Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 3571 ggr
Lizafredrika
0

Jagad

I min dröm jag hade i natt så drömde jag att jag blev jagad av min pojkvän och mitt förra ex som slog mig och. Jag gömde mig för att jag inte ville bli upptäckt av någon av dem. Jag undrar vad detta kan betyda eftersom jag trivs jättebra med min nuvarande pojkvän.

Dom jagar mig i en skog och jag gömmer mig bakom en mur men det känns hela tiden som om dom ser mig.

Millaris
0

I drömmar så representerar ofta de manliga personerna delar av en själv, den manliga sidan av dig. Den manliga sidan av oss själva brukar anses vara den förnuftiga och logiska delen (den som inte styrs av känslor). Känner du dig jagad av ditt logiska tänkande? Försöker du gömma dig för logiken och det förnuftiga?

Orbis
0

Jagad

Det är något som pressar dig, i din vardag. Någonting har det ,precis som Millaris säger, att göra med din manliga sida. Eftersom du drömde att båda killarna jagar dig så känner du dig pressad av den(din) manliga sida. En skog kan ses som livet som finns runt omkring dig. En mur är en gräns, fast mer som en känslomässig gräns. Det känns som du skulle behöva "sätta gräns".