Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: glädje
Läst 2553 ggr
GitteL
0

Barnets spontanitet har inga begränsningar.

Allt vi upplevde som barn var att visa känslor, de dog långsamt och barnets spontanitet försvinner också långsamt men säkert. Alla växer upp och kan till sist inte lita på någon för man får ju inte visa alla sina känslor. Var inte rädd, gråt inte, sluta vara arg får vi ofta höra som små.

Rädslan att bli dömd och att känna skuld är enorm sedan när man växer upp. Vem har satt alla reglerna för allt? Fula ord får man inte säga, man måste sitta ordentligt, man måste göra som alla andra. Herregud som vi lever egentligen. Är det inte dax att släppa loss och ändra på detta, som endast kan göras med att börja själv med det? Ett original är spontan, vild och vågar göra sig sårbar dvs visa alla sina känslor. Vackert.

Idag var jag på ett möte med långtidsarbetsökande och många sitter på samma platser, de reagerar när någon tar deras platser. Då i den stunden tänkte jag men herregud, jag glömmer själv att vidga på min trygghetszon varje dag. Så jag bytade plats för att få in detta i mitt undermedvetna. Flexibilitet och att inte begränsa mig i tänket.
Mina kursdeltagare fick detta i uppgift förra Måndagen och de kom tillbaks med ett helt annat tänk. Det är så roligt att höra hur de tagit in det jag förmedlar och verkligen gör något av detta. Från tanke till handling.

En kvinna hade tagit på sig en helt annan färg, cerise rosa träningsdräkt på gympan, en hade ringt upp en vän som hon varit ovänn med, en åkte iväg från mannen en vecka för att rå om sig själv och en annan bakade bröd och bjöd sina grannar.

Wow så häftigt att höra allt detta. En njutning att de VÅGAR vidga på vyerna och byta ut tankarna. De fick känna känslan innan de gjorde detta och efteråt.

Så nu är det fritt fram att vara spontan och VÅGA vara den vi är. Skratta, busa och le men förvänta er inget för när vi ger så får vi.

Ofta tutar jag och vinkar på folk det är roligt att se hur de reagerar och många blir glada. En del tror att jag är påverkad hahaha. Det bjuder jag på.

Så berätta vad ni har gjort för roligt för att vidga på er trygghetszon??

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

omelett
0

Vilken härlig respons du fick på läxan du gav. Jag kan tänka mig att det strålade glädje om kursdeltagarna när dom berättade vad dom hade gjort.

Jag har "simmat" på köksgolvet när jag hade publik. SkämsSkrattande Börjat på en kurs i mindfullness och tagit beslutet att söka nytt jobb. På den punkten så har jag vidgat vyerna och söker även jobb utanför min yrkesgrupp. Jag gör mycket förändringar nu och jag ser hur det smittar av sig på min omgivning. Dom vill också förändras.

GitteL
0

#1 Yohooo, visst är det häftigt. Du har ju vidgat på vyerna en hel del innan också. Mod och vilja till förändring har du verkligen. Du är ju lite halvt galen, precis som det skall vara haha.

Rensa i skiten hjälper till att släppa taget och få fram tilliten till allt. Kyss

Indiania
0

#0 Vad härligt Gitte; vad underbart att känna att dina kursdeltagare tog till sig läxan och gjorde så många bra saker.

Jag tycker livet är härligt, jag har fått så mycket kärlek av de människor jag träffat i dag.Först på qigongkuren fick jag bekräftelse

( det fick jag i går också ) och det härligaste av allt jag börjar tro att det är sant.Jag tar in all kärlek jag får och jag suger i mig Skrattande

I kväll var jag på seans och mediet hade målat lite porträtt från andevärlden och  andra bilder.När det var slut fick vi gå fram och titta på bilderna och då var det en bild som gick rätt in i hjärtat på mig, jag frågade vad det var för budskap i den bilden och allt stämde in på mig och vet ni jag fick den bilden och hon fick en bamsekram och då frågade jag om hon ville signera bilden och det gjorde hon, vilken glädje att jag fick just den bilden.

I dag har varit en magisk dag! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

GitteL
0

#3 Härligt att höra för kärlek är du verkligen. Du uttrycker din kärlek och du lever den bara att vara du. Det är en sanning.

Ja kursdeltagarna är Modiga och det finns 2 män i gruppen. Det är väldigt fint att se hur de öppnar upp. De vill fortsätta nästa termin.

Det som jag också tycker är så fantastiskt är hur allt som vi upplevde som små får lov att existera inne på vår dolda grupp.

Det vi inte fick uttrycka och KÄNNA får vi lov att KÄNNA utan att någon dömer varandra. Att släppa taget om tanken att det är tabu att visa. Frihet, kärlek och tacksamhet.

Jag tycker det är så stort att få vara med om denna utveckling med er alla.

Kyss

Indiania
0

#4 Du är vekligen ett gott föredöme för oss alla, vi är lyckligt lottade som går kurs för dig!

Kram till dig! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

GitteL
0

#5 Tack goding, du skall få en varm go kram när vi möter varandra i April.

Kyss