflödslagen
Allt vi behöver finns i överflöd.

**Attraktionslagen
**Du drar till dig människor som står på din egen kunskapsnivå och som har din förståelse för livet och dina egenskaper.

**Karmalagen
**Som man sår får man skörda. Som man bäddar får man ligga.
Allt du gör mot andra kommer tillbaka till dig.

**Ackumuleringslagen
**Det vi är intresserade av, tänker på eller samlar på i en eller annan form drar vi till oss.

**Avskärmningslagen
**När vi älskar och uppskattar oss själva skapar vi ett starkt beskydd mot negativitet och disharmoni.

Manifesteringslagen
Det du tänker på, längtar efter, ber om, affirmerar om, visualiserar osv blir verklighet.

Bumeranglagen
Allt du ger ut kommer tillbaka trefaldigat.

Enhetslagen
Allting ingår i samma helhet och vi är ett med allt omkring oss.

Harmonilagen
Allting längtar efter harmoni.

Skapandelagen                 
Vi skapar allt omkring oss, medvetet eller omedvetet.

**Tacksamhetslagen
**Den som inte är tacksam i sitt sinne får heller inget att vara tacksam för.

**Utvecklingslagen
**När vi ger upp gamla inprogrammerade motstånd utvecklas vi lättare.

**Motståndslagen
**Vad du än hatar, har fördomar om eller på annat sätt försöker motstå i livet drar du till dig - som en magnet.

**Reflektionslagen
**Din omvärld är en spegel av dig själv. Det du hatar eller tycker om hos andra är något du tycker om eller hatar hos dig själv.

**Tillitslagen
**När vi slutar oroa oss och låter universums gudomliga vägledning guida oss genom livet upphör sjukdomar och problem att existera i våra liv.

Förändringslagen
All förändring utanför mig själv, börjar inom mig.

**Synkroniseringslagen
**När olika händelser som sker samtidigt vävs in i varandra till en helhet.

Kosmiska lagar av Kristina Wennergren

Kommentera gärna.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

bintouu
0

mycket att tänka på

Perla
0

Aaahh..ser att du har varit in på min sida och norpat. *s*

omelett
0

Dom här lagarna gillar jag. Nu har jag visst kommit till "rätt" sida

Gahella
0

Jättebra att de kom fram, de är mycket bra att ha i fokus FlörtGlad

Ijin
0

Många av dom stämmer inte, många av dom är önske lagar, sådana som man VILL ska finnas men finns inte.

GitteL
0

#2 Har jag?? Det visste jag inte för jag kopierade från Livshandboken. Det var en tjej som hade lagt ut detta där, då cirkulerar kanske dina ord lite överallt. Haha.

Undra hur många som har kopierat från min sida, härligt när någon gillar de ord som vi skriver ;-)

#3 Ja omelett, är det lätt så är det rätt. Välkommen hit till oss.

#5 Ta till dig de som stämmer och undvik de andra vetja ;-)

Vilka stämmer inte enligt dig?

[Vintersaga]
0

Häftigt!

Inom det andliga pratar vi en del om de kosmiska lagarna - men jag har inte sett dessa sammanställda förut, trots att jag varit in på Livshandboken och Perlas hemsida :-)

Tack för det Gitte!

Ijin
0

**Karmalagen
**Som man sår får man skörda. Som man bäddar får man ligga.
Allt du gör mot andra kommer tillbaka till dig.

**Gudomlig ordning

Manifesteringslagen
Det du tänker på, längtar efter, ber om, affirmerar om, visualiserar osv blir verklighet.

Bumeranglagen
Allt du ger ut kommer tillbaka trefaldigat.

**Gudomlig ordning

Överflödslagen
Allt vi behöver finns i överflöd.

**Reflektionslagen
**Din omvärld är en spegel av dig själv. Det du hatar eller tycker om hos andra är något du tycker om eller hatar hos dig själv.

Dessa Lagar slår mot Kaos och String Teorin. Därav stämmer dom inte. jag kan några lagar.

Ett problem växer och skapar alltid fler problem.

Problem och utmaningar kommer till dom som kan hantera dom.

Man kan aldrig fly.

