Anden i glaset
Ungdomarna härhemma lekte med anden i glaset inatt . Jag sov så jag kunde inte stoppa dem
De vet att det ej är tillåtet härhemma ändå gjorde de det.
har inte märkt något ovanligt och hoppas att jag slipper, men vad göra om….
Kan jag förebygga på något sätt?
U R us
Berätta för dem vad det kan åstadkomma, att man kan locka fram mörka väsen.

Kan man locka fram mörka väsen? Hur då? Vart kommer de ifrån? Vad är väsen?
Fick en massa frågor nu i mitt huvud
Jo, det kan man. Man ske inte göra Anden i Glaset och ej heller använda Ouijja bräda, det är samma sak.
Jag tror att det finns trådar om detta inne på ÖN.
Problemet är att de vet att man kan öppna oönskade portar och få in sånt som vi inte vill ha…tror det är därför som dom ville testa….jag har pratat med dom flera gånger om det..nedrans ungar!
Vi har redan andar här,men dom är snälla
U R us

Men vänta.. "oönskade portar", inte använda Quija bord etc…. Vad är det för nonsens.. Det handlar väl om i så fall HUR man handskas med det eller? Alla har väl hört talas om Mannen vid ån som flöt ovanför marken som stämt träff med de som gjort anden i glaset? Eller den stackars flickan som bad anden i glaset att få se djävulen och idag ligger hon på mental sjukhus!
Vi människor har ju våra egna energier också och vi människor är inte alltid så goda som vi tror…
I så fall så bör man inte heller länka till andevärlden då eg ve,m som helst kan göra det och "öppna oönskade portar" Eller ännu värre tarotkort, eller bordsdans!?
Hur kan ett glas (köpt på ikea) en pappersbit med bokstäver på bädda för allt hemskt? Hur är det "samma sak"
Jag undrar fortfarande vart kommer detta ifrån? Vad är detta "mörka väsen", vad gör detta mörka väsen, hur lockas "de" fram?
Jag vet att ungdomar (tonåringar) har en tilldragande energi och att det händer en del saker runt många ungdomar (detta vet jag ej varför det är så)
Att köra med skrämselproagande känns fel! Då är det väl bättre att de kanske lär sig hur de ska göra eller?

En länk från wikipeda om andar i glas:
Hmm jo, men jag har alltid hört att man aldrig ska göra anden i glaset just för att man inte kan kontrollera andarna , vi är ju inga meduim härhemma….jag hoppas att de snälla andarna som vi har här nu hjälper oss om det nu skulle bli nåt jobbigt, men det kanske inte funkar så….
U R us

Du, Choklad, i princip så är det så man gör, innan man arbetar med andevärlden så tänker man att man vill jobba med "de snälla".
Och att visa andevärlden repekt, kärlek osv precis som vi bör göra med våra levande medmänniskor. Busenkelt
!
Kram
# 8 Ahh skönt att höra!
Har inte märkt något konstigt än, hoppas att allt är lugnt. Självklart visar jag respekt och vänskap inför "våra " andar som är hos oss
. Men ibland blir man rädd i såna här situationer och då kan det bli lite bus av mindre "vuxna" andar..( kan man säga så?)
En av mina söner söker andevärlden på alla möjliga sätt, jag har förklarat för honom lite hur man gör, eller kan göra, men det är tydligen inte tillräckligt spännande för honom. Så jag hoppas att hans guide är med på noterna nu…
Kramen
U R us
#0 - Jag tycker du har fått väldigt bra svar från Catarina, i varje fall går jag helt på samma linje som hon!
Det är bättre att förstå vad det är man håller på med!
Det finns en andlig lag som säger "lika söker lika". Det betyder att om man har ljuset och kärleken inom sig så har "mörkret" väldigt svårt att få fäste i en - men rädsla gör att vi ser läskiga ting överallt runt omkring oss (jämför med tråden om mörkrädsla). Rädslan skapar också oönskade upplevelser - så genom att vara cool
och nyfiken istället för rädd så blir det svårt att locka fram något negativt :-)
Så jag tycker inte att du behöver oroa dig för dina barn - sånt där har de flesta barn gjort i alla tider (dock inte jag - vilket säkert förklarar varför jag håller på med det nu *ler*)!
Kram Rickard
Därför ska inte ungdomar syssla med sådant. Det kan gå jättebra, dvs att glaset flyttar sig några steg och sedan händer ingenting. Det kan också hända att glaset far iväg och hamnar på golvet och går sönder.
Det är just rädslan som lockar fram "lekfulla" andar, sådana som man också kallar för poltergeist. Jag har varit med om att just en sådan kom fram och besvärade husets invånare under en tid på två-tre veckor och sedan försvann.
Jag har också varit med om givande kontakter med andar som svarar på några frågor och sedan talar de om att nu är det slut, hej då! Dessa lugna och fina kontakter har jag haft tillsammans med en kvinna som då var min arbetskamrat, en mycket lugn och sansad kvinna.
Det jag menar med uttrycket "mörka väsen" är det värsta som kan hända. Det händer förmodligen inte så ofta, men den kan hända. Och då är det inte trevligt. Då får man ha skickliga medium att hjälpa till vid rensning. Det finns alltså en gråskala från att glaset far ut från bordet och till att man lockar till sig ett mörkt väsen.
Jag vet vad det innebär att få ett mörkt väsen på sig, och det var inte trevligt.

