Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: glädje
Läst 3459 ggr
GitteL
0

Jag har allt jag behöver!

Tänk vilken skillnad det är när vi tänker denna tanken, jag behöver ingenting. Jag har allt redan.

Tanken slog mig när jag skulle ha en föreläsning och jag kände nervositeten långsamt kom krypande när tanken var att jag var där.

Usch vilken smärta. Efter detta tänkte jag om, vad är det som gör att jag känner denna smärta och obehag. Vad är det jag vill ha eller är rädd att förlora?

Då kom insikten. Jag behöver ingenting av dem, jag har ett val. Jag kan gå upp på scenen och framföra mitt budskap och om jag inte får medhåll eller kan bli kritiserad så är det ok ändå. Jag kan välja om jag tar allt personligt eller om det enbart är ord, jag kan välja att må bra eller välja att må dåligt. När jag inte har några förväntningar eller kräver något av andra så känner jag att allt bara är.

Då i denna sekund kände jag tacksamhet att jag behöver ingens bekräftelse och jag kan inte vara rädd att förlora någonting för jag har allt redan.

Jag känner mig rik, jag känner mig gränslös, jag känner skillnaden på mitt ego och mitt sanna jag.

För mig finns det inget stopp just nu för jag känner mig tacksam för allt som händer i mitt liv.

Att leva igenom sitt hjärta och hålla det öppet med att ge kommer kärleken alltid att finnas.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Doris
0

Hej Gitte

Jag har alltid kännt mig rik inte i saker utan det som finns runt omkring mig. Mina barn, min man, att jag mår bra nu. Jag är tacksam för mycket  jag har  inte behov av att alla ska tycka om mig längre Jag accepterar alla men behöver inte gilla så är det för mig nu.

Allting är möjligt

GitteL
0

Fina ord dolla och du har verkligen kommit långt med din utveckling. Att bara vara och njuta. Kyss

Doris
0

#2 Tack Gitte Glad

Allting är möjligt

Indiania
0

#0 Underbart inlägg Gitte! Du bjuder och delar med dig hela tiden.

Vi har allt vi behöver, det skall jag komma ihåg. Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Millaris
0

Det du berättar Gitte påminner mig om en sak som jag fastnat för i boken Samtal med Gud (första). I den pratar Gud just om att släppa förväntningar och rädslor och när vi gör det så kan vi med öppet hjärta ta emot vad som händer, oavsett vad det är… Jag försöker hålla detta i huvudet när jag ska göra något. Ibland går det bättre och ibland går det sämre… men jag gör framsteg…

[Vintersaga]
0

#0 - Härlig insikt Gitte!

Det handlar om samma sak som jag har som affirmationer idag - och jag sammanfattade det med att vara i livets flöde, för det var så jag såg det! Det får mig att tänka på boken "Flow"…

Det du också gjorde var att välja - välja glädje, välja styrka, välja medvetenhet! Med den inställningen att du redan har allt du behöver är varje sak som kommer till dig en gåva - och livet blir både enklare och mer rikt :-)

"Rik nog som nöjd är", är ett klassiskt gammalt visdomsord - det visste man i gamla tider också… Glad

Till sist - du ser, det blir snart en riktigt stor talare av dig… precis som det ska vara! Då kan du ansluta dig till Indiania och mig och bli… Flört

Kram Rickard

bjprofit
0

#6 Lika ödmjuk som alltid vår käre Rickard CoolFlört

Jag håller med er andra och gläds verkligen med Gitte i hennes strävanden!

#0 Underbart att känna hur kraftfull du är nu och nu finns INGET som kan stoppa dig.

Snart vet hela Malmö vad vi "vet" Flört

Kramar

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[BigMama]
0

Tack för förmedlandet av din insikt! För det är ju så! Det enda som begränsar är 'vi själva', dvs våra egna begränsade tankar om oss själva. Din själ vet redan sitt kall. Det du ger kommer tillbaka tusenfalt.. Detta kryddat med tacksamhet lovar framgång. Du har allt redan - wow!

Silvernalles
0

Jag skulle vilja kunna känna som ni gör, men jag kan inte.

bjprofit
0

#9 Skrattande Men goa du, det är väl klart du kan!

Jag tycker du ska börja med att göra dig av med föreställningen att du inte kan. Du är den viktigaste personen i ditt liv så var mycket uppmärksam på vad du tänker och säger om/åt dig själv.

Sen är det så att det är fullt möjligt att ändra på dina tankar och känslor. Det hela är en process och inget som går i en handvändning och de flesta som skrivit i tråden har gått eller går Distanskursen här på pu. Är man redo och går den kursen så är det som om "magic" händer.

Svårt att beskriva, det ska nog upplevas skulle jag vilja säga.

Att förstå sig själv, bygga upp självkänslan och lära sig älska sig själv är kanske inte det lättaste men det går….jag vet. Glad

Det är grundbulten sen förstå att vi lever här och nu och det är det enda vi kan påverka. Inte dåtid eller framtid.

Kramis

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

Silvernalles
0

Jag läser vad du skriver, tack för orden och kramen.

Har tidigare läst trådarna här av och till, för att ta del av, och motivera mig själv.

Vet inte varför jag skrev mitt inlägg

Har städat idag, så att ingen behöver skämmas.

Kattungarna leker, teven går på, hör grannen hamra.

Har gjort i ordning en rävblandning, och tagit fram en flaska vin.
Tror inte det är meningen att alla ska orka ända fram.

UG
0

Din text träffade så rätt i mig! Det värmer på ett fysiskt sätt i mitt bröst. Tack så mycket!

GitteL
0

#4 Ja det är härligt att kunna ge, jag njuter samtidigt när andra kan TA emot mina ord och känna att det är sanna ord. Kärleksfullt.

#5 Heja på, det kan du skriva ner och ha i fickan. Kyss

#6 JA just det, välja och åter välja glädje. Bara vara.

#7 Haha, nothing can stop me now.

#8 Precis, Det enda som begränsar är 'vi själva' Du har lärt dig massor och är ute i verkliga livet och härjar. Kyss

#11 Glöm inte att du är kärlek i grund och botten och är unik som person. Glad

#12 Blir glad av dina sanna ord. Värmen sprider sig. Tack själv.

Tuva-Lena
0

Jag har inte allt jag behöver men är ganska nöjd ändå faktiskt. Men sedan kan jag inte låta bli att tänka "kinesiskt", där yin och yang skall vara i balans med varandra. Om jag överför det till oss människor så vore det en omöjlighet att alltid vara nöjd - då blev det för mycket yang. Är man däremot missnöjd/nöjd i lagom proportioner så infínner sig balansen. Och är det inte så livet självt rullar på? Ena dagen är ett bottennapp, medan nästa dag så lyser man upp hela himlen med sitt leende..?

Om jag hade allt jag behöver, vad finns det då kvar att sträva mot..? Lite mothugg, några utmaningar kryddar tillvaron tycker jag, men lagom är bäst förstås. Och kunskap kan man aldrig få för mycket utav, så där har jag inte allt jag behöver på långa vägar.

Men jag förstår hur du menar Gitte, allt kommer inifrån oss själva, om man har självkänsla nog att lita på det. Glad Kraaam!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Hukanson]
0

Jag är allt jag behöver för när vi kommer samman kan vi vara som en medvetenhet .