Om människan ska överleva, över huvudtaget, måste vi börja samarbeta istället för att motarbeta varrandra.

Allt detta har jag tänkt ut själv, det finns mer, men som den otroliga latmask jag är orkar jag inte skriva det nu.. Måste skriva en uppsats nu:/

Perla
0

Ja, de gör väl det. :)

Perla
0

Jag länkar till de Kosmiska lagarna ifrån sidan Tankens kraft. De Kosmiska lagarna i den form som jag har på min sida har jag haft ute på Internet sedan 1997 då jag lade upp min allra första webbsida.

Perla
0

Du säger att de lagar du räknat upp strider mot Kaos och Stringteorin och säkert har du rätt i det. Jag tänker inte heller försvara lagarna. Antingen kan man se sambandet eller också kan man det inte, det finns inget som står och faller med det.

Däremot, har jag upptäckt att det finns en mängd olika paradoxer i Universum, så det ena behöver inte utesluta det andra.

Det var bra "lagar" du har tänkt ut. Skriv gärna ner resten också när du känner för det.

GitteL
0

#8 Intressant Ijin, du är smart som attan. Skrattande

#9 Ja då får jag tacka dig för de skrivna orden. ;-)

Gronstedt
0

I synnerhet sant är "Man kan aldrig fly."

GitteL
0

#13 Just det Gronstedt, vi kan aldrig fly. Har du upplevt detta själv?

Gronstedt
0

#14: Ja. Man kan fly, men då är man inte längre sig själv, utan en annan, fegare varelse. Om man ska älska sig i morgon också måste man stå fast vid sig själv.

GitteL
0

Vi alla flyr när vi känner att vi inte kan klara av det längre. Det kan vi även märka här på dessa forum när jag ställer frågor. Vissa klarar inte av att svara och går till attack istället för att fundera.

Mycket intressant med beteende ;-)

bintouu
0

Det är svårt att älska sig själv. Mycket lättare att älska nån annan

Gronstedt
0

#16: Men när man fegar ur är man en annan, ergo förvandlas man när man flyr och är inte längre "man". Så man kan aldrig fly.

Personligen brukar jag fundera innan jag attackerar. Men att attackera är att svara, och att attackera är inte att fly.

GitteL
0

Attack är att fly ifrån sig själv. Glad

GitteL
0

#17 Visst är det så, men det är ju så otroligt viktigt för att kunna bevara all vår livsenergi. Att vara stolt över att vara oss själva precis så som vi är. Som du skrev i en annan tråd, jag ser allt mycket mer positivt nu än innan.

Vi har ju fått vår fria vilja till att välja vad vi skall tänka och känna. Det är dock en konst och tar sin lilla tid. Det ger ju så mycket mer i längden.

Jag tror inte vi kan älska andra om vi inte älskar oss själva, för när vi älskar är alla fina underbara människor.

bintouu
0

Tack Gitte, jag kämpar vidare med att älska mig själv. Tar till mig

Förändringslagen
All förändring utanför mig själv, börjar inom mig.

Gronstedt
0

#19: Var har du fått det ifrån Förvånad? Det är absolut inte sant i mitt fall.

omelett
0

#8 o #13 och några till vilka det nu var

Hur fort man än springer, har man alltid sitt psyke med sig

Ijin
0

Många spenderar hela liv på at fly, och många flyr även om dom inte vet om det, från personer dom inte gillar osv Så man flyr mycket mer än vad man tror.. rätt läskigt..

KalleN
0

ett exempel  väldigt kul

nu när jag var i eskilstuna och köpte svindyra peakperformens kläder,

just för att visa universum och kosmos att jag är värd det bästa att jag är värd bra saker så  då helt plötsligt  folk runt omkring mej  ja det gick inte ens fem minuter förens  det började ske

att det komm folk gåendes med just peak performace kläder och mössor, folk på tv hadde peakperformance  och det  pratas mycket om peak perfomance runt omkring mej otroligt intressant att lägga märke till

samma för något år sedan då jag käpte en  ny bil helt plötsligt så började folk runt om kring mej ha samma bil som mej samma modell  och allt sådant … ja det är jätte intressant,,

så jag är en tränd sättare *fnisar glatt*

Ijin
0

#25 Haha=) Om jag ändå vore så..=)

Gahella
0

Haha…du är SÅ härlig Kalle. Mmmmmmkram på dig! Your trendsetter där!

omelett
0

Min förälselse över denna samanfattning av lagarna fortsätter. Nu har jag skrivit ut dom och lagt på köksbordet.