Det där med mörka väsen har jag lite svårt med… Jag förstår inte vart de kommer ifrån, vad det skulle tänkas vara förutom de "mörka väsen" som omnämns i bibeln (vilken jag inte tror på alls, då den är omskriven sjuttontusen gånger av män som vill ha makt och kunna trycka ner andra).
Kan dessa mörka väsen vara energi från oss själva.. Vi människor mår ju inte alltid så bra?
"Choklad" ! Om jag vore i dina skor så skulle jag ta med mina ungdomar till ett välrenomerat medium för att denna ska upplysa om andevärlden och anden i glaset o liknande. När en förälder förbjuder något eller ska ge råd o tillsägelser så får det hellre motsatt effekt. När budskapet kommer ifrån annan vuxen, en auktoritet i ämnet får det en genomgripande effekt, förhoppningsvis. Uppenbarligen är ungdomarna nyfikna o intresserade i ämnet, utnyttja detta och låt dom få tillgång till seriös information i stället. Dessutom kan du själv behöva få info o stöd i hur du hanterar detta. Jag tror verkligen på kommunikation, seriös information av yrkeskunnig. De hundralapparna detta kostar anser jag vara extremt välinvesterade för både dig och dina ungdomar. Jag önskar dig all lycka och framgång med detta o annat i livet. Varmaste, miramis2
Min son är inte så rädd så rädd av sig..han söker ganska målmedvetet. Vi är ganska vana vid det övernaturliga, men andra av barnens kompisar blir livrädda för lilla minsta
Därför tyckte mina barn att skrämma dem när de var yngre..men nu har de slutat med det som tur är…
Mina barn är underliga..de tycker det är kul att bli rädda!
De har inga mörkerrädslor överhuvudtaget
Så det är väl ett gott tecken?Eller?
Och jag tror och hoppas att alla vi här hemma inte är några elakingar…
Ett medium kan vara en bra ide`…
Och vi har haft en mörk ande här, men han var inte elak, utan ville bara ha något sagt, när han fick det så gick han
Sedan har vi en snäll mörk ande., han bara busar lite med oss ibland, sist med sonen som gjorde anden i glaset. Men honom är jag inte rädd för.
Så vad egentligen är en elak ande? måste de vara just mörka?
U R us
Hej, jag vet inte hur ni har det där hemma, men av dina ord så verkar du osäker o ha lite kunskap om allt detta. okunskap gör att man själv blir osäker och rädd o gör falska antaganden. Det du är osäker på och som gör dig rädd - ta tag i nån, leta reda på nån som du kan träffa och diskutera allt detta med.
Att bli rädd för nåt ger en kemisk kick något som stimulerar hjärnan positivt. Detta kan i sig bli ett beroende, Tänk på att tänka posiitivt o söka hjälp.
# 12 - Jag vet inte var mörka väsen kommer ifrån. Jag bara vet att de finns eftersom jag fick ett sådant på mig och fick vända mig till ett medium för att få bort det.
Jag vet bara vad jag har upplevt och detta har ingenting som helst att göra med vad som står skrivet i några texter i Bibeln.
Det finns mörka energier, mörka själar både hos nu levande människor och hos döda människor. Om dessa själar finns att läsa i en artikel inne på Existens, som heter Själstecken.
# 16 Ska läsa ..
U R us
Jag vill också göra ett tillägg att min upplevelse när jag fick det mörka väsenet på mig var inte under någon session utan vid ett helt annat tillfälle. Det är en lång historia att berätta och den kommer jag inte berätta här. Jag har berättat den en gång, kommer dock inte ihåg om det var på ÖN eller UJ.
jag fortsätter att vara med de snälla och vänliga och glada andarna härhemma, skönt att veta att det hjälper. Tycker om "mina" andar.
tack alla 
U R us