Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: personlig-hjälp-coaching
Läst 1705 ggr
nighttrain
0

Hur vet man......

Hur vet man att man att det är rätt beslut man tagit????

Att det är rätt person att träffa????

Att det är rätt jobb som man ska hoppa på, eller andra viktiga beslut i ens liv????

Var finns budskapen????

AnneN
0

Gå på känslan, känns det rätt så är det förmodligen rätt, känns det fel så är det antagligen det också.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

nighttrain
0

problemet är just att lita på sin känsla!!!????

haltalotta
0

Våga man inte pröva om det är rätt känsla man har, så kan man inte lära sig att tolka sin känsla. Det finns nog inte något riktigt facit.

Jag har sett att det finns böcker hur man tolkar sin intuition, men kommer inte ihåg något namn just nu. Det är inte alla gånger som det är rätt det som står i böckerna för just dig.

ojrip
0

Hej nighttrain

Hur vet man… Om man "vänder" på frågan så skulle svaret bli att när man vet vad man vill då behöver man inte fråga. Då vet man ju vad som är rätta valet. Eller hur? Så… vad vill du?

Om man nu frågar sig bli svaret kanske: Jag vet inte. Vad gör man då? Hur ska man då kunna veta? Man får väl helt enkelt prova sig fram Glad. Ibland visar det sig att man valde fel. Vilket inte är negativt. Tvärtom, en gåva i lärandet. Ibland visar det sig att man valde rätt. Tills det ändras. Allting som har en början har ett slut.

Att lita på sina känslor… Både ja och nej vill jag påstå. Det finns två sorters känslor. På engelska emotion och feeling. Emotioner är inte att lita på. Tex en rädsla inför en förändring. Jag tycker det är svårt att beskriva skillnaden… men den finns.

Kram, Pirjo

CatarinaJ
0

Hur vet man att man att det är rätt beslut man tagit????

Det är DU och inte man som ska känna de svaren som känns bäst för dig. Om du tycker att det känns bra då är det ju det. Finner du däremot att det finns en tvekan då är det kanske inte så bra?

Att det är rätt person att träffa???? Det som är rätt idag kan vara fel imorgon, det finns inga garantier att något ska vara för alltid, men personen som du träffat kan ju vara rätt för dig just nu, eller hur? Och det är det ju bara du som vet, i ditt hjärta!

Att det är rätt jobb som man ska hoppa på, eller andra viktiga beslut i ens liv???? Samma svar som ovan, ett jobb är inte ett livslångt slavkontrakt som man inte kan byta, ett arbete är bland annat ett sätt att försörja sig och trivs man inte kan man alltid byta

Var finns budskapen???? Vilka budskap? Om du menar at någon ska tala om vad du ska göra och vad som är rätt hur ska du då få din livserfarenehet? Jag är fullt övertygad om att mina "misslyckanden " (jag ser dem inte så) har gett mig mer än mina "lyckanden"..

Catarina

nighttrain
0

tack för kram och era svar!

jag behöver se saker från annat sätt, ni får mig att tänka till, det som jag ville, bryta ett gammalt invant tankesätt……tack

Ibland så kommer livet i en obalans som man inte har räknat med, allt bara snurrar till och många beslut måste tas, så nu är det min tur att börja om, med massor……