Ijin
0

Suck.. dom är dröm lagar, inte riktiga lagar..

Gahella
0

Ja, jag behöver också en skrivare ibland, som t.ex nu.

Ja, där kom den ju tacksamhetslagen*, underbar, och jag tränar för fullt på tillitslagen nu.

Ijin du är en stor och vis tänkare! Den att människor måste lära sig att samarbeta, och inte motarbeta varandra för att överhuvudtaget överleva…Ja precis! Och som du också säger; att vi flyr nog mer än vi vet och tror ibland, så precist!

Ijin
0

#30 Nä, jag är ingen tänkare..

omelett
0

Verkligheten är en illussion. Det jag gör till min sanning är sant. Lätt som en plätt egentligen

Gahella
0

JO du är. Fin drake du har. Tänke också byta till något ny Avatar.

Ja lätt som en plätt, Omelett. Det beror nog mest på, vilket humör vi är påFundersamGlad

Ijin
0

#33 Tack^^ letade som en tok efter den bilden:p Men nej, jag är inte vis. eller klok. Bara galen:P

GitteL
0

#34 JO du ÄR en vis o klok kille. Sluta nu och slå ifrån. TA emot nu när du får. Glad Lyssna nu på Mamma haha.

Mycket fin drake, du har speciella bilder så jag undrar om Asien är något som du drar dig till??

Ijin
0

#35 Asien. Det hörn av världen där magi fortfarande finns=) Ja, jag gillar asien väldigt mycket.. Det är ju ett spiretuellt centrum! Sen har japanarna väldigt många saker jag gillar.. samt deras sätt att värdera respekt, heder, mod och rättvisa… Drakar står ju för oändlig visdom och kunskap blandat med aggresivetet, alltså ungefär så som jag är:p

omelett
0

#33 Allt är nog väldigt lätt om inte mitt intellekt krånglar till det. En sammanfattning av dom här lagarna är det gamla buskapet "Det blir som du tänker" När jag gör Jantelagen till sanning, så blir den sann. Om jag i stället gör det medvetna valet att dom kosmiska lagarna är sanna, så blir dom det. Jag har just tittat flera gånger på Katie Byron. Där hon vänder på de så kallade sanningarna på ett mycket effektfullt sätt och visar att det är sant, bara för att jag har gjort det till sanning.

Jag saknar en lag bara. Glömskans lag. Lika snabbt som du lär dig lagarna, kan du glömma dom.Ledsen

Ijin
0

#37 Jag önskar att lagarna blev som jag tänkte.

GitteL
0

#37 Hur kan du då göra istället så att du inte glömmer?

omelett
0

#39 En utskrift av lagarna på köksbordet är en bra början, men sen handlar det nog om att förankra dom djupare. När dom sitter i ryggraden, så ska jag väl inte glömma dom. Eller har du något bra tips?

GitteL
0

#40 Låter kanon, bra tips att skriva ut och ha på köksbordet. Det kan du även göra med Byrons länk som jag skrev här.

omelett
0

#41 Ja just det. Den skulle jag skriva ut oxå. Den är bra när det fastnar något i huvudet. Det får jag göra på jobbet i morgon. Min 13-åriga dotter gillar dom komsmiska lagarna. Bättre minne än mig har hon oxå. Glömmer jag av dom, så händer det att hon påminner migGlad

Solar
0

Affinitetslagen :

Lika söker/attraheras lika

så nå du tex läser en bok och fatter alt i boken så er du i affinitet til forfatteren - jers vibrationer/frekvens matcher -

Kram

Solar

GitteL
0

# 43 Då har jag lärt mig en ny natur lag. ;-)

GitteL
0

Glad

Ijin
0

#39 Bra minne